کد خبر: 3947 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱

در همایش جشن انقلاب انجام گرفت؛

تبیین دستاوردهای علمی ایران پس از انقلاب در دانشگاه فنی و حرفه ای استان

دستاوردهای علمی ایران پس از انقلاب در همایشی که به منظور گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در آموزشکده فنی رازی اردبیل برگزار شد، تبیین شد.

تبیین دستاوردهای علمی ایران پس از انقلاب در دانشگاه فنی و حرفه ای استان

به گزارش خبرنگار ابصارخبر مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب با حضور مسئولین، اساتید و دانشجویان دانشکده فنی رازی پسران و فنی فاطمه(س)  در سالن اجتماعات فنی رازی  اردبیل برگزار شد.

ترحم مصری رئیس آموزشکده فنی رازی اردبیل ضمن تبریک سی و هشتیم سالروز انقلاب به نقش انقلاب در توسعه  علمی ایران اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب،کشور ما از لحاظ تکنولوژی به غرب وابسته بود و عمده تکنولوژی های موجود در کشور از کشور های بلوک شرق مانند لهستان، رومانی، شوروی به ایران وارد شده وعلی رغم هزینه های فاوان غرب بجز کالاهای مصرفی چیزی نداد و حتی از صدور اطلاعات دست یابی به تکنولوژی نیز خودداری کرد

مصری افزود: اما انقلاب به آموخت که  نگاه خود را از بیرون به درون متمرکز کنیم و با اتکا به نیروهای خلاق و استعدادهای جوانانمان، روی پای خود بایستیم.

وی با بیان اینکه امروز بعد از  38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ثمرات مجاهدت ها و تلاش های جوانان ایرانی شکوفا شده است، خاطرنشان کرد، ایران اسلامی امروز یکی از کشور های برتر در تولید علم در جهان است و توانسته جایگاه شایسته در علوم پیشرفته از جمله نانو،بیو،لیزر و هسته ای را در جهان از آن خود کند.

در پایان این مراسم از، جهادگران دانشجو ،همکاران بازنشسته تجلیل و از فعالان عرصه علمی و فرهنگی از جمله منتخبین مسابقه مقاله نویسی با موضوع «اقتصاد مقامتی، اقدام و عمل»، پنج نفر از دانشجویان مزدوج با لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/