کد خبر: 3911 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷

در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد؛

اولین سمپوزیوم انقلاب اسلامی ایران و بازتاب های آن

اولین سمپوزیوم انقلاب اسلامی ایران و بازتاب های آن در جهان به همت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی در این دانشکده برگزار شد.

اولین سمپوزیوم انقلاب اسلامی ایران و بازتاب های آن

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز اولین سمپوزیوم انقلاب اسلامی ایران با هدف بررسی تأثیر انقلاب ایران در منطقه و جهان در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی در سالن اجتماعات این دانشکده برگزار شد.

مرتضی ابراهیمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق در این سمپوزیوم به تبیین مبانی نظری انقلاب در حوزه  علوم‌ سیاسی پرداخت و گفت: شکل‌گیری و ظهور و بروز انقلاب ایران، نیازمند تبیین است و باید به این مساله بیش از پیش توجه شود.

 

وی در ادامه سخنان خود به جایگاه مرجعیت در ایران اشاره کرد و گفت: مرجعیت دینی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری سبب شده است که امروز انقلاب اسلامی به کشورهای دیگر صادر شده و آنها  نیز با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران، دیکتاتورهای خود را از تخت سلطنت پایین بکشند.

 

 حبیب ابراهیم‌پور رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی نیز به ویژگی های انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت:  رهبریت دینی یکی از ویژگی های منحصربه فرد انقلاب اسلامی در ایران است.

 

وی با بیان اینکه صدور انقلاب اسلامی از اهداف و ارزش های اولیه انقلاب بوده و است، گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون این امر از دغدغه‌ های نظام  بوده بطوریکه امروز  شاهد تحقق این امر هستیم.

 

امین نواختی مقدم عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی هم به بیان تأثیر رهبری امام خمینی(ره) در انقلاب ایران پرداخت و گفت: امام خمینی (ره) اندیشمندی بود که با روشن کردن مسیر انقلاب اسلامی، شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای مردم ایران به ارمغان آورد.

 

وی با بیان اینکه همیشه وجه سلبی انقلاب اسلامی را مورد بررسی قرارگرفته است، خاطرنشان کرد: باید  وجه ایجابی اندیشه های رهبر و انقلاب اسلامی  نیز  مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/