کد خبر: 3387 ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳

نامه رئیس سازمان بسیج اساتید به رئیس جمهور

رئیس سازمان بسیج اساتید در نامه‌ای خطاب به روحانی آورد: این یک قاعده است که اشتهای سیری ناپذیر قدرت های سلطه گر پایانی ندارد، مگر اینکه شجاعانه به توان داخلی توجه و منتظر معجزه از سوی غربی ها نباشید که آنها امروز در اداره خود درمانده اند.

به گزارش ابصارخبر به نقل از سازمان بسیج اساتید، سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور طی نامه‌ای خطاب به روحانی رئیس‌جمهور کشور آورد: عکس العمل دولت جنابعالی در تلاش دور جدید جمهوری خواهان برای فشار و اقدام به تحریم های جدید برای ستاندن امتیازات بیشتر بسیار مهم است، اگر همچنان مبتنی بر کوتاه آمدن و دادن امتیاز باشد، این یک قاعده است که اشتهای سیری ناپذیر قدرت های سلطه گر پایانی ندارد، مگر اینکه شجاعانه به توان داخلی توجه و منتظر معجزه از سوی غربی ها نباشید که آنها امروز در اداره خود درمانده اند.

در ابتدای این نامه خطاب به روحانی آمده است: مستحضر هستید که ارزیابی رئیس هیات مذاکره کننده هسته ای یعنی ظریف از برجام این بود که آمریکا «یک مشت سند توخالی» تحویل دولت ایران داده و همچنین تعبیر رئیس بانک مرکزی، سیف این بود که سهم ایران از برجام تقریباً «هیچ» و همانگونه که در روزهای اخیر افکار عمومی شاهد آن بودند، آمریکایی ها در دو سال اخیر و پس از ستاندن امتیازات سنگین در برجام، حتی اجازه شرکت بنگاه های دارویی ایران برای حضور در نمایشگاه بین المللی دارو را ندادند، در حالی که مطابق حقوق بین الملل دارو شامل تحریم قرار نمی‌گیرد.

در ادامه این نامه آمده است: ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا، نیز سخن از پاره کردن برجام می زند و بر خلاف نظر جنابعالی، سخنگوی اوباما اعلام کرد که تصمیم گیری در خصوص آینده برجام بر عهده رئیس جمهور آینده آمریکاست. البته بعید به نظر می رسد که تنها پیروزی دولت آمریکا در عرصه خارجی در پانزده سال گذشته به وسیله دولت جدید این کشور کنار گذاشته شود.

صلاحی در ادامه نامه خود آورد: عکس العمل دولت جنابعالی در تلاش دور جدید جمهوری خواهان برای فشار و اقدام به تحریم های جدید برای ستاندن امتیازات بیشتر بسیار مهم است، اگر همچنان مبتنی بر کوتاه آمدن و دادن امتیاز باشد، این یک قاعده است که اشتهای سیری ناپذیر قدرت های سلطه گر پایانی ندارد، مگر اینکه شجاعانه و با استفاده از تجربه تلخ برجام در مقابل آنها ایستاده و عهد شکنی های دولت آمریکا را به جهانیان اعلام و همانگونه که بارها امام المسلمین تذکر داده اند به توان داخلی و خیل عظیم جوانان جویای کار توجه و منتظر معجزه از سوی غربی ها نباشید که آنها امروز در اداره خود درمانده اند.

در ادامه این نامه آمده است: در هرحال اینک دولت جنابعالی که در تاریخ به نام دولت «برجام» ثبت شده و ظاهراً از خسارت عظیم آن که بر مردم ایران روا داشته شده، درس نگرفته و قرار است که وارد مذاکرات حقوق بشری با اتحادیه اروپا گردد که نتیجه آن از پیش معلوم است، در صورت صلاحدید به هیات مذاکره کننده ایرانی دستور فرمایید که از میان انبوه سوالات حقوق بشری که فراروی غربی هاست، تنها برای 20 سوال پاسخ مکتوب دریافت و جهت تنویر افکار عمومی جهان، ملت شرافتمند ایران و به خصوص 45 هزار نفر از اساتید و مدرسان بسیجی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور منتشر شود.

