کد خبر: 3973 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان؛

نهضت روشنگری، تنها راه نجات جامعه از بیماری غرب زدگی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان حمایت از ولایت فقیه را بالاترین درس ایام فاطمیه عنوان کرد و گفت: ولایت فقیه در واقع ادامه دهنده نقش رهبری امامان معصوم است.

نهضت روشنگری، تنها راه نجات جامعه از بیماری غرب زدگی است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حجت الاسلام سید اسماعیل سید احمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان، مقوله عفاف و حجاب را از ماندگارترین درس های ایام فاطمیه برای نسل بشر عنوان کرد و گفت: نسل تحصیل کرده مومن انقلابی باید با تأسی از سیره عملی و رفتاری حضرت فاطمه زهرا(س) و ایجاد نهضت روشنگری، بتوانند جوانان مبتلا به بیماری غرب زدگی را از خواب جهالت بیدار کرده و راه سعادت واقعی را به آنها نشان دهند.

احمدی در ابتدای سخنان خود ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به محضر امام زمان(عج) و عاشقان و دلباختگان حضرت، بخصوص به قشر فرهیخته و آگاه دانشگاهی گفت: حضرت زهرا(س) در روایات به لیله القدر تشبیه شده است.

وی به بیان وجه تشابه حضرت زهرا(س) با لیالی قدر پرداخت و گفت: وجه تشابه در این است که همانطور که شب قدر در میان 3 شب مخفی است، روز شهادت حضرت نیز در 2 تاریخ روایت شده است که این خود دارای حکمت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی در ادامه سخنان خود به یکی از نقل قول ها در خصوص اهمیت گرامیداشت ایام فاطمیه اشاره کرد و افزود: یکی از علما نقل کرده که شیخ جعفر کاشف الغطاء تصمیم گرفت که به کشف روز واقعی شهادت بپردازد و به همین منظور کتب مربوطه از شیعه و سنی را جمع کرد تا با یک بررسی عمیق تحقیق کند و حکم نهایی را صادر کند. آن بزرگوار (شیخ جعفر) مادر پیری داشت که متجهده و اهل عبادت بود. شب در عالم خواب حضرت فاطمه ی زهرا (سلام الله علیها) را در خواب می ‌بیند که با حال غضب (با این تعبیر) فرمودند که این چه کاری است پسرتان می‌ خواهد بکند و می‌ خواهد عزاداری شهادت مرا کم رنگ کند.

این زن که روحش از تصمیم پسرش خبر نداشت از اتاق بیرون می ‌آید و می ‌بیند که نصف شب چراغ اتاق پسرش روشن است، می ‌آید درب اتاق شیخ را باز می ‌کند وارد می ‌شود، می ‌بیند آن قدر کتاب دور شیخ جمع شده است که اصلا خود شیخ پیدا نیست. می ‌رود جلو صدا می ‌زند پسر چه می ‌کنی که حضرت زهرا (سلام الله علیها) بر تو غضبناک است. شیخ می ‌پرسد چه شده است؟

مادر می‌گوید: حضرت زهرا (سلام الله علیها) در عالم رویا فرمودند؛ فرزندت می‌ خواهد ایام سوگواری شهادت مرا کم رنگ کند؟!

مرحوم شیخ می‌ فهمد اقدامی که می‌ خواست بکند مورد نظر حضرت زهرا (سلام الله علیها) نیست و خود حضرت می ‌خواهند که دو برنامه، دو تشکیلات، دو وقت جلسات گرفته بشود. مرحوم شیخ بساط را جمع می‌ کند و می ‌گوید همانطور که روال بوده برای حضرت زهرا دو دفعه عزاداری و مجالس منعقد بشود.

احمدی خاطر نشان کرد: ایام فاطمیه برای شیعیان فقط عزاداری نیست بلکه این ایام بهترین فرصت برای بیان جایگاه و فضیلت حضرت زهرا(س) و درس هایی که می شود برای پر محتوا کردن زندگی و سبک زندگی اسلامی کردن را برای جامعه بیان کرد، است.

وی بالاترین درس ایام فاطمیه را این حدیث شریف عنوان کرد و افزود: در بحار الانوار ، ج 36 ، ص 353 آمده است که از حضرت فاطمه علیها السلام روایت شده که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: مَثَلُ الإمام مَثل الکعبة إذ تُؤتی وَ لا تَأتی؛ امام همچون کعبه است که باید به سویش روند، نه آن که (منتظر باشند تا) او به سوی آنها بیاید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی افزود: این امر محقق نمی شود مگر اینکه بصیرت نسبت به مقام امامت و ولایت حاصل شود، بنابراین ما باید کاری کنیم تا آحاد جامعه ما با مقام امامت و ولایت آشنا شود وقتی بصیرت و شناخت حاصل شد، مردم هم به سمت امام گرایش پیدا خواهند کرد.

احمدی بالاترین درس از ایام فاطمیه را درس حمایت از ولایت و رهبری دانست و گفت: ولایت فقیه در واقع ادامه دهنده نقش رهبری امامان معصوم است.

وی در ادامه سخنان خود به علت دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: تمام موفقیت کشور ما در عرصه های مختلف در سایه نعمت ولایت فقیه بدست آمده است و به خاطر این مسئله است که دشمنان ما به دنبال تضعیف نقش رهبری در جامعه هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان با بیان اینکه بصیرت افزایی در خصوص  ولایت فقیه و نقش آن در کمال رسیدن جامعه، وظیفه همه مردم است خاطر نشان کرد: همه مردم باید دست به دست هم بدهند و با پشتیبانی از ولایت فقیه و نهادهای زیر مجموعه، انقلاب اسلامی روز به روز بالنده تر و قویتر شود.

احمدی نقش جامعه حوزی و دانشگاهی را در خصوص بصیرت افزایی حول محور ولایت فقیه ضروری و حیاتی دانست و گفت: دانشگاهیان در اینخصوص باید از لحاظ فرهنگی و گفتمان سازی با جدیت تمام وارد عرصه شوند

وی ارزش فرهنگ عفاف و حجاب را از دیگر درس های ایام فاطمیه عنوان کرد و گفت: همه ما بایدبه فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی خودمان ارزش قائل شویم و با نشر ارزش های انقلابی خودمان به مقابله با فرهنگ پوچ و بی ارزش غربی ها که چیزی جز برهنگی و بی حیایی برای مردان و زنان ندارد مقابله کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان در پایان سخنان خود از جوانان تحصیل کرده و دانشجوی مومن و انقلابی خواست تا با ایجاد نهضت روشنگری  نگذارند جوانان ما به فرهنگ  ابتذال غرب گرایش پیدا کنند.

انتهای پیام/