کد خبر: 3548 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

پیشرفت کشور در گروی افزایش طبقه متوسط جامعه است

رئیس دانشگاه محقق اردببلی با بیان اینکه دانشجویان نقش بسیار مهمی در پیشرفت و توسعه کشور دارند، گفت: پیشرفت سیاسی و اجتماعی هر جامعه ای، رابطه مستقیمی با افزایش طبقه متوسط آن جامعه دارد.

پیشرفت کشور در گروی افزایش طبقه متوسط جامعه است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در جمع اصحاب رسانه به مناسبت روز دانشجو بابیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی با برگزاری مراسمات روز دانشجو، تریبون آزاد و کرسی‌های آزاداندیشی هیچ مشکلی ندارد، گفت: آزادی بیان برای دانشجویان یک امر عادی بوده و ما از برگزاری سخنرانی و مراسم ویژه روز دانشجو استقبال می‌کنیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به سابقه این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه محقق اردبیلی دانشگاهی نیست که پیشینه تاریخی خاصی در جنبش های دانشجویی داشته باشد.

صادقی خاطر نشان کرد: تشکل های دانشجویی و برنامه های آنها از تنوع لازم برخوردار نیست و اکثریت برنامه ها توسط طیف خاصی از نظر سیاسی اجرا می شود.
وی با بیان اینکه با بیشتر درخواست های ارسالی از تشکل ها در شورای فرهنگی دانشگاه موافقت می شود، افزود: دانشگاه وظیفه ای برای اجرای برنامه های سیاسی و مواردی از این دست ندارد، این وظیفه تشکل ها است که برنامه ها و سخنران مورد نظر خود را پیشنهاد کنندتا ما با بررسی و ارزیابی خود مجوز برنامه را صادر کنیم.


رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه  شجاعت به معنای هتاکی نیست ادامه داد: دانشجویان ما نباید امن ایجاد شده دچار خود ترسی شوند و با کنار گذاشتن محافظه کاری، رسالت دانشجویی خود را انجام دهند.

صادقی پیشرفت سیاسی و اجتماعی هر جامعه ای را مرتبط با افزایش طبقه متوسط  آن جامعه دانست و گفت: طبقه متوسط هم آزادگی نسبی دارد و هم  اینکه چون وابستگی مالی بالایی ندارد در مشکلات روزمرگی هم غرق نیستند.
وی در پایان سخننا خوداز راه اندازی مرکز علمی و کاربردی دانشگاه محقق اردبیلی در آینده نزدیک خبرداد و گفت: سعی داریم در رشته های خیلی کاربردی و مهارت افزا دانشجو پذیرش کنیم.

انتهای پیام/