در ادامه این نامه سوالاتی همچون « نسبت حقوق بشر و تحویل سلاح‌های کشتار جمعی از سوی فرانسه و آلمان به رژیم بعث عراق چیست؟ نسبت حقوق بشر و گسترش زرادخانه‌های اتمی دولت های فرانسه و انگلیس چیست، در حالی که آنها تلاش کردند که در برجام صنعت هسته ای ایران را زمینگیر به گونه ای که طبق این قرارداد تا پانزده سال آینده ایران قادر نخواهد بود حتی سوخت تنها راکتور هسته ای بوشهر را تأمین نماید؟ نسبت حقوق بشر و تهدید علیه ملت ها و به خصوص ملت قهرمان ایران از سوی دولت‌های فرانسه و انگلیس به استفاده از سلاح هسته‌ای علیه آنها چیست و نسبت حقوق بشر و صادرات خون های آلوده به ایدز از سوی وزیر خارجه فرانسه به ایران چیست؟» مطرح شد.

همچنین صلاحی در ادامه نامه خود پرسید « نسبت حقوق بشر و حمایت بعضی دولت های اروپایی از گروهک تروریستی منافقین چیست؟ نسبت حقوق بشر و تحریم دارو از سوی دولت های اروپایی علیه مردم ایران چیست؟

نسبت حقوق بشر و غارت منابع نفتی ملت های منطقه از سوی دولت های اروپایی و تلاش برای سلطه بر منابع نفتی ایران تحت قراردادهای بلند مدت چیست؟ نسبت حقوق بشر و حمایت آشکار دولت های فرانسه و انگلیس از قانون شکنان انتخابات سال 88 در ایران چیست؟ نسبت حقوق بشر و غصب سرزمین مردم فلسطین از سوی انگلیس و کاشتن غده سرطانی رژیم صهیونیستی در منطقه چیست؟»

در ادامه سوالات رئیس سازمان بسیج اساتید کشور آمده است: « نسبت حقوق بشر و حمایت دولت های اروپایی از تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی علیه دولت های منطقه چیست؟ نسبت حقوق بشر و ویرانی و کشتار مداوم مردم مظلوم افغانستان به وسیله سربازان ناتو چیست؟ نسبت حقوق بشر و تسلیح رژیم های دیکتاتوری چون آل سعود و بحرین از سوی دولت های غربی چیست؟ نسبت حقوق بشر و تجاوز دولت انگلیس به خاک عراق در 2003 و اشغال و ویران کردن این کشور چیست؟ نسبت حقوق بشر و سکوت دولت های اروپایی در قبال جنایات ارتکابی( جنایت تجاوز، جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و جنایت نسل کشی) از سوی دولت های آمریکا و انگلیس در تهاجم و اشغال عراق چیست؟ نسبت حقوق بشر و تجاوز دولت های انگلیس و فرانسه به لیبی در 2011 و به خاک سیاه نشاندن این کشور چیست؟»

وی در ادامه سوالات خود آورد: « نسبت حقوق بشر و حمایت دولت های انگلیس و فرانسه از گروه های تروریستی در سوریه چیست؟ نسبت حقوق بشر و عدم حمایت دولت های اروپایی از حق مردم مظلوم بحرین در تعیین سرنوشت خویش که پس از حق حیات دومین حق بنیادین بشر است چیست؟ نسبت حقوق بشر و سکوت دولت های اروپایی بر آنچه امروز به صورت روزانه از سوی دولت جنایتکار آل سعود در یمن اتفاق می افتد چیست؟ نسبت حقوق بشر و امواج گسترده نژادپرستی در کشورهای غربی و آزار و اذیت اقلیت ها به خصوص از سوی دولت ها و نسبت حقوق بشر و اندیشه و عملکرد دولت های غربی که دیگران را شهروند درجه دوم می دانند چیست؟»

انتهای پیام/