کد خبر: 3596 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴

دانشجویان استعدادهای درخشان محقق اردبیلی تجلیل شدند

مراسم تجلیل از دانشجویان استعدادهای درخشان و برگزیدگان المپیاد علمی سال 95 دانشگاه محقق اردبیلی با حضور مسئولان دانشگاه برگزار شد.

دانشجویان استعدادهای درخشان محقق اردبیلی تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، همزمان با هفته وحدت دانشجویان استعدادهای درخشان و برگزیدگان المپیاد علمی سال 95 دانشگاه محقق اردبیلی طی مراسمی با حضور مسئولان دانشگاه تجلیل شدند.

 

مرتضی ابراهیمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی در این مراسم گفت دانشجویان به دلیل شور و هیجاناتی که دارند، صحنه هایی خلق می کنند که اقشار دیگر کمتر به آن می پردازند،

وی با بیان اینکه 16 آذر سال 1332، اشغال لانه جاسوسی و حضور پررنگ در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس از جمله مواردی هستند که دانشجویان کشور آن را خلق یا در آن نقش ایفا کرده اند، گفت: پیشرفت هر کشوری در گرو علم آن کشور است و اقتدار علمی به هر کشوری، قدرت می دهد.

معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امروزه انسان اسیر ساخته های خود در فناوری شده است، گفت: دانشجویان به خصوص دانشجویان استعدادهای درخشان مایه مباهات هستند چرا که این دانشجویان به انتظارات پاسخ داده اند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه استعداد درخشان یعنی استعدادی که موجب روشنایی می گردد،خاطر نشان کرد: بخشی از مهاجرت نخبگان کشورهای در حال توسعه به کشورهای توسعه یافته به دلیل فقدان نخبه در آن کشورها است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 324 نفر دانشجوی استعدادهای درخشان در دانشگاه محقق اردبیلی  تحصیل می کردند، افزود: امسال این تعداد حدود 20 درصد افزایش یافته است.

 

مهرداد محرم زاده معاون اداری و مالی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه هر سازمانی، محصولی برای ارائه به جامعه دارد، تصریح کرد: محصول وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کالا خدمتی است که به جامعه ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه خروجی دانشگاه ها نباید فارغ التحصیلانی باشد که صرفا با دانش کلاسیک گذشته به دنبال تولید علم باشد، افزود: در کشورهای توسعه یافته، خودکنترلی انجام می شود و دانشجویان می دانند در چه رشته ای تحصیل می کنند و اگر زمانی هم لازم باشد، می توانند تغییر رشته دهند و ما هم مجبوریم خود را با این کشورها در این زمینه همسو سازیم.

 علی خالق خواه رئیس گروه استعدادهای درخشان دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این مراسم گفت: استعدادهای درخشان موتور محرکه هر جامعه ای است و اگر این افراد کارآمد باشند، کشور و جامعه به سمت پیشرفت خواهد رفت.

وی افزود: اگر در جامعه ای استعدادهای درخشان فراموش شود، موتور محرکه آن جامعه از کار خواهد افتاد و پیشرفت به کندی انجام می شود.

در پایان این مراسم دانشجویان استعدادهای درخشان و برگزیدگان المپیاد علمی سال 95 دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل شد.

انتهای پیام/