پربازدیدترین ها

کد خبر: 3912 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷

با تکمیل فرم اهدای عضو؛

دانشگاهیان دانشگاه محقق به جمع داوطلبان اهدای عضو پیوستند

همزمان با ششمین روز از دهه فجر جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه محقق با تکمیل فرم داوطلبانه اهدای عضو در دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه به جمع داوطلبان اهدای عضو پیوستند.

دانشگاهیان دانشگاه محقق به جمع داوطلبان اهدای عضو پیوستند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق، گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای این برنامه با بیان اینکه اجرای این طرح در محیط دانشگاه یک حرکت بسیار بزرگ و ارزشمند است، گفت: مشارکت در این طرح، حس نوع دوستی و انسان دوستی را در انسان نهادینه می کند.

وی با بیان اینکه اهدای عضو موجب نجات دوباره انسان می شود، افزود: بسیار خرسندیم که دانشگاه محقق اردبیلی حرف اول را در خصوص برنامه های فرهنگی در سطح استان می زند.

حجت الاسلام سیف اله مدبر مسئول  دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی ضمن تاکید بر پویایی دین در جامعه، گفت: فقه شیعی ما فقهی پویا است و در هر زمانی بر حسب اقتضاعات آن زمان عمل کرده و به آنها پاسخ می دهد.

وی با بیان اینکه اهدای خون در جمهوری اسلامی ایران به فرهنگ ایثار تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در دانشگاه یک حرکت فرهنگی ارزشمند است؛ چراکه دانشگاه می تواند در این زمینه فرهنگ ساز باشد.

شفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز گفت: 

 حرکت های فرهنگی از دانشگاه را یک اتفاق قابل تحسین و قابل تامل خواند و گفت:میزان اعتماد عمومی به دانشگاه زیاد است و هر حرکتی که از مرکز علمی برخیزد، مقبولیت آن در جامعه با استقبال رو به رو خواهد شد.

وی تصریح کرد: هر فردی در هر سمت و شغلی که دارد، علاوه بر وظایف حرفه ای و تخصصی خود، دارای یک مسئولیت اجتماعی نیز هست که در حوزه های مختلف می تواند متبلور شود.

 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با تاکید بر فرهنگ سازی برای انجام کارهای خیر، خاطرنشان کرد: اهدای عضو یکی از اقدامات و رفتارهایی است که از لحاظ اهدای سلامت به جامعه و ایجاد حس انسان دوستی و نوع دوستی و تقویت روحی مسئولیت اجتماعی در بین اقشار مختلف جامعه نقش اساسی ایفا می کند.

وی ادامه داد: هر فرد با تکمیل فرم اهدای عضو علاوه بر اینکه برای ارائه خدمات به هم نوع خود اعلام آمادگی می کند، حس انسان دوستی را نیز در جامعه ترویج می دهد.

در ادامه طرح اساتید و کارکنان دانشگاه بصورت داوطلبانه اقدام به تکمیل فرم داوطلبانه اهدای عضو کردند.

 

انتهای پیام/