کد خبر: 3072 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲

امام جمعه اردبیل:

استان‌های محروم را محروم‌تر نکنید

نماینده ولی فقیه در استان با انتقاد از رئیس سازمان بازرسی کشور، که از رئیس‌جمهور خواسته مناطق آزاد را افزایش ندهد، گفت: اگر در مناطق آزاد موجود، خلافی رخ می‌دهد مسئول اصلی آن شما هستید و اگر خلافی صورت نمی‌گیرد چرا استانهای محروم را محروم‌تر می‌کنید؟

استان‌های محروم را محروم‌تر نکنید

به گزارش ابصارخبر به نقل از سبلانه، حضرت آیت الله عاملی در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل، از ریاست سازمان بازرسی کشور که از رئیس جمهور خواسته است مناطق آزاد اقتصادی را افزایش ندهد به شدت انتقاد کرد و گفت: اگر در مناطق آزاد موجود، خلافی رخ می دهد مسئول  اصلی آن شما هستید چرا اقدام نمی کنید و اگر خلافی صورت نمی گیرد چرا استانهای محروم را محروم تر می کنید؟

وی با اشاره به سالگرد دفاع مقدس، این جنگ را ناشی از ترس از هیمنه انقلاب اسلامی و به قصد مهار انقلاب و آن را جنگ نیابتی از طرف استکبار جهانی دانست و افزود: آمریکا بعد از عجز صدام تصمیم گرفت که خود مستقیما وارد عراق شده و نفوذ و تأثیرگذاری انقلاب اسلامی را مهار کند اما با خسارات بسیار سنگین عراق را دو دستی تقدیم موالیان انقلاب اسلامی کرد.

وی جنگ در سوریه، یمن و عراق را نیز نیابتی دانست و گفت: گاهی عامل اصلی پشت پرده مجبور می شود خود را آشکار کند، حمله اخیر آمریکا به مواضع ارتش سوریه از این جمله است و نشان می دهد که  امریکا اعتقادی به مبارزه با تروریسم ندارد و همه این حوادث نشان می دهد که آمریکا قابل اعتماد نیست و ما نباید در برابر آن از تقویت توان علمی، نظامی و اقتصادی غافل شویم.

 

وی در این خصوص سیاست اخیر مقام معظم رهبری را که برای اولین بار بر تقویت توان تهاجمی تأکید کردند ستود.

 

وزارت خارجه ایران فرصت سوزی بزرگی کرد

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به سخنان مفتی اعظم عربستان اشاره کرد که تمام ایرانی ها را با این دلیل که فرزندان آتش پرستان هستند مجوس و کافر معرفی کرده و ایرانیان را به طور عام تکفیر کرده است.

 

وی افزود: حمله به سفارت عربستان کاری بس اشتباه و خطا بود ولی بدتر از آن تکفیر یک ملت است که متأسفانه وزارت خارجه ما از این ظرفیت عظیم هیچ استفاده نکرد و فرصت سوزی بزرگی را مرتکب شد.

 

وی از حوزه علمیه نیز انتقاد کرد که در این خصوص باید با برگزاری کنفرانس های علمی، بررسی کفر ایرانیان جو بسیار سنگینی را بر علیه آل سعود و آل شیخ درست می کرد.

 

حضرت آیت الله عاملی ادامه داد: اینگونه حوادث نشان می دهد که موضوع امامت در حفظ و صیانت از اساس دین نقش خطیری دارد و بدون ان هر دزد و نامحرمی مفاهیم دین را ابزار کرده و چهره دین را مخدوش می کند.

 

حضرت آیت الله عاملی در بخش انتهایی خطبه ها با اشاره به شروع سالتحصیلی جدید دو موضوع آموزش و پرورش را در تمام تحولات کشور، سنگ زیرین دانست و از مسئولین آموزش و پرورش خواست که با خرد جمعی زمینه تحول عظیم در دو مقوله آموزش و پرورش را فراهم کنند.

 

وی در خصوص تربیت دانش آموزان بر احیاء انجمن اولیاء و مربیان تأکید کرد و از اولیای دانش آموزان خواست با جدیت تمام با این انجمن همکاری کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اعلام اینکه  بر اساس قانون هشتمین سرشماری نفوس و مسکن، در مهر و آبان 95 توسط مرکز آمار ایران با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها در سراسر کشور اجراء می شود، اظهار داشت: نتایج حاصل از سرشماری پایه و اساس همه برنامه ریزی های کشور بوده و لازم است همگان در این خصوص همکاری داشته باشند و مخصوصا با اقدام به ارائه اطلاعات از طریق فضای اینترنتی در تسهیل امور سهیم باشند.

انتهای پیام/