کد خبر: 3689 ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸

به میزبانی دانشگاه محقق برگزار شد؛

جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در دانشگاه ها

جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در دانشگاه ها به میزبانی دانشگاه محقق برگزار شد.

جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در دانشگاه ها

به گزارش ابصارخبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، نهمین جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در دانشگاه ها به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

عباس فنی اصل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه معضلات اجتماعی در جامعه افزایش یافته است، گفت: در بحث آسیب های اجتماعی باید با برنامه ریزی دقیقی جلو رفت.

وی با بیان اینکه در جامعه عموما با نهی زندگی می کنیم، افزود: باید برای رفع آسیب های اجتماعی به دنبال پیدا کردن راهکارها باشیم و به جای نصیحت و سخنوری به مشکلات و نحوه از بین بردن آن فکر کنیم.

بهزاد ستاری مدیر کل بهزیستی استان نیز گفت: هر دستگاه یک سری وظائف ذاتی دارد  و وظیفه دانشگاه؛ آموزش و پژوهش و فعالیت های علمی است و برخی دیگر از دستگاه ها، مسئولیت اجتماعی دارند.

وی با اشاره به اینکه  انعکاس فعالیت ها، زمانی خوب خواهد بود که متناسب با نیازهای جامعه باشد، افزود: دانشگاه محقق اردبیلی در علم و فرهنگ رو به توسعه است و باید از ظرفیت های این دانشگاه استفاده کرد.

ستاری با اشاره به اینکه زمینه های روانی و اجتماعی گرایش به اعتیاد می تواند موضوع خوبی برای پژوهش باشد، خاطر نشان کرد: باید در زمینه مصون سازی دانشجویان از آسیب های اجتماعی برنامه ریزی شود.

 فاطمه قنادی اصل رئیس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این مرکز برنامه های خود را در چند آیتم مختلف اجرا می کند و در همه این آیتم ها برنامه ریزی خود را دارد.

وی برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانشجویان را یکی از این آیتم ها برشمرد و افزود: در حوزه های مختلف برای دانشجویان در سال جاری کارگاه های آموزشی برگزار کرده ایم.

رئیس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: آموزش  جزو وظائف دانشگاه است و به همین جهت این تکلیف خود را با جدیت و حساسیت بیشتری دنبال می کنیم.

انتهای پیام/