کد خبر: 2790 ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴

در پرسمان تخصصی جوانان اردبیل با موضوع دختران مطرح شد؛

مردان، با عفت خود می توانند زمینه حفظ حیای جامعه را فراهم کنند

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل در پرسمان تخصصی جوانان با موضوع دختران و خانواده به بحث عفاف و حجاب پرداخت و گفت: مردان، با عفاف خود می توانند زمینه حفظ حیای جامعه را فراهم کنند.

مردان، با عفت خود می توانند زمینه حفظ حیای جامعه را فراهم کنند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، نشست صمیمی و پرسمان تخصصی جوانان اردبیل با مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل به مناسبت گرامیداشت روز دختر عصر امروز با حضور فریبا محمدلو  مدیر کل بانوان و خانواده استانداری اردبیل، شفیع شفیعی مدیر کل  امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل،  ارش بیگ پور مشاور جوان استاندار اردبیل و جمعی از جوانان فرهیخته  شهر  به همت مؤسسه مدیران جوان خدمت و تلاش در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد.

مردان با عفت خود، زمینه حفظ حیای جامعه را فراهم کنند

فریبا محمدلو مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نقش تشکل‌های غیردولتی و سمن‌ها را در برجسته کردن فعالیت‌های حوزه اجتماعی و فرهنگی به عنوان یک راهکار اساسی در به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی را خاطر نشان کرد و گفت: باید نسبت به توانمندسازی افراد جامعه در عرصه های مختلف کوشید.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل در ادامه سخنان خود به بحث حجاب و عفاف پرداخت وبا بیان اینکه برخی از موضوعات همچون حجاب و عفاف خاص زنان و دختران نیست ،افزود:مردان نیز باید عفاف و حجاب ظاهری و بصری خود را به خوبی حفظ کنند تا آسیب‌ها، دغدغه‌ها و نگرانی‌های راجب به انحراف زنان در جامعه کاهش پیدا کند.

محمدلو نگاه دولت تدبیر و امید به زنان در عرصه های مختلف را خاطر نشان کرد و گفت: این دولت به زنان و مسئولیت دادن به آنها در حوزه‌های مختلف اعتماد کرده و با انتصاب برخی مدیران زن در سازمان ها و نهادهای استان ها باعث تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در این فشر عظیم کشور شده است.

وی از خانواده‌ها و مسؤولان نهادهای آموزشی خواست تا در توسعه و تقویت اعتماد به نفس بانوان به ویژه دختران جوان تلاش کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری 726 همایش و جشن‌های مناسبتی توسط امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل در سال‌های اخیر را یادآور شد و به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل پرداخت و گفت: حفظ بنیان خانواده و تقویت و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، آسیب‌شناسی بانوان، تعمیق باورهای دینی، توانمندسازی زنان و شناسایی زنان نخبه از جمله برنامه هایی است که  در دستور کار اداره امور بانوان  و خانواده استانداری قرار گرفته است.

انباشت مشکلات جامعه، زمینه بی اعتمادی مردم به مسئولان را فراهم می کند

شفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در نشست تخصصی جوانان به مناسبت روز دختر  با بیان اینکه در حوزه بانوان فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی خوبی در سال‌های اخیر آغاز شده است، گفت: ما معتقدیم تشکل‌های مردم نهاد باید راهکار مناسب و مؤثری را در حل مشکلات و تقویت مؤلفه‌های همگرایی اجتماعی ارائه دهند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل افزود:اگر مشکلات جامعه توسط جوانان مطرح نشود و نارسایی‌ها روی هم انباشت شود، روز به روز بی‌اعتمادی در جامعه شکل می‌گیرد.

شفیعی در ادامه سخنان خود به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد  اشاره کرد و گفت: تشکل‌های مردم نهاد و سمن‌ها در مطرح کردن خواسته‌ها و مطالبات مردم  امروز دچار چالش شده و لکنت زبان پیدا کرده اند.

وی  برقراری تعامل و ارتباط مؤثر با سازمان‌ها  را یکی از راه حل های تقویت روحیه مطالبه گری در بین جوانان عنوان کرد و گفت: امیدواریم فعالیت‌هایی که انجام می‌شود به نتایج خوب و مثبتی  منجر شود.

خودباوری، درمان همه دردها است

 راشد پرستار مدیرعامل مؤسسه مدیران جوان خدمت و تلاش استان اردبیل در ابتدای این نشست ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر گفت: در این پرسمان و نشست هم‌اندیشی جمعی از جوانان به ویژه دختران جمع شدند تا با حضور مسؤولان استانی به‌ویژه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و معاونت امور اجتماعی درد دل کرده و از مشکلات، آسیب‌ها، نارسایی‌ها و دغدغه‌های خود سخن به میان آورند.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح اهداف  هم اندیشی و پرسمان ویژه روز دختر و خانواده پرداخت و گفت: جوانان  در دنیای امروز باید به خودباوری برسند تا بتوانند دردها، مشکلات، کمبودها، نارسایی‌ها و دغدغه‌ها را مطرح کرده و با روحیه مطالبه گری در صدد حل مسائل رایج جامعه تلاش کنند.

تنگناهای  موجود در فعالیت‌های رسانه‌ای دختران حل شود

سهیلا صاحبقران جوان فعال در عرصه رسانه برخی مشکلات و تنگناهای فعالیت‌های رسانه‌ای  را یادآور شد و از مسؤولان خواست تا در بهبود فضای کار و تلاش برای دختران جوان بیش از پیش تلاش و جدیت کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در استان اردبیل روحیه مطالبه‌گری به دلیل عدم توجه مسؤولان به این مطالبات به شدت تنزل یافته است، گفت: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که اگر حق و حقوق واقعی خودمان را پیگیری نکنیم قطعاً در دست یافتن به حق و حقوق خود دچار برخی فراموشی‌ها و غفلت‌ها خواهیم شد.

انتهای پیام/