کد خبر: 4072 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹

همایش سفیران اجتماعی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

همایش سفیران اجتماعی با هدف بررسی راهکارهای کنترل و کاهش تقاضای مواد مخدر و روانگردان ها در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق برگزار شد.

همایش سفیران اجتماعی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر،بعد از ظهر امروز همایش «مشارکت سفیران اجتماعی در کنترل و کاهش تقاضای مواد مخدر و روانگردان ها» با حضور دانش آموزان و دانشجویان اردبیلی همراه با سخنرانی ستاری مدیرکل بهزیستی استان در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این همایش از اعتیاد بعنوان آفت جامعه نام برد و گفت:اعتیاد،جایگزین شادی هایی است که باید در جامعه وجود داشته باشد، است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی حاصل مصرف مواد مخدر کمتر از مصرف مشروبات الکلی نیست، گفت: این وظیفه دانشمندان، پزشکان، روانشناسان و چهره های دانشگاهی است که در این زمینه به علما کمک کنند.

صادقی با اشاره به اینکه چهره های دانشگاهی و علمی باید فهرستی از مواد مخدر خانمانسوز به مراجع اعلام کنند،گفت: اگر این کار انجام شود قطعا می تواند در تصمیم گیری آنها موثر واقع شود چرا که دلایل زیادی برای حرام اعلام کردن مصرف مواد مخدر وجود دارد.

وی اعتیاد به فضای مجازی را یادآور شد و گفت:امروز اعتیاد به فضای مجازی کمتر از اعتیاد به مواد مخدر نیست،و کسانیکه در مورد ترک اعتیاد به مواد مخدر دغدغه دارند، در مورد ترک اعتیاد به فضای مجازی و اینترنت هم باید دغدغه داشته باشند.

 

 اعتیاد خطرناکترین آسیب اجتماعی مطرح شده است

 ناصر نصیری معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در این همایش با اشاره سخنان رهبر معظم انقلاب به تبیین  پنج آسیب اجتماعی پرداخت و گفت:یکی از آسیب های اجتماعی، اعتیاد است و باید برای کاهش آن، کارهای عملی انجام داد.

وی با بیان اینکه خطرناکترین آسیب اجتماعی مطرح شده، اعتیاد است،گفت: این آسیب اجتماعی، با چهار مورد دیگر در ارتباط است.

نصیری، فرد اعتیاد پذیر، محیط و مواد مخدر را سه عامل اصلی زمینه ساز اعتیاد عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی تولید مواد مخدر به صورت صنعتی انجام می شود و هیچ محیطی را نمی توان امن فرض کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه هدف  این همایش جلب مشارکت عمومی در کاهش آسیب های اعتیاد به مواد مخدر است، افزود: حکومت به تنهایی قادر به رفع یک معضل اجتماعی نیست بلکه نیازمند اراده عمومی است .

وی از رسانه ها خواست در این مورد ضمن اطلاع رسانی با تولید برنامه های روشنگری به آموزش همگانی در ارتباط با پیشگیری از بروز اعتیاد تلاش کنند.

الگوی بومی ارتقای سلامت جامعه تدوین شود

حسین قمری دبیر علمی همایش سفیران اجتماعی با بیان اینکه هدف از این همایش ترویج زندگی سالم و غنی سازی محیط های خانوادگی و اجتماعی افزود: باید یک الگوی بومی در خصوص مبارزه با مصرف مواد مخدر و ارتقای سلامت جامعه در حوزه مضرات مواد مخدر تدوین شود.

قمری چهارمین علت مرگ و میر در کشور را اعتیاد به مواد مخدر عنوان کرد و گفت: در سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد، ایجاد ساختار برای کاهش مصرف مواد مخدر و اطلاع رسانی نسبت به مصرف این مواد مورد تاکید قرار گرفته است.

وی در پایان سخنان خود از دریافت 140 مقاله به این همایش خبرداد و گفت: از بین مجموع مقالا تارسال شده 40 مقاله پذیرفته شدند که از بین آنها از سه مقاله برتر تجلیل می شود.

اجرای سرود دانش آموزی، ارائه 2 مقاله برتر همایش و قرائت بیانیه سفیران اجتماعی توسط جمعی از دانشجویان و دانش آموزان از جمله برنامه های این همایش علمی بود.

انتهای پیام/