کد خبر: 3519 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲

امام جمعه اردبیل:

ملت در خصوص حقوق نجومی منتظر اقدام قوه مجریه و قضائیه هستند

امام جمعه اردبیل گفت: ملت ما در خصوص حقوق نجومی منتظر اقدام قوه مجریه و قضائیه هستند و تأخیر، باورها را خراب و زمینه انتشار آمارهای غیرواقعی را فراهم می‌کند و گاهی در نظر بعضیها حرام را حلال جلوه می‌دهد و زمینه بزهکاری فراهم می‌شود.

ملت در خصوص حقوق نجومی منتظر اقدام قوه مجریه و قضائیه هستند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر،  آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با تسلیت به اهالی مکرم آذربایجان و خوزستان در حوادث اخیر قطار و حلب اظهار داشت: در موضوع قطار، مقام معظم رهبری تصریح به بی تدبیری کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: در این حادثه، هم خانواده‌های زیادی داغدار شدند، هم کشور ما در دنیا در حیاتی‌ترین موضوع با سوء تدبیر شناخته شد، هم ظرفیت عظیم تبلیغی به دست دشمنان این ملت افتاد و هم اعتماد مردم نسبت به حمل و نقل ریلی صدمه دید.

آیت‌الله عاملی پیشنهاد کرد که مسئول اول در این ماجرا استعفاء کند و دولت به خاطر چند ماه باقیمانده از مسئولیت یک مسئول، نفع او را به مصالح کلان ملت مقدم نکند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این کار عمل به فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند "مسئولان از کنار این حوادث دردناک به آسانی عبور نکنند".

وی در توضیح فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "ناتمام ماندن موضوعات مهم برای مردم سؤال ایجاد می‌کند"، گفت: یک وظیفه مهم دولت باز کردن گره ذهنی از جامعه است و توجیه اذهان، یک اصل مهم مدیریتی است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد:‌ ملت ما در خصوص حقوق نجومی منتظر اقدام قوه مجریه و قضائیه هستند و تأخیر، باورها را خراب و زمینه انتشار آمارهای غیرواقعی را فراهم می‌کند و گاهی در نظر بعضیها حرام را حلال جلوه می‌دهد و زمینه بزهکاری فراهم می‌شود.

آیت‌الله عاملی با رد این سخن که "در حقوق نجومی مشکل قانون داریم"، اظهار کرد: دولت برای مدیران سقف حقوقی مشخص کرده و قوه مجریه و قضائیه می‌توانند آن را مبنی قرار دهند؛ بر اساس قانون 76 خدمات کشوری هیچ فردی در دولت نمی‌تواند بیش از 7 برابر یک کارمند عادی حقوق دریافت کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل تمدید قانون تحریم موسوم به ISA را که دیروز به تصویب نمایندگان آمریکا رسید، نقض صریح برجام دانست و گفت: آمریکا با تمدید این قانون عملا از برجام خارج شده و این درحالی است که ایران در عمل به تعهدات خود در برجام هیچ کوتاهی نکرده است.

وی بیان کرد: حرف آمریکاییها این است که ایران به روح برجام عمل نکرده است در حالی که تفاوت قائل شدن به متن و روح برجام یک شیطنت ماهرانه است.

 آیت‌الله عاملی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند " اگر این تمدید، اجرایی و عملیاتی شود، قطعاً نقض برجام است و بدانند جمهوری اسلامی ایران حتماً در مقابل آن واکنش نشان خواهد داد"، تکلیف دولت و مجلس و شورای نظارت به اجرای برجام کاملا روشن است و باید ایران سریعا همکاری داوطلبانه خود را متوقف و به سرعت برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز را از سر بگیرد.

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به فرمایش رئیس جمهور در مشهد که برای حمل و نقل ریلی کشور بودجه مهمی اختصاص یافته، از نمایندگان و مدیریت ارشد استان خواست نسبت به عدم وجود پروژه راه‌آهن اردبیل در بین استانهای اختصاص داده شده حساس باشند.

انتهای پیام/