سرویس: سیاسی کد خبر: 312 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸

بیانیه بسیج دانشجویی 65 دانشگاه شمالغرب کشور:

در واکنش به سفر رجب طیب اردوغان به ایران اسلامی

اردوغان در یک حیله سیاسی در صدد انتقال این پیام به کشورهای ضد مقاومت منطقه علی الخصوص جنایتکاران آل سعود است که هر چند به ایران سفر می‌کند، اما مواضع او همچنان در حمایت از گروه های تروریستی و در تقابل با ایران است.

در واکنش به سفر رجب طیب اردوغان به ایران اسلامی

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، بسیج دانشجویی 65 دانشگاه شمالغرب کشور در آستانه ورود رجب طیب اردوغان،رئیس جمهور ترکیه با انتشار بیانیه ای ضمن بازگویی اظهارات سخیف وی در سال گذشته نسبت به ایران و ایرانی و اسلام  از وی  خواستند تا با عذر خواهی رسمی از ملت بزرگ مسلمان ایران باعث خدشه دار نشدن روابط حسنه دو کشور شود.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: رئیس جمهور ترکیه طی اظهارات سخیف و بی پایه درباره ایران ، جمهوري اسلامي ايران را مسئول كشتار مردم بيگناه سوريه دانسته و در تحليلي عجيب، ضمن ناديده گرفتن حمايت‌هاي بي دريغ خود از تروريست‌هاي داعش،‌ ارتش آزاد سوريه و جبهه النصره و... مدعي شده كه اگر ایران حامي اسد نمي‌بود،‌ الان اينقدر خون بر زمين ريخته نشده بود! وی در جای دیگری نیز مدعی شده ، ایران سعی در شکار داعش در منطقه دارد تا خود جای آن را بگیرد.  

این بیانیه می افزاید:این اظهارات بی پایه در حالی است که دولت ترکیه و شخص رئیس جمهور آن با اتخاذ سیاست های بلند پروازانه و  نئو عثمانی گرایی به خیال احیای امپراطوری عثمانی، منطقه را به آتش کشیده و با حمایت های همه جانبه آشکار از تروریست ها و آموزش آنها  موجب بروز جنایات و خسارات جبران‌ناپذیری شده اند که در تاریخ بی سابقه بوده است. 

در پایان این بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های شمالغرب کشور ضمن محکومیت اظهارات یاد شده وی اعلام می دارد؛ اردوغان از یکسو علیه دولت و ملت ایران سخنان وقیحانه به زبان آورده و از سویی دیگر به جمهوری اسلامی ایران سفر  می کند و این در تقابل با مواضع عزّتمندانه ملت بزرگ ایران است.   و به نظر می رسدرئیس جمهور ترکیه در یک حیله سیاسی، با این سخنان سخیف در صدد انتقال این پیام به کشورهای ضد مقاومت منطقه علی الخصوص جنایتکاران آل سعود است که هر چند به ایران سفر می‌کند، اما مواضع او همچنان در حمایت از گروه های تروریستی و در تقابل با ایران است، بنابراین دولتمردان جمهوری اسلامی ایران امروز در اوج قدرت سیاسی خود در منطقه از جایگاه بر‌تر بایستی با اتخاذ مواضع عزتمندانه و رعایت اصول منطقی « عزت ، حکمت و مصلحت» پاسخ وی را بدهند و در همین راستا پیشنهاد می گردد تا زمانی که وی از مردم بزرگ ایران عذر خواهی نکرده و سخنان خود را پس نگرفته از سفر وی به ایران جلوگیری گردیده و با توجه به سیاست‌های ضد ایرانی و ضد محور مقاومت اخیر دولت ترکیه، در فروش گاز ارزان به این کشور و تعرفه‌ی گمرکی اخیر تجدید نظرکلی به عمل آید؛ افزون بر‌ آن ،بهتر است تا زمان تغییر رویه ضد ایرانی دولت ترکیه جلوی سیل مسافر و سرمایه گذار ایرانی به این کشور نیز گرفته شود.                                           

متن کامل این بیانیه:

                                                                   باسمه تعالی

   بیانیه بسیج دانشجویی 65 دانشگاه استان های آذربایجانشرقی ، آذربایجانغربی، اردبیل و زنجان

                                     در واکنش به سفر رئیس جمهور ترکیه به ایران

 

اردوغان رئیس جمهور ترکیه اخیراً طی اظهارات سخیف و بی پایه درباره ایران ، جمهوري اسلامي ايران را مسئول كشتار مردم بيگناه سوريه دانسته و در تحليلي عجيب، ضمن ناديده گرفتن حمايت‌هاي بي دريغ خود از تروريست‌هاي داعش،‌ ارتش آزاد سوريه و جبهه النصره و... مدعي شده كه اگر ایران حامي اسد نمي‌بود،‌ الان اينقدر خون بر زمين ريخته نشده بود! وی در جای دیگری نیز مدعی شده ، ایران سعی در شکار داعش در منطقه دارد تا خود جای آن را بگیرد.

وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "فرانس ۲۴" طی اظهارات وقیحانه دیگر با اعلام حمایت از تجاوز نظامی عربستان به یمن گفته است: «...ایران و گروه‌های تروریستی باید [از یمن] خارج شوند.». این اظهارات بی پایه در حالی است که دولت ترکیه و شخص رئیس جمهور آن با اتخاذ سیاست های بلند پروازانه و  نئو عثمانی گرایی به خیال احیای امپراطوری عثمانی، منطقه را به آتش کشیده و با حمایت های همه جانبه آشکار از تروریست ها و آموزش آنها  موجب بروز جنایات  و خسارات جبران‌ناپذیری شده اند که در تاریخ بی سابقه بوده است. امروز مردم و دولت های سوریه ، عراق و یمن گرفتار مزدورانی جنایتکار از خارج مرزهای آن کشورها  هستند . آقای اردوغان بهتر است فقط به همین دو سوال پاسخ دهد که چرا داعش و گروه های اجیر شده تروریستی حاضر در منطقه تاکنون منافع دولت ترکیه را تهدید نکرده اند؟! منابع مالی و  در آمدهای داعش از کجا تامین شده و نفت و ذخایر  قسمت های تحت اشغال داعش در سوریه و عراق  از طریق کدام کشور خریداری می شود تا صرف خرید اسلحه و تجهیزات نظامی برای کشتار و جنایات و ایجاد ویرانی در کشورهای مسلمان شود؟!

لازم به ذکر است در برابر این حجم گستاخی ها و یاوه گویی های اردوغان علیه ملت ایران و نظام اسلامی ، وزارت امورخارجه‌ی کشورمان ، مبادرت به احضار کاردار سفارت این کشور در تهران (البته با تاخیر) برای ادای توضیحات ، نموده است ،  این در حالی است که رئیس جمهور ترکیه قرار است به زودی به ایران سفر کند .

بسیج دانشجویی دانشگاه های آذربایجانشرقی، آذربایجانغربی، اردبیل و زنجان ضمن محکومیت اظهارات یاد شده اعلام می دارد  یقیناً اینکه اردوغان از یکسو علیه دولت و ملت ایران سخنان وقیحانه به زبان آورده و از سویی دیگر به جمهوری اسلامی ایران سفر کند، در تقابل با مواضع عزّتمندانه ملت بزرگ ایران است.  به نظر می رسد اردوغان در یک حیله سیاسی ، با این سخنان سخیف در صدد انتقال این پیام به کشورهای ضد مقاومت منطقه علی الخصوص جنایتکاران آل سعود است که هر چند به ایران سفر می‌کند، اما مواضع او همچنان در حمایت از گروه های تروریستی و در تقابل با ایران است، بنابراین جمهوری اسلامی ایران امروز در اوج قدرت سیاسی خود در منطقه از جایگاه بر‌تر بایستی با اتخاذ مواضع عزتمندانه و رعایت اصول منطقی « عزت ، حکمت و مصلحت» پاسخ وی را بدهد.در همین راستا پیشنهاد می گردد تا زمانی که وی از مردم بزرگ ایران عذر خواهی نکرده و سخنان خود را پس نگرفته از سفر وی به ایران جلوگیری گردیده ، با توجه به سیاست‌های ضد ایرانی و ضد محور مقاومت اخیر دولت ترکیه ، در فروش گاز ارزان به این کشور و تعرفه‌ی گمرکی اخیر تجدید نظرکلی به عمل آید؛ افزون بر‌ آن ،بهتر است تا زمان تغییر رویه ضد ایرانی دولت ترکیه جلوی سیل مسافر و سرمایه گذار ایرانی به این کشور گرفته شود.

                                                                                                                                                                                                                                                  و من الله التوفیق

امضاءکنندکان این بیانیه:

بسیج دانشجویی دانشگاه های سراسری ارومیه ، علوم پزشکی ارومیه ، آزاد و پیام نور ارومیه ، صنعتی ارومیه ، فرهنگیان ارومیه ، علوم قرآنی خوی ، آزاد خوی ، تربیت معلم رجایی ارومیه ،آزاد مهاباد، پیام نور نقده ، آزاد سلماس ، آزاد ماکو ، آزاد بوکان ، آموزشکده شهید قاضی طبا طبائی ارومیه، محقق اردبیلی ، آزاد و پیام نور اردبیل ، علوم پزشکی اردبیل ، فنی رازی اردبیل ، آموزشکده عالی نوین اردبیل ، فنی فاطمه(س) اردبیل، تربیت معلم علامه طباطبائی اردبیل ، تربیت معلم بنت الهدی صدر، دانشگاه های آزاد و پیام نور پارس آباد ، آزاد و پیام نور شهرستان گرمی ، آزاد و پیام نور خلخال ، آزاد و پیام نور بیله سوار ، پیام نور کوثر، پیام نور رضی،آزاد تبریز ، پیام نور تبریز ، علوم پزشکی  تبریز ، سراسری تبریز ، دانشگاه شهید مدنی ، دانشگاه علمی کاربردی ، صنعتی سهند تبریز ، سراسری بناب ، دانشکده پرستاری مراغه ، آموزشکده فنی بناب ، دانشگاه فرهنگیان تبریز ، دانشگاه هنر تبریز ، آموزشکده فنی تبریز ، دانشکده فنی اهر ، دانشگاه آزاد شبستر ، دانشگاه آزاد مرند ، پیام نور مرند ، دانشگاه آزاد اهر ، دانشگاه سراسری مراغه ، دانشگاه فنی میانه ، دانشگاه علوم قرآن و حدیث مراغه ، دانشگاه علوم پزشکی زنجان ، دانشگاه زنجان ، آزاد و پیام نور زنجان،تربیت معلم شهید بهشتی زنجان ، آزاد و پیام نور ابهر ،علمی کاربردی زنجان ، پیام نور قیدار ،فرهنگیان الزهراء

انتهای خبر/ج