کد خبر: 3196 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵

فرمانده سپاه عباس (ع) استان اردبیل:

شهدا برترین الگو برای جوانان هستند

فرمانده سپاه عباس (ع) استان اردبیل گفت: شهدای ما در اوج غربت با نثار بی مزد و منت جان خود را فدا کردند، اکنون که ایران اسلامی در اوج عزت و قدرت قرار دارد تکلیف این است که مسیر تعالی بخش شهدا را ادامه دهیم.

شهدا برترین الگو برای جوانان هستند

به گزارش ابصارخبر به نقل از سبلانه، سردار بابازاده قانع در دیدار اعضای ستاد یادواره پهلوان شهید اسماعیل اعلمی و 184 شهید ورزشکار استان اردبیل با نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تاکید کرد: همان طور که در دغدغه‌های فرهنگی رهبری هم دیده می شود اصل موضوع این است که زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست.

وی افزود: حضرت امام سجّاد (ع) و زینب کبری(س) سالها با تحمل رنج مدبّرانه ترین و شیواترین روشها را برای زنده نگهداشتن خون شهدا به کار بردند و توانستند این خون را نگه بدارند، امروز ما چنین وظیفه ای داریم، چرا که شهدای ما در اوج غربت با نثار بی مزد و منت جان خود را فدا کردند و اکنون که ایران اسلامی در اوج عزت و قدرت قرار دارد تکلیف این است که مسیر تعالی بخش شهدا را ادامه دهیم.

فرمانده سپاه عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به ضرورت برجسته‌سازی شهدا و الگو سازی برای جوانان تصریح کرد: باید با سیره شهدا آشنا شد تا روز به روز معارف زندگی شهدا در جامعه ما رواج پیدا کند که اگر این گونه باشد، آن وقت برای این جامعه دیگر شکست معنایی ندارد.

وی با اشاره به برگزاری یادواره ملی شهید اعلمی در اردبیل خاطرنشان کرد: برای برگزاری این رویداد مهم فرهنگی استان اردبیل تمام برنامه ریزی ها و هماهنگی ها صورت گرفته و این یادواره فردا در حسینه ثارالله و با حضور و همراهی تمام ورزشکاران و هیئت ورزشی و مردم ولایتمدار اجرا خواهد شد.

به گفته بابازاده از 3400 شهید استان اردبیل 1800 شهید ورزشکار بودند که با توجه به الگو پذیری جوانان از ورزشکاران، جامعه ورزشی در ادامه مسیر متعالی راه شهدا سهم عظیمی دارد .

فرمانده سپاه عباس (ع) استان اردبیل خاطر نشان کرد: برای انتخاب شهید شاخص کشور ویژگی های چون ، اعتقادی و علمی ، اقتصادی در نظر گرفته می شود که امسال از استان اردبیل  "شهید اسماعیل اعلمی" به عنوان شهید خاص جامعه ورزشی و شهید "غلام حسین دیده بان" به عنوان شهید شاخص اصناف انتخاب شده است.

 در این دیدار پدر شهید "اسماعیل اعلمی" هم با اشاره به  وصیت و توصیه شهدا به مراقبت و مواظبت از نماز گفت:  همان طور که شهدا و بزرگان هم توصیه کرده اند مراقبت از نماز باعث عاقبت به‌خیری است.

وی گفت: هرگز نماز راسبک نشماریم که شفاعت به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی رسد،

 انتهای پیام/