کد خبر: 3167 ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸

در مراسم تکریم و معارفه؛

"احمد نوری صفا" مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی شد

"احمد نوری صفا" دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم تودیع و معارفه که با حضور مسئولان دانشگاه محقق اردبیلی و بسیج دانشجویی برگزار شد، بعنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی این دانشگاه معرفی شد.

"احمد نوری صفا" مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر, در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی که با حضور رئیس دانشگاه محقق اردبیلی و مسئولین بسیج دانشجویی استان اردبیل به همراه مسئولین تشکلهای دانشجویی دانشگاه محق اردبیلی در سالن بصیرت این دانشگاه برگزار شد، احمد نوری صفا دانشجوی رشته ادیان و عرفان دانشگاه محقق اردبیلی بعنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی این دانشگاه معرفی شد.

اخلاق نیکو تنها خصلت مشترک همه انسان ها است

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه با اشاره به فعالیت های تشکل ها و کانون های دانشجویی دانشگاهT بسیج دانشجویی را فرا تشکلی خواند و گفت: بسیج به خاطر اینکه عصاره فضایل ملت و وارث شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس است با تعلق خاطر به دین، وطن و رهبر معظم انقلاب با روحیه‌ی مثال زدنی در تمام صحنه ها حاضر است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی حال و هوای دوران جبهه و جنگ را یادآور شد و گفت: بسیج  متشکل از رنگین کمان آدم ها با هر نوع گرایش و سلیقه است که بدون وابستگی به  هیچ جناحی تنها برای کسب رضای خدا در همه زمینه ها در تلاش است.

صادقی بسیج دانشجویی را یکی از ممتازترین اقشار بسیج توصیف کرد و گفت: جامعه مدیون آن دسته از قشر فرهیخته ای است که در بدترین شرایط کشور بیشترین فرماندهان جنگ را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در دنیا کسی را نمی توان پیدا کرد که شبیه داشته باشد، خاطر نشان کرد: اخلاق نیکو تنها خصلت مشترک همه انسان ها است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اخلاق خوب را منحصر در عده خاص نداست و از دانشجویان خواست تا با ایجاد اخلاق نیکو در خود علاوه بر اعتلای هویت خود، مسئولیت های بر عهده نهاده شده را به بهترین وجه ممکن انجام دهند.

انجام کارهای فرهنگی در جامعه، مثل هوا و اکسیژه واجب است

عباس فنی اصل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه با بیان اینکه تمام کارهای پیامبر اسلام (ص) بر اساس اخلاق نیکو بود تصریح کرد: امروز دانشجویان بسیجی با تأسی از رفتار ائمه اطهار(ع) با ترویج اخلاق نیکو در محیط دانشگاه برنامه های پرشور و پرجاذبه ای را به نمایش گذاشتند.

فنی اصل سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص فرهنگ را متذکر شد و افزود: امروز انجام کارهای فرهنگی در کشور بعنوان جهاد مطرح است بطوریکه رهبر معظم انقلاب انجام کارهای فرهنگی در جامعه را مثل هوا و اکسیژه واجب دانسته اند.

وی در پایان سخنان خود از همه تشکل های دانشجویی خواست تا در سال جدید با انجام برنامه های فرهنگی در دانشگاه ضمن ارتقای سطح فرهنگ دانشجویان در سطح شهر نیز نقش آفرینی کنند.

دانشجویان بسیجی کسب علم و دانش را سرلوحه امور خود قرار دهند

دستور مسئول حراست دانشگاه محقق اردبیلی در این مراسم کسب علم و دانش را سنگر امروز دانشجویان عنوان کرد و گفت: دانشجویان بسیجی علاوه بر کسب بصیرت و ارتقای آگاهی های خود کسب علم و دانش را سرلوحه امور خود قرار دهند چونکه در دنیای امروز ،علم و دانش حرف اول را می زند و دانشجویان بسیجی که متعهد هستند با کسب تخصص می توانند نقش های مؤثری در پیشرفت کشور ایفا کنند.

تبیین و فرهنگی سازی اقتصاد مقاومتی،وظیفه بسیج دانشجویی است

معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی ضمن گرامیداشت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبداله الحسین(ع)، شهدای انقلاب، دفاع مقدس بخصوص شهدای دانشجو و مدافعان حرم را پیروان شهدای کربلا عنوان کرد و گفت: دانشجویان بسیجی امروز باید با فراگیری معارف مکتب عاشوا و عبرت های آن در مسیر فرصت سازی قدم بگذارند تا بتوانند دین خود را به اسلام و شهدا ادا کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل در ادامه سخنان خود به بیان تاریخچه تأسیس بسیج اشاره کرد و گفت: امروز دانشجویان بسیجی با انجام رسالت خود در دانشگاه ها به دنبال تحقق آرمان های انقلاب اسلامی،اما راحل و شهدای گرانقدر در جامعه هستند.

اسدی مهمترین رسالت دانشجویان بسیجی در دانشگاه ها را دفاع از اصول تغییر ناپذیر نه شرقی و نه غربی عنوان کرد و گفت:دانشجویان با تقویت روحیه خودباوری در خود می توانند در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و شهدا نقش مؤثری ایفا کنند.

وی مهمترین وظیفه دانشجویان در شرایط فعلی کشور را جلوگیری از ورود افراد وابسته به استکبار در دانشگاه ها عنوان کرد و از سایر تشکل های دانشجویی خواست تا در کنار بسیج دانشجویی در بصیرت دهی به آحاد مردم در همه زمینه ها تلاش کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان‌ در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اهداف و مأموریت های بسیج دانشجویی پرداخت و گفت:تبیین و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی سرلوحه تمام امور  و فعالیت های بسیج دانشجویی است.

اسدی جذب حداکثری و شبکه سازی بین دانشجویان را از جمله اهداف بسیج دانشجویی عنوان کرد و گفت: مطالبه گری از مسئولان استانی و کشوری جهت حل مشکلات در همه ابعاد و حوزه ها از دیگر رسالت های بسیج دانشجویی است.

وی ایجاد وحدت و یکدلی در بین آحاد مردم را مهمترین وظیفه بسیج دانشجویی دانست و گفت:برای فتح خرمشهر های پیش رو باید همه باهم زیر یک بیرق و علم که همان ولایت فقیه است حرکت کنیم.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از پرویز پرزور مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی احمد نوری صفا بعنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه معرفی شد.

انتهای پیام/