کد خبر: 3000 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل؛

حادثه منا همچون انتفاضه ای پایه های کاخ آل سعود را ویران کرد

انعکاس اخبار، گزارش ها و تحلیل های رخداد حزین منا در رسانه های جهان همگی را بر این باور رساند که بی تدبیری آل سعود و اشتباهات آنان نقش کلیدی در رخ دادن این حادثه ناگوار داشت.

حادثه منا همچون انتفاضه ای پایه های کاخ آل سعود را ویران کرد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر،شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل در آستانه اولین سالگرد مهاجران منا با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن حادثه بزرگ منا که ناشی از سوء مدیریت، بی کفایتی و عدم تعهد آل سعود نسبت به حفظ امنیت حجاج بود, اعلام داشت: حادثه دلخراش منا همچون انتفاضه ای پایه های کاخ متزلزل سردمداران جنگ طلب آل سعود را ویران خواهد ساخت.

در این بیانیه با اشاره به حادثه تلخ منا آمده است:امروز یک سال از حادثه ای تلخ و فاجعه ای اندوه بار عروج و مجروحیت جمع کثیری از زائران خانه خدا که میهمان حرم امن الهی بودند می گذرد، حادثه ای که باعث شد احساسات مسلمانان جهان جریحه دار شود و موج عظیمی از غم و اندوه جهان اسلام را فرا گیرد.

این بیانیه می افزاید: انعکاس اخبار، گزارش ها و تحلیل های این رخداد حزین در رسانه های جهان  همگی را بر این باور رساند که بی تدبیری آل سعود و اشتباهات آنان نقش کلیدی در رخ دادن این حادثه ناگوار داشت.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل مسئولیت این جنایت بزرگ را متوجه رژیم آل سعود دانست و اعلام داشت: آل سعود با عدم ارائه گزارش کامل در خصوص فاجعه منا در طول یک سال گذشته، خود این ادعا را به اثبات رساند.

این بیانیه با اشاره به هشدار های مقام معظم رهبری در خصوص بازگرداندن اجساد قربانیان به آل سعود نیز می افزاید: اگر برخورد قاطعانه ولی امر مسلمین جهان با رژیم منفور آل سعود در خصوص باز گرداندن اجساد قربانیان به کشور نبود؛ این کار  هرگز صورت نمی گرفت. 

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل در پایان بیانیه خود ضمن محکوم کردن حادثه بزرگ منا اعلام داشت: این حادثه همچون انتفاضه ای پایه های کاخ متزلزل سردمداران جنگ طلب آل سعود را ویران خواهد ساخت.

انتهای پیام/