کد خبر: 3781 ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی استان خبرداد؛

کاروان راهیان نور دانشجویی استان، دهه دوم اسفند به جنوب اعزام می شوند

فرمانده قرارگاه راهیان نور دانشجویی استان از اعزام کاروان راهیان نور دانشجویی به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس در دهه دوم اسفند خبرداد و گفت: کنگره شهدای دانشجوی استان نیز اوایل سال آینده برگزار خواهد شد.

کاروان راهیان نور دانشجویی استان، دهه دوم اسفند به جنوب اعزام می شوند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، نخستین جلسه قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی استان عصر امروز در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بعنوان فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی استان در ابتدای این جلسه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس،گفت: کاروان راهیان نور بخشی از هویت و تاریخ و جایی در تقویم ما است.

وی با بیان اینکه مراسم کاروان های راهیان نور باید به نحو احسن برگزار و اجرا شود، تصریح کرد: باید اعزام این کاروان ها در شان دانشگاه، هشت سال دفاع مقدس و شئونات انقلاب اسلامی باشد.

 رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه سخنان خود به هزینه های اردوی راهیان نور نیز اشاره کرد و گفت:  راهیان نور دانشجویی استان اردبیل طی سه کاروان در روزهای 12، 15 و 18 اسفند ماه اعزام خواهند شد.

 صادقی از اعزام دانشجویان در دو کاروان دختران و یک کاروان پسران خبرداد و گفت: طبق اعلام ماجع رسمی  هزینه نفر اردوی راهیان نور در سال 95 مبلغ 370 هزار تومان اعلام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان نیز اشاره کرد و گفت: کنگره شهدای دانشجو دو سال به صورت سالانه برگزار شد اما تصمیم گرفته ایم که این کنگره را دو سالانه برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد که ترم اول سال تحصیلی آینده برای برگزاری کنگره شهدای دانشجو مناسب باشد،افزود: برای برگزاری این کنگره هم باید برنامه ریزی کرده و نحوه مشارکت دانشگاه های استان را مشخص کنیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی استان اردبیل تصریح کرد: کار شهدا مقطعی نبودند، برای همین راه فرهنگ مبارزه و ایستادگی در برابر استکبار ادامه دارد.

معین الدین اسدی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: اعزام های امسال هم به مانند سال 94 است و دانشجویان استان طی سه کاروان به مناطق اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برنامه های بدرقه در سه دانشگاه محقق اردبیلی، علوم پزشکی و آزاد اسلامی برگزار شد، افزود: برنامه شش روزه است اما برای ساماندهی مطلوب، دانشجویان شهرستان های استان را یک روز زودتر پذیرش می کنیم بنابراین برای دانشجویان شهرستان ها، برنامه هفت روزه است.

انتهای پیام/