کد خبر: 3656 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳

رئیس سازمان بسیج دانشجویی در برنامه تلویزیونی « زاویه»

دانشگاه محل تضارب آرا و آزادی واقعی است

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه دانشگاه محل تضارب آرا و آزادی واقعی است نه آزادی براندازی، گفت: نباید به کسی که مبانی جمهوری اسلامی، قانون اساسی و انقلاب را قبول ندارد در دانشگاه تریبون داده شود.

دانشگاه محل تضارب آرا و آزادی واقعی است

به گزارش ابصارخبر به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی،برنامه تلویزیونی زاویه با موضوع «مطالبات جنبش دانشجویی» با حضور سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم، داود گودرزی رئیس سازمان بسیج دانشجویی، محمدصادق کوشکی و حمیدرضا جلائی‌پور از اعضای هیات علمی دانشگاه امشب از شبکه چهار سیما روی آنتن رفت.

گودرزی در این برنامه مستمر بودن، جمعی بودن و مستقل یک حرکت از طرف دانشجویان را سه ویژگی جنبش دانشجویی دانست و گفت:‌ اگر بخواهیم بگوییم جنبش دانشجویی نیست یا نبوده یک مقدار ظلم است در حق دانشجویانی که فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: به طور مثال یک دانشجویی که حرکت جهادی انجام می‌دهد با دغدغه‌هایی این کار را انجام داده و بالاخره با نگاهی به مردم و کشورش چنین کاری انجام می دهد و دانشجویان دیگری هستند که در دانشگاه ها فعالیت های مختلفی را انجام می دهند.

وی ادامه داد: در فعالیت‌هایی که در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد مستمر بودن و جمعی بودن را می‌شود دید و یک جاهایی بوده که استقلال جنبش دانشجویی از بین رفته و لطمه خورده و البته خیلی از وقت ها هم این استقلال حفظ شده و جنبش دانشجویی اجازه نداده احزاب سیاسی از آن سوءاستفاده کند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی افزود: همیشه نگاه سوءاستفاده از بدنه دانشجویی و جنبش دانشجویی وجود داشته است ولی جنبش دانشجویی یک زمان هم مقاومت کرده و آلت دست احزاب نشده است و شواهد این موضوع را می شود دید.

گودرزی ادامه داد:‌ جنبش دانشجویی یعنی یک عده به عنوان پرچم دار و نخبه در دانشگاه فعالیت می کنند. اگر ما برای دانشگاه کارکردهایی مانند رشد علمی کشور، نشاط سیاسی در کشور و تربیت نسل آینده را قائل باشیم، باید همه به این سوال جواب بدهیم که برای اینکه دانشگاه این سه کارکرد را داشته باشد چه کاری انجام داده‌ایم.

وی دئر بخش دیگری از سخنانش افزود: ما 37 سال قبل انقلاب کرده‌ایم و قرار بوده قله هایی را فتح کنیم آرمانهایی هم داشتیم و اینها باید محق شود. اکنون در نیمه راه هستیم و امروز وظیفه دانشجویان است که راه انقلاب را ادامه دهند. امروز کارکرد جنبش دانشجویی این است که مسیر انقلاب را ببیند و اگر دید کسی این مسیر را اشتباه می‌رود واکنش نشان دهد و گوشزد کند. ما امروز باید ببینیم آیا جنبش دانشجویی در سال‌های گذشته توانسته است چنین کاری انجام دهد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه برخی ازز روسای دانشگاه ها سلیقه ای عمل می کنند، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از رؤسای دانشگاه‌ها محافظه‌کارند و دوست دارند آب از آب تکان نخورد، در دولت‌‌های مختلف هم وجود داشته اند. یک عده از رؤسای دانشگاه‌ها هم نگاه سیاسی دارند و به جای داوری در بازی‌های سیاسی قرار می گیرند و یک بخش قلیلی هم وجود دارد که یک عقلانیت انقلابی دارند و به دانشجویان میدان می دهند تا در راستای رسیدن به آرمان‌های انقلاب فعالیت کنند.

گودرزی با بیان اینکه دانشگاه محل تضارب آرا و آزادی واقعی است نه آزادی براندازی، گفت: نباید به کسی که مبانی جمهوری اسلامی، قانون اساسی و انقلاب را قبول ندارد در دانشگاه تریبون داده شود تا مبانی نظام را زیر سؤال ببرد در هیچ جای دنیا هم به کسی اجازه نمی‌دهند تا برخلاف قانون عمل کند.

وی اضافه کرد: حتما به مقوله وزارت علوم و مسئولان این وزارتخانه نقد جدی وارد است. ما در بحث هایی مانند لغو مجوزها، بحث اردوهای مختلط و فضای فرهنگی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها نقدهایی را داریم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی افزود: ما قبول می کنیم که دانشگاه مجوز به برگزاری اردوهای مختلف نداده است ولی می بینیم استاد دانشگاه تعدادی دختر و پسر را با هم به اردو می‌برد.

وی گفت: در کدام دانشگاه پیدا نمی شود استادی که سر کلاس سراسر نظام جمهوری اسلامی را می‌شوید و کنار می‌گذارد، ما لیستی از چندصدتا استاد داریم که چنین اقدامی را داشته است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی افزود: می گویند یک عده دانشجویان ستاره دار شدند ولی اسنادی وجود دارد که نشان می دهد دانشجویی برای صدور یک بیانیه به کمیته انضباطی فراخوانده شده است که چرا مقابل دولت علامت سوال گذاشته است!

گودرزی اظهار داشت: مهم‌ترین آسیب‌ برای جنبش دانشجویی این است که از آرمان‌ها فاصله بگیرد و به سمت بی‌مسئولیتی و بی‌تفاوتی برود. همه ما باید تلاش کنیم که این اتفاق رخ ندهد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: نزدیک به 5 میلیون دانشجو در کشور وجود دارد و دانشجویان خیلی جدی تر از این باید در عرصه جامعه حضور داشته باشند و به مشکلات جامعه و مردم بپردازند.

وی در خاتمه اظهار داشت: نکته بعدی بحث استقلال فکری برای جنبش دانشجویی است، جنبش دانشجویی باید به مسائل کشور حساس باشد و نباید ذهنش را در یک جریان خاص ببندد و استقلال فکری نداشته باشد هم یک آسیب جدی است.

انتهای پیام/