کد خبر: 3222 ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل:

صندوق توسعه متوازن راه اندازی شود

اقبال عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل در همایش اقتصاد اسلامی در دانشگاه محقق اردبیلی گفت:بهتر است در کنار صندوق توسعه ملی، صندوق توسعه متوازن نیز پیش بینی شود.

صندوق توسعه متوازن راه اندازی شود

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، اقبال عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل در همایش اقتصاد اسلامی که در دانشگاه محقق اردبیلی برکزار شد به کتاب امنیت ملی مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: در این کتاب اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران در سه محور پیش بینی شده است.

عباسی توسعه، رفاه و تعامل بین ممالک را 3 هدف عمده نظام عنوان کرد و گفت: در توسعه، رفاه اجتماعی مد نظر است.

 وی در ادامه سخنان خود به بیان توسعه از دیدگاه صاحب نظران توسعه بعد از جنگ جهانی دوم پرداخت و گفت: تجمیع سرمایه، چگونگی توزیع سرمایه و ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه 3 نظریه عمده توسعه از دیدگاه صاحب نظران اقتصاد و توسعه در آن زمان بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل طبق تحقیقات صورت گرفته ایجاد نشاط اجتماعی را حاصل جمع  تجمیع سرمایه و  توزیع آن عنوان کرد و افزود: سیاست های اقتصاد مقاومتی بیشتر روی اقتصاد مردمی و عدالت محوری متمرکز شده است.

برای ایجاد توسعه متوازن در کشور، باید محرومیت های تاریخی، جبران شود

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توسعه متوازن در کشور رخ نداده است، افزود: برای ایجاد توسعه متوازن در کشور، باید محرومیت های تاریخی، جبران شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل با بیان اینکه توزیع اعتبارات توسط نمایندگان با تاکید بر دو موضوع پروژه هایی با ردیف ملی و پروژه های نیمه کاره انجام می شود،افزود: اعتبارات پروژه هایی با ردیف ملی و پروژه های نیمه تمام به خودی خود تامین می شود.

عباسی گفت: هر دو مورد حاصل رایزنی در دولت های مختلف است و استان هایی که نمایندگان کمتر یا غیر فعالی داشته باشند، از این دو محل نتوانسته اند بودجه ای برای منطقه دریافت کنند.

وی در پایان سخنان خود بابیان اینکه  در توسعه متوازن باید به مناطق کمتر توسعه یافته توجه ویژه ای شود، گفت: بهتر است صندوق توسعه متوازن در کنار صندوق توسعه ملی راه اندازی شود تا از طریق این صندوق، توجه به مناطق کمتر توسعه یافته برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/