کد خبر: 4006 ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸

در کارگاه «رویکرد اکوسیستمی در مدیریت جنگل ها»عنوان شد؛

مدیریت همگام با طبیعت می تواند منجر به تبیین ارزش های اقتصادی منابع طبیعی شود

رئیس اداره امور بین الملل موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور در دانشگاه محقق گفت:مدیریت همگام با طبیعت یک فلسفه و اندیشه است که ارزش های اقتصادی و اکولوژیکی منابع طبیعی و جنگل را بهتر معرفی می کند.

مدیریت همگام با طبیعت می تواند منجر به تبیین ارزش های اقتصادی منابع طبیعی شود

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، خسرو ثاقب طالبی رئیس اداره امور بین الملل و روابط عمومی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور با بیان اینکه در بحث بین الملل می توان با دانشکده ها و دانشگاه های خارجی نسبت به تبادل استاد و دانشجو تفاهم نامه همکاری منعقد کرد، گفت: آشنایی اساتید و دانشجویان خارجی از کشور و منطقه ما به نفع ما بوده و حضور دانشجویان و اساتید ایرانی نیز در دانشگاه های خارجی برای کشور مفید است.

طالبی با بیان اینکه بسیاری از موسسات و دانشگاه های خارجی علاقمند همکاری با موسسات و دانشگاه های ایرانی هستند. افزود: باغ گیاهشناسی ایران با  140 هکتار مساحت بوده دارای  4000 گونه گیاهی است که این خود عاملی برای جذب دانشجویان و علاقمندان خارجی می شود.

وی افزود: در حال حاضر 900 گونه جدید نیز در حال ورود به این باغ هستند.

رئیس اداره امور بین الملل و روابط عمومی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور به وضعیت ایران از نظر منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: کشور ایران از نظر منابع طبیعی غنی، اما از نظر پوشش جنگلی ضعیف است.

ثاقب طالبی با بیان اینکه هر یک از ما وظیفه داریم که ارزش های اکولوژیک منابع طبیعی در کشور را معرفی و مطرح کنیم،خاطر نشان کرد: در گذشته نگاه به جنگل و منابع طبیعی بیشتر نگاه اقتصادی بوده است، در حالی که بهره برداری از این منابع تنها یکی از مصارف آن است.

 رئیس اداره امور بین الملل و روابط عمومی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور تصریح کرد مدیریت همگام با طبیعت یک فلسفه و اندیشه است که ارزش های اقتصادی و اکولوژیکی منابع طبیعی و جنگل را بهتر معرفی می کند.

انتهای پیام/