کد خبر: 3526 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز اردبیل به مناسبت فرا رسیدن 16 آذر

شايد آن روز كه سنگ فرش‌هاي دانشكده فني دانشگاه تهران به خون سه شهيد دانشجو رنگين شد، سردمداران استكبار جهاني و در رأس آن آمريكاي جنايتكار، گمان نمي‌كردند كه اين روز، نقطه آغازين جنبشي خواهد بود كه از قلب آن چمران‌ها، علم‌الهدي‌ها، باكري‌ها و ... به پا خواهند خواست

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز اردبیل به مناسبت فرا رسیدن 16 آذر

به گزارش حبرنگار ابصارخبر، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل به مناسبت روز دانشجو بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه با اشاره به فرارسیدن 16 آذر ماه و روز دانشجو آمده است: ۱۶ آذر روز بصیرت و روز عمل بود، روز دلدادگی  و خط بطلانی بر سیاست های نظام وابسته و سرسپرده حاکم بود. نظامی که ادامه سلطنت منحوس خود را مدیون حمایت دولت های مستکبر جهان بود.

این بیانیه با اشاره به اینکه 16 آذر نمايانگر روح استكبارستيزي،‌ استقلال‌خواهي، عدالت‌طلبي و آزادي‌خواهي دانشجويان ايران در پرتو اسلام است، می افزاید: شايد آن روز كه سنگ فرش‌هاي دانشكده فني دانشگاه تهران به خون سه شهيد دانشجو رنگين شد، سردمداران استكبار جهاني و در رأس آن آمريكاي جنايتكار، گمان نمي‌كردند كه اين روز، نقطه آغازين جنبشي خواهد بود كه از قلب آن چمران‌ها، علم‌الهدي‌ها، باكري‌ها و ... به پا خواهند خواست و هيمنه پوشالين امپراطوري شرق و غرب را در هم خواهند شكست.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل در بیانیه خود می افزاید: دانشجو به عنوان قشر آگاه جامعه كماكان در رأس تحولات جامعه و انقلاب هاي علمي، فرهنگي و اجتماعي حضور داشته و اكثر مواقع سكان اين جريانات را به دست گرفته است و نشان داده كه وجدان بيدار جامعه است.

این بیانیه با بیان اینکه ديروز گذشتگان ما با نثار شهيداني همچون احمد قندچی، مصطفی  بزرگ نیا  و شریعت رضوی و امروز نيز در صف جهاد علمي با تقديم شهيداني چون علي محمدي، شهرياري، احمدي روشن و رضايي نژاد همواره اين مشي و راه را زنده و روشن نگاه داشته اند می افزاید:دانشجویان از تمامی مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی خواستار توجه بیشتر به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل تمامی تلاش خود را در تحقق حماسه اقتصادی و رفع مشکلات معیشت مردم مبذول نموده و ضمن توجه هرچه بیشتر به مسائل داخلی کشور از سیاه نمایی های بی مورد پرهیز کنند.

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل در بیانیه خود ضمن تشکر از تلاش های تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات اخیر ، از مسئولین کشور خواستند تا با توجه دقیق و عمیق به مفاد این توافقنامه در جهت عدم اجازه سوء استفاده دشمنان قسم خورده انقلاب، به دنبال احقاق کامل حقوق هسته ای ایران در عرصه نظام بین الملل باشند و از یاوه گویی ها و دوپهلو صحبت نمودن های کشورهای غربی هراسی به خود راه ندهند و بدانند که موفقیت های امروز نتیجه مقاومت های چندین ساله خون شهیدانی بوده است که با جان فشانی های خود راه انقلاب اسلامی ایران را در رسیدن به قله های برتر هموار ساختند.

در ادامه این بیانیه آمده است: شرايط حساس فعلي كه قدرت هاي استكباري و به ويژه آمريكاي جهانخوار با بهره گيري از ترفندهاي گوناگون در صدد ضربه زدن به كيان نظام مقدس جمهوري اسلامي هست، يكپارچگي مردم و پايبندي آنان به اركان مقدس جمهوري اسلامي ايران ، اصلي است كه مي تواند همه نقشه هاي شوم قدرت هاي استكباري را نقش بر آب كند.

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل در بیانیه خود با بیان اینکه  دشمنی و «شعار مرگ بر آمریکای» ما با قبول برجام پایان نخواهد یافت، می افزاید:  دانشجویان آگاه و بصیر با اتحاد و انسجام بیشتر و کوبنده تر از همیشه نفرت و انزجار خود را از سیاست های دولت مردان آمریکا و البته رژیم منحوس و نامشروع صهیونیستی اعلام خواهند کرد.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌ پیام نور مرکز اردبیل در پایان بیانیه خود همه عناصر فعال دانشجویی را به همدلی در راستای تحقق اهداف والای این جنبش دعوت کرد.

 

انتهای پیام/