پربازدیدترین ها

کد خبر: 3576 ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰

به همت هیأت مکتب الشهدا آغاز شد؛

سلسله نشست های بانوی مسلمان ایرانی در دانشگاه محقق اردبیلی

سلسله نشست های بانوی مسلمان ایرانی به همت هیأت مکتب الشهدای دانشگاه محقق با همکاری فتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سالن خود سیانی این دانشگاه آغاز شد.

سلسله نشست های بانوی مسلمان ایرانی در دانشگاه محقق اردبیلی

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، نخستین جلسه از سلسله نشست های بانوی مسلمان ایرانی به همت هیأت مکتب الشهدای دانشگاه محقق اردبیل با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و با حضور سارا عرفانی و  عارفه دهقانی از فعالین فرهنگی کشور در سالن شهیدخود سیانی این دانشگاه آغاز شد.

حجت الاسلام سیف اله مدبر مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای این نشست با بیان اینکه  پرچم هر ملتی دارای شاکله ای روانشناختی است، گفت: پرچم کشورها از روی حفظ و ظاهر سازی درست نشده اند بلکه پرچم هر کشوری حاصل اتاق فکر اندیشمندان آن کشور و تحلیل های روان شناختی و جامعه شناسی آن کشورها دارد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبریخاطر نشان کرد: پرچم هر ملتی برگرفته از روحیه ذاتی آن ملت است، بطوریکه روحیات همه آدم ها در آب و گلی تنیده شده است که شاکله فرهنگی آن ملت را بوجود می آورد.

مدبر در ادامه سخنان خود به بررسی تاریخ ایران از باستان تا صدر اسلام پرداخت و گفت: در هیچ کجای تاریخ ایران ، وحشی گری هایی که اروپا در دوران مختلف آن را تحربه کرده است، به خود ندیده است و در واقع ایران از اول هم با فرهنگ برهنگی بیگانه بود

وی روحیه صلح طلبی ایرانیان را برگرفته از فرهنگ ذاتی این مرز و بوم دانست و گفت:  2 زن در تمام تاریخ ایران  توانسته ارزش ایران و ایرانی را به نمایش بگذارد.

مدبر از شهر بانو و جهان شاه دو شاهزاده ایرانی بعنوان دو بانوی قهرمان ایرانی نام برد و گفت:این دو بانو  با اینکه در جنگ های صدر اسلام به اسارت مسلمانان درآمدند ولی  هرگز دست از حجاب و عفت خود بر نداشتند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با بیان اینکه این دو بانوی بزرگوار در برابر فشار برده داران مقاومت کرده و هرگز دست از حجاب والای خود برنداشتند.

وی با بیان اینکه در تاریخ ایران برهنگی جایی ندارد گفت: خشونت زاییده برهنگی است و قائدتا در ایران باستان نیز حجاب حاکم بود

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از دین بعنوان سبک زندگی نام برد و گفت: دین امری فردی نیست بطوریکه باعث قوام خانواده شده  و می تواند منجی  انسان نیز شود.

مدبر در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های یک بانوی مسلمان اشاره کرد و گفت: بانوی ایرانی مسلمان باوقار است.

وی شخصیت های فیلم و سریال های تلویزیونی را یاداور شد و گفت: درنقشی که بانوان در فیلم های مذهبی بر عهده می گیرند آن نقش نیز به بانوان وقار و متانت می دهد بطوریکه هم بازیگر و هم بیننده هردو شیفته جایگاه بانوی مومن و معتقد می شوند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود از دانشجویان خواست تا با تحقیق و پژوهش در حوزه های اجتماعی بتوانند با ورق زدن تاریخ ، تمدن آینده جهان را  بسازند.

مدبر با بیان اینکه در جامعه مسلمان ایرانی رهبریت خانواده برعهده زن خانه  گذاشته شده است گفت: از این مقام  مقامی معنوی تر برای زن وجود ندارد چونگه باعث عزت و سرافزای خود، خانواده، وطن می شود.

وی در پایان سخنان خود از دانشجوبان خواست تا با مطالعه کتاب" قانون های فرهنگی علمی دینی در مراکز علمی جهان" بینش و بصیرا خود را بالا ببرند.

در ادمه برنامه سارا عرفانی از فعالین فرهنگی کشور به ارائه مطالبی در خصوص ویژگی های یک زن مومن انقلابی پرداخت و عارفه دهقانی شاعر نسل جوان انقلابی نیز به بیان اشعار خود پرداخت.

انتهای پیام/