کد خبر: 4015 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰

با حضور جمعی از مسئولان استانی؛

صاحبان ایده های برتر استارت آپ ویکند گردشگری اردبیل تجلیل شدند

اولین رویداد کارآفرینی استارت آپ ویکند در حوزه گردشگری بعد از سه روز تلاش و برگزاری کارگاه های آموزشی و توجهی، در دانشگاه محقق اردبیلی با تجلیل از صاحبان ایده‌های برتر به کار خود پایان داد.

صاحبان ایده های برتر استارت آپ ویکند گردشگری اردبیل تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، اولین رویداد کارآفرینی استارت آپ ویکند گردشگری اردبیل بعد از سه روز تلاش، با تجلیل از ایده‌های برتر در دانشگاه محقق اردبیلی به کار خود پایان داد.

محمد نریمانی قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه اساس ایده، خلاقیت نیازمند سیستم و آمادگی کامل است، گفت: دانشگاه محلی است که می‌توان ایده‌پردازی را به یک پدیده سودآور تبدیل کرد و ایده‌ها را رشد داد.

وی از اساتید دانشگاه ها خواست تا دانشجویان را به سمت حل مسائل ترغیب کنند.

نریمانی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید بتوانند حمایت علمی، ذهنی و عینی از دانشجویان داشته باشند، تصریح کرد: امیدوارم در استارت آپ‌های آتی تعداد ایده‌ها به بیش از 100 ایده افزایش یابد.

ایده های دانشجویی به سمت حوزه گردشگری ورزشی گرایش پیدا کنند

کریم حاجی‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز با بیان اینکه شتاب تحولات در هزاره سوم بسیار بالاست و خلاقیت می‌تواند اتفاقات مهم را پدید آورد، افزود: ایده‌های این رویداد در بخش‌های گردشگری، اقامت و سفر متمرکز بود، درحالیکه می‌توانست به حوزه گردشگری ورزشی نیز اشاره‌ای داشته باشد؛ چراکه اردبیل یکی از مستعدترین استان‌های کشور در بخش گردشگری و بویژه گردشگری ورزشی است.

شهرداری اردبیل از ایده‌های مرتبط با مدیریت شهری استقبال می‌کند

حمید لطف‌اللهیان شهردار اردبیل نیز با بیان اینکه حضور جوانان با انگیزه و نخبه در چنین رویدادهایی قابل تحسین است، افزود: در همین راستا شهرداری اردبیل از ایده‌های مرتبط با مدیریت شهری استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه فرصت‌های گردشگری استان اردبیل بسیار زیاد است، گفت: جوانان، دانشجویان و نخبگان می‌توانند در این عرصه ورود پیدا کنند و موجبات توسعه و پیشرفت استان را فراهم آورند.

لطف‌اللهیان با تاکید بر اینکه روش‌ها، ایده‌ها و اپیلیکیشن‌های ارائه شده برای توسعه استان بسیار مهم است، تصریح کرد: معتقدیم مدیریت شهری باید با مشارکت بخش مرجع دانشگاهی انجام شود و در همین راستا اساتید، نخبگان و دانشجویان باید ورود پیدا کنند و ما آمادگی لازم را جهت انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه داریم.

شهردار اردبیل با بیان اینکه مدیران مجموعه شهرداری دارای تکالیف و وظایف متعددی هستند، تصریح کرد: کمک و زمینه‌سازی برای شناخت فرصت‌ها و پشتیبانی از نخبگان و دستاوردهای آنان نیز بخشی از وظایف ما است.

برای خلق ثروت در حوزه ICT ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد

 بهروز رزمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل نیز با بیان اینکه برای خلق ثروت در حوزه ICT ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد، افزود: برگزاری چنین رویدادهایی جهت آماده‌سازی و بسترسازی برای فعالان حوزه ICT که می‌توانند در این حوزه نقش ایفا کنند، خدمتی ماندگار است.

وی با بیان اینکه میان آموخته‌های دانشگاهی و نیازهای جامعه اندکی فاصله وجود دارد، گفت: در همین راستا برای بهبود این فاصله، آموزش‌های تخصصی برای فعالان این حوزه برگزار می‌شود.

رزمی تاکید کرد: هدف برگزاری همایش و سمینار نیست؛ بلکه این برنامه‌ها زمانی به هدف می‌رسند که ایده‌های مطرح شده توسط شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران حمایت شوند و موجبات توسعه همه جانبه استان را فراهم آورند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل اضافه کرد: 11 تا 13 اسفندماه سالجاری نیز چهارمین رویداد کارآفرینی استان با مشارکت جمعیت هلال احمر استان اردبیل برگزار خواهد شد.

در پایان این مراسم صاحبان ایده های برتر تجلیل شدند.

انتهای پیام/