کد خبر: 4109 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶

به مناسبت روز درختکاری؛

مجموعه گیاه شناسی پردیس بنت الهدی صدر اردبیل افتتاح شد

مجموعه گیاه شناسی پردیس بنت الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان اردبیل به مناسبت روز درختکاری و با حضور مسئولین دانشگاه و جمعی از دانشجویان در این پردیس افتتاح شد.

 مجموعه گیاه شناسی پردیس بنت الهدی صدر اردبیل افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، مجموعه گیاه شناسی پردیس بنت الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان اردبیل با هدف ارتقاء فرهنگ گل و گیاه و بازگردانیدن طبیعت به محیط دانشگاه همزمان با روز درختکاری و با حضور مسئولین دانشگاه و جمعی از دانشجویان در این پردیس افتتاح شد.

قاسم زاده سرپرست پردیس بنت الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان اردبیل در حاشیه افتتاح این مجموعه به تشریح اهداف راه اندازی مجموعه گیاه شناسی در پردیس پرداخت و گفت: اهداف برگزاری این مراسم، ارتقاء فرهنگ گل و گیاه و بازگردانیدن طبیعت به محیط دانشگاه و آگاهی بخشی به دانشجومعلمان و نهادینه کردن این موضوع که باید در هر لحظه روئیدن و زایش را از درختان بیاموزیم،عنوان کرد.

وی افزود:بدون تردید منابع طبیعی همواره به منزله زیربنای توسعه اقتصادی و اجتماعی نقش اساسی داشته و باید بیش از پیش قدر و منزلت آن مورد توجه قرار گیرد. روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، تلنگری است تا بدانیم فرزندان ما و آیندگان، برای ادامه حیات، وابسته به رفتار امروز ما در مقابل حفظ منابع طبیعی هستند.

مجموعه گیاه شناسی پردیس بنت الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان دارای  گونه های گیاهی متنوعی است که طرح شناسنامه دار کردن تمامی آنها شامل نام فارسی اصیل، نام فارسی رایج، نام علمی، نام انگلیسی، خاستگاه گل، خانواده گل و میزان نور و دمای مورد نیاز برای رشد و نمّو گل توسط کارشناسان امر انجام گرفته است.