پربازدیدترین ها

کد خبر: 356 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳

خلخال شهری بدون خانه سالمندان

احترام به بزرگترها مخصوصا پدران و مادران کهن‌سال در خلخال جایگاه خوبی قرار دارد و ما بسی خوشحالیم که خلخال خانه سالمندان ندارد.

به گزارش ابصارنیوز به نقل از ازناو ، هر چند ساخت خانه سالمندان و ایجاد بسترهایی برای نگهداری سالمندان ( پدران و مادران ما ) در شهر های بزرگ فراهم شده ولی در شهرستان خلخال خانه سالمندان وجود ندارد و این جای بسی خوشحالی است و خانواده ها خود راغب هستند که از مادران و پدرانشان خود مراقبت کنند.

خانه سالمندان جایی است که مهر در آن می‌میرد و چشم‌های مادران و پدران منتظر کسانی است که عمرشان را به پای فرزندانشان گذاشتند و چه عاشقانه آن‌ها را در پرو بال خود بزرگ کردند، ولی حیف فرزندانی هم پیدا شدند که به دور از احترام  هنوز چشم‌هایشان در جستجوی خانه سالمندان برای بردن مادران و پدران خود به آنجاست.

باید بدانیم روی آرامش در زندگی با وجود و برکت همین بزرگترهاست، از بزرگترهای خانواده غافل نشویم و بدانیم کودکانمان یاد خواهند گرفت که با ما چگونه برخورد کنند.

روی سخنم با فرزندی است که از مادر و پدر خود دور افتاده است و روزی که در محله زندگی پدر و مادرش ، جایی که کودکیش را در کنار پدر و مادر گذرانده بود اهالی، مادر پیرش را برای درمان به دکتر برده‌اند. روی سخنم با کسانی است که با وجود داشتن امکانات و شرایط خوب در زندگی شخص خود از مادران و پدران خود دور شده اند و تنها از دور نفس کشیدن آنان را نظاره گر هستند.

روی سخنم با فرزندی است که مادرش هر شب و روز به یاد خاطرات فرزندش و دیدار او چشمانش به در دوخته شده است و اما داریم فرزندانی که مادران و پدران خود را همچون نگین در برگرفته و آرامش خود را در زندگی با آن‌ها می‌دانند.

روی سخنم با فرزندانی است که به یاد بیاورند  لقمه‌های مادر را در دهانشان، آنوقتپ‌ها که هنوز نه دندانی برای خوردن و نه قدرتی برای خواستن بود.

با صلوات به روح مادرانی که پیوسته به پای فرزندانشان پیر شدند سفری خواهیم کرد مجازی به جایی که مادران در آن آرام گرفته اند.

جایی که فقط نام‌هایشان بر روی سنگ‌ها حک شده و حتی از آن‌ها هم غافل شده ایم.( مادران رفتند قدر مادران خود را بدانیم).