پربازدیدترین ها

کد خبر: 3241 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور اردبیل؛

بسیج،پشتوانه محکم نظام جمهوری اسلامی است

محسن علایی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور اردبیل در جمع دانشجویان با بیان اینکه بسیج در تارک قله های افتخار کشور قرار دارد، گفت: بسیج با "ایمان،رهبری و رأفت"پشتوانه محکم نظام جمهوری اسلامی است.

بسیج،پشتوانه محکم نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، محسن علایی جامعه شناس و استاد دانشگاه های اردبیل در نشست بصیرتی که در اردوگاه انصارالحسین سرعین برگزار شد، با بیان اینکه بسیج  امروز در تارک قله های افتخار کشور قرار دارد، گفت: بسیج با "ایمان، رهبری و رأفت"پشتوانه محکم نظام جمهوری اسلامی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور اردبیل با بیان اینکه هم افزایی نیروهای ارزشی موجب انجام بهتر کارها می شود از بسیج بعنوان نمونه و الگو در زمینه انجام کارهای مشارکتی نام برد و گفت: بسیج تشکلی مردمی است که به همین خاطر با انجام حرکت های انفعالی علاوه بر مشارکت در کارهای دیگر تشکل ها مثمر ثمر واقع می شود بلکه با دخالت دادن عناصر مفید و سازنده موجود در جامعه در انجام وظایف محوله همواره  توانسته آرمانی عمل کند.

علایی مأموریت های مختلف بسج را در سطوح کلان جامعه یاداور شد و گفت:  کار بسیج پایان ناپذیر است.

وی به بسیج دانشجویی در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: یکی از محسنات بسیج دانشجویی در دانشگاه ها این است که آغوش خود را برای پذیرش همه دانشجویان باز کرده بطوریکه اعضای سایر تشکل ها نیز می توانند بدون محدودیت عضو بسیج شده و در کلیه فعالیت های آن نیز شرکت کنند.

استاد دانشگاه های اردبیل تصریح کرد: امروز بسیج نه تنها برای ایرانیان بلکه برای تمام آزادی خواهان جهان بعنوان یک الگوی سازنده و مؤثر مطرح است.

وی با بیان اینکه بسیج امروز با انجام کار شبانه روزی خود در تارک قله های ایران اسلامی قرارگرفته است، خاطر نشان کرد: در رأس هرم افتخارات ایران نور بسیج تلالو می کند.

علایی از بسیج بعنوان پشتوانه مستحکم نظام نام برد و افزود: ایمان قوی، رهبری درست و رأفت اسلامی سه عاملی هستند که دست به دست هم داده اند تا بسیجی در دفاع از حریم ولایت عقب ننشیند.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور اردبیل نقش پیشگیرانه  بسیج در دیالوگ های دشمنان اسلام را خاطر نشان کرد و گفت: مناظرات نامزدهای انتخاباتی این روزهای آمریکا خود مصداق واقعیات مطرح شده است.

علایی با بیان اینکه بسیج اساسی ترین و محوری ترین نقش را در تحقق تمدن بزرگ اسلامی در جهان دارد، افزود: رسالت اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران تمدن سازی اسلامی است که این امر جز با مشارکت بسیج اتفاق نخواهد افتاد.

وی در پایان سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نشست با نخبگان اشاره کرد و گفت: فرهیختگی و نخبگی صفات قابل توجهی هستند که موجب شدند مدال پر افتخار افسران جنگ نرم امروز برگردن دانشجویان بخصوص دانشجویان بسیجی انداخته شود.

استاد دانشگاه های اردبیل در پایان سخنان خود  با بیان اینکه نقش بسیج دانشجویی در تمدن سازی اسلامی مهم  و حیاتی است گفت: تمدن سازی نیازمند روحیه بسیار قوی مطالبه گری است که دانشجویان بسیجی در اردوهایی مثل راهیان نور و جهاد سازندگی به تمرین و تقویت آن در خود می پردازند.

وی از دانشجویان خواست تا با مطالعه مسائل روز علاوه بر کسب بصیرت و تقویت دانش خود، موجب تعالی جامعه نیز شوند.

انتهای پیام/