پربازدیدترین ها

کد خبر: 4060 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷

با حضور فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع)برگزار شد؛

یادواره شهدای بدر و خیبر و مدافعان حرم در اردبیل

یادواره شهدای بدر و خیبر همزمان سالروز اولین سالگرد شهدای مدافع حرم اردبیل شهیدان هاشم دهقانی نیا و علی آقایی با سخنرانی سردار اصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار شد.

یادواره شهدای بدر و خیبر و مدافعان حرم در اردبیل

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز یادواره شهدای عملیات بدر و خیبر به همراه اولین سالگرد شهدای مدافع حرم شهیدان هاشم دهقانی نیا و علی اقایی با حضور اقشار مختلف مردم،خانواده های شهدا و میهمانی از استان های همجوار، سردار کریمیان فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی، با سخنرانی سردار محمدتقی اصانلو فرمانده قرار گاه همزه سیدالشهدا (ع) در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار شد.

سردار جلیل بابازاده قانع فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در یادواره شهدای عملیات بدر و خیبر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس بخصوص سرداران شهید آذربایجان آقا مهدی و حمید باکری،گفت: امروز هم رادمردانی چون پاشایی و اصانلو در این دیار هستند که جای خالی سردار رشید اسلام مهدی باکری ها را پر کرده و ضامن امنیت  و آامش در کشور باشند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه یکسال پیش در همچنین روزی 2 گل رعنا از گلستان ولایت 2000 کیلومتر دورتر از مرزهای کشور اسلامی مان به خاطر حفظ دستاورد های جبهه مقاومت جان خود را فدای اسلام کردند،گفت:شهیدان هاشم دهقانی نیا و علی اقایی در واقع شهدای غیرت،بصیرت و مردانگی هستند که با اهدای خون خود ثابت کردند تا رگ ولایت در جوانان ایران اسلامی می تپد، دشمنان اسلام و این خاک جرأت هجوم به مرزهای کشور را به خود نخواهند داد.

بابازاده در بخش دیگری از سخنان خود شبه شهدای عملیات بدر و خیبر اشاره کرد و گفت: در کنار 238 شهید گرانقدری که از خطه قهرمان پرور استان اردبیل در عملیات خیبر به شهادت رسیدند،محمد علی برزگر پهلوان 13 ساله خطه مغان نیز حضور داشت که 14 سال بعد از شهادتش پیکر مطهرش به وطن بازگشت.

وی با بیان اینکه سردار شهید مهدی باکری نیز 21 اسفند سال 63 با نوشیدن شربت شهادت به یاران وفادارش پیوست، خاطر نشان کرد: شهید مرحمت بالازاده، فهمیده آذربایجان نیز در این عملیات به شهادت رسید.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) سالروز شهادت شهدای شمالغرب را یادآور شد و گفت: در چنین روزهایی از سال 85  سردار شهید سعید قهاری و همرزمانش با نثار خون خود در برابر معاندین و اشرار منطقه ایستادند تا همچنان این دیار پر گهر در امنیت و آسایش  باشد.

بابازاده، اخلاص و صداقت را رمز پیروزی رزمندگان اسلام عنوان کرد و گفت:اگر سخنان رهیر معظم انقلاب را جان و دل درک کرده و به آنها عمل کنیم همواره در مسیر پیروزی و جاودانگی قدم برخواهیم داشت.

همخوانی سرود ولایت توسط نوجوانان بسیجی، پخش نماهگ, شعر خوانی کلامی زنجانی و مداحی غفرانی  و رونمایی از کتاب شهید غیرت از جمله برنامه های یادواره شهدای عملیات بدر و خیبر در اردبیل بود.

انتهای پیام/