کد خبر: 3354 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸

به همت انجمن اسلامی دانشجویان؛

همایش" مرگ تدریجی یک رویا" در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

همایش ضد استکباری مرگ تدریجی یک رویا با سخنرانی الکساندر آزادگان استاد دانشگاه کالیفورنیای آمریکا و تحلیل گر مسائل استراتژیک در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

همایش" مرگ تدریجی یک رویا" در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

به گزارش حبرنگار ابصارخبر، حسین شمسی پور دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای همایش ضد استکباری "مرگ تدریجی یک رویا" ضمن عرض خیر مقدم به بیان تاریخچه یوم الله 13 آبان پردخت و گفت: این روز در کشور ما بعنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به سردمداری آمریکا نامگذاری شده است.

شمسی پور  با بیان اینکه در روز 13 آبان دانشجویان انقلابی با تسخیر سفارت آمریکا که امروز به دلیل خیانت های آمریکا به لانه جاسوسی معروف شده است گفت: اهمیت این کار تا حدی بود که امام خمینی(ره) از آن بعنوان انقلاب دوم نام بردند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه سخنان خود گفت: مشکل ما در رابطه با آمریکا به دولت مستکبر این کشور بر می گردد و ملت آمریکا نزد ایرانیان حساب جداگانه ای داشته و محترم هستند.

وی در ادامه سخنان خود به دلایل استکباری دولت آمریکا اشاره کرد و گفت: طراحی کودتاهایی چون کودتای 28 مرداد و کودتای نوژه در کنار 25 سال دخالت در امور داخلی ایران از جمله دلایل مستکبر خواندن دولت آمریکا از سوی ایران است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی مورد هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی و شهادت 290 نفر هموطنانمان در این واقعه را که جزو شقی ترین اعمال این کشور مستکبر  عنوان کرد و گفت: با نگاهی به قتل و غارت های دولت آمریکا در سطح جهانی هر انسان فهمیده ای را وادار می کند تا به استکبار بود دولت آمریکا شهادت می دهد.

شمسی پور حمله نظامی آمریکا به ویتنام را متذکر شد و گفت: کشتار سه میلیون و ششصد هزار نفر ویتنامی در کنار صد میلیون سرخپوست و حمله اتمی به شهر هیروشیما و ناکازاکی ژاپن از دیگر دلایل مستکبر بودن ایالات متحده امریکا در طول تاریخ است.

وی ساماندهی گروه های متعدد تروریستی توسط آمریکا در جهان را یادآور شد و گفت: وجود 66 زندان مخفی در سراسر دنیا و افزایش ترور شخصیت ها  از دیگر ادله استکبار بودن آمریکا شمرده می شوند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی بد عهدی دولت آمریکا در مسئله برجام را یاداور شد و گفت: این عامل خود به تنهایی دلیل آشکاری برای سردادن ندای مرگ بر آمریکا را اثبات می کند.

شمسی پور تصریح کرد: مرگ بر آمریکای امروز در واقع مرگ بر تمام آنچه که نقطه مقابل بشریت است، هست.

وی سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص برجام را متذکر شد و گفت: نتایج برجام بر همه نشان داد که مسیر استکبارستیزی مردم حزب الهی ایران درست است.

وی از دولتمردان خواست تا با نصب العین قراردادن فرامین رهبر انقلاب در مواجهه با دولت آمریکا، تغییر روش داده و با اتکا به توانمندی های داخلی مسائل و مشکلات ایران را حل و فصل کرده و استکبار ستیزی را در عمل سرمشق خود قرار دهند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی افزود: هیچ جریانی با هر پشتوانه فکری و مالی نمی تواند سر راه ملت ایران جهت رسیدن به آرمان های انقلابی بایستد.

 

مهدی نصیری دبیر اجرایی همایش ضد استکباری به بیان اهداف برگزاری این همایش پرداخت و گفت: به منظور انجام نهضت روشنگری و بصیرت افزایی در راستای انجام رسالت دانشجویی در آبان ماه 95 موفق به برگزاری همایش ضد استکباری با حضور الکساندر آزادگان استاد دانشگاه کالیفرنیای آمریکا و کلودیا موفا از دانشگاه تیراموی ایتالیا در 8 دانشگاه کشور شدیم.

وی در ادامه، بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان سراسر کشور در خصوص مسئله استکبار ستیزی را قرائت کرد.

 در ادامه برنامه استکبارسیزی در دانشگاه محقق اردبیلی الکساندر آزادگان استاد دانشگاه کالیفرنیای آمریکا و تحلیلگر مسائل استراتژیک و سردبیر مسائل خاورمیانه و تحلیلگر ارشد تلویزیون تزارگراد روسیه به بیان تاریخچه آمریکا پرداخت و گفت: استثنا بودن آمریکا واژه ای قدیمی است و در ادبیات امروزی بهتر است روی کاربرد لغات تمرکز بیشتری انجام شود.

وی افزود: به کار بردن ادبیات در یک برهه خاص باعث برداشت های متفاوت مخاطبان می شود.

استاد دانشگاه کالیفرنیا ماجرای ملت آمریکا با واشنگتن نشینان را ادبیات جداگانه معرفی کرد و گفت: واشنگتن نشینان نمایندگان ملت آمریکا نیستند بلکه تنها با حفظ منافع خود اهداف خاندان های ویژه بخصوص صهیونیست ها در جهان را دنبال می کنند.

آزادگان جنگ در سوریه را جنگ مزدوری خواند و گفت: در بحران سوریه واشنگتن اهداف وهابیت را دنبال می کند.

 تحلیلگر مسائل استراتژیک و استاد دانشگاه کالیفرنیا در ادامه برنامه به پرسش دانشجویان در خصوص مسائل مختلف جهان بویژه انتخابات پیش روی آمریکا در دو نوبت سوالات شفاهی و کتبی پاسخ داد.

انتهای پیام/


نظرات بازدیدکنندگان

علی
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹

بسیار برنامه خوبی بود ممنون