کد خبر: 4184 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹

پیام های نوروزی مسئولین دانشگاه های اردبیل

دیگر بار نفس زمین گرم شد تا بوته ها و گل ها و درختان با پوشیدن رخت های رنگارنگ شادمانی کنند و دیدگان با شرف ترین مخلوق خداوند «انسان» را به نور شادی منور سازند.

پیام های نوروزی مسئولین دانشگاه های اردبیل

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، در آستانه فرارسیدن نوروز و آغاز سال جدید مسئولین دانشگاه های اردبیل این عید باستانی را به دانشجویان تبریک گفتند.

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در آستانه فرا رسیدن سال جدید گفت:دیگر بار نفس زمین گرم شد تا بوته ها و گل ها و درختان با پوشیدن رخت های رنگارنگ شادمانی کنند و دیدگان با شرف ترین مخلوق خداوند «انسان» را به نور شادی منور سازند. خداوند را شاکرم که ما را در «دانشگاه محقق اردبیلی» دور هم آورد تا مفتخر به خدمت در کانون دانش و خردورزی استان و همنشین جوانان، فرهیختگان و دانشمندان باشیم.

وی افزود:امیدوارم آنچه را که در سال 1395 کاشتیم به نیکی در سال 1396 درو کنیم. یک سال تلاش صادقانه اساتید، کارکنان و دانشجویان ما مقبول حضرت حق باشد و در سال نو نیز بر همه ما رحم و شفقت روا دارد تا گامی فراتر برداریم و سالمان از پارسالمان نیکوتر و پر بارتر باشد.

با امام شهیدان پیمانی دوباره می بندیم که پشت رهبرمان را خالی نکنیم و هر کجا که هستیم گل سر سبد بوستان انقلاب و میهن خود باشیم.

نوروز یادآور حادثه عظیم الهی است

حجت الاسلام سیف اله مدبر  مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی حادثه عظیم الهی را یاداور شد و گفت:به راستی چه مبارک و شگفت انگیز است این مسأله نوروز و تغییر فصل‌ها که خدواند در آن به زمین خود حیاتی دوباره می‌بخشد و انسان با چشمان خود این حادثه عظیم که یادآور آیه الهی حیات دوباره پس از مرگ بوده، به نظاره می‌نشیند و این همان جلوه زیبای مقلب القلوب است که باید شکرگزار قدرت بی‌پایان پروردگار عالمیان شد.

از همین رو آفریدگار هستی را شاکریم در سالی که توسط رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری گردید، خانواده بزرگ دانشگاه محقق اردبیلی توانست با کوشش روزافزون خود در جهت نیل به این هدف بزرگ و تاریخی قدم بردارد و در این راه موفقیت‌های چشمگیری کسب نماید که پرداختن به آن‌ها مجال مفصل دیگری را می‌طلبد.

وی اظهار امیدواری کرد: با استعانت از خداوند سبحان و توجهات حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و با بهره‌گیری از توانمندی‌های شایسته خویش، در راستای خلق ایده‌ها و شکوفایی بیش از پیش در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی پیروز و سربلند باشیم.

 

نو شدن تفکر رمز ماندگاری انسان بعنوان اشرف مخلوقات است

عباس فنی اصل معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه پیام بهار برای انسان، نو شدن و تفکری بر چگونه نو شدن است،گفت: بی شک این مهم رمز ماندگاری معنوی انسان به عنوان اشرف مخلوقات در نظام هستی است.

وی  با بیان اینکه به یاری خداوند متعال و با کمک شما دانشگاهیان عزیز، در سالی که گذشت شاهد دستاوردها و موفقیت های خوبی در حوزه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه بوده ایم، گفت:رشد کمی و ارتقای کیفی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، ارتقای کیفی امور دانشجویان و گسترش فعالیت های فوق برنامه دانشگاه از جمله موفقیت های مشهود در این حوزه بوده است.

اینجانب ضمن عرض تبریک سال نو به همه عزیزان دانشگاهی، امیدوارم در سال جدید شاهد ارتقای بیش از پیش فعالیت های مختلف در حوزه فرهنگی و دانشجویی باشیم که برای رسیدن به این مهم، بی شک مساعدت شما عزیزان ضروری است. از ایزد متعال برای همه شما بزرگواران سالی سرشار از سلامت و سعادت آرزومندم.  

سال 96 سال تعالی دانشگاه پیام نور استان است

افسر روحی رئیس دانشگاه پیام نور اردبیل نیز گفت: شکر و ثنای بی حد به درگاه ازلیش که توفیق استشمام عطر بهاری را یک بار دیگر بر ما ارزانی داشت و به شکرانه این نعمت بر خود مغتنم دانستم تا از این گردش فصول و رسیدن بهاری نو تبریک گوی حیات دوباره طبیعت باشم.

وی افزود:سال 1395 سالی پر برکت و پر ثمر برای دانشگاه پیام نور استان اردبیل بود که توفیقات درخوری در باب پیشرفت علمی، آموزشی، فرهنگی و عمرانی حاصل گشت و به پاس همین برکت در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، دانشگاه پیام نور استان اردبیل شاهد افزایش 52 درصدی جمعیت دانشجویی و ایجاد و تکمیل بیش از یازده پروژه عمرانی  با هزینه بالغ بر 50 میلیارد ریال بود که از این منظر، دانشگاه مانند بهار نوروزی طراوت دیگری را بر خود گرفت و امیدهایمان را دو چندان کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان خاطر نشان کرد: حال که زمستان زیباییش را با نوید نسیم نوروزی  به  بهار تقدیم می کند، با افقی روشن نسبت به آینده کشور، تعالی  دانشگاه و تجلی و درخشش دانشجویان در عرصه های مختلف علمی، ورزشی و فرهنگی می نگریم و با همتی مضاعف در جهت پیشرفت دانشگاه پیام نور قدم خواهیم برداشت.

وی افزود:اینجانب با استعانت از پروردگار جهان فرا رسیدن بهاران شکوهمند را که هنگامه ی تجلی مواهب الهی بر بستر طیبعت است به حضورتان تبریک گفته، از  آستان حضرت احدیت مزید توفیقات سرشار از شور و نشاط و مملو از توکل الهی در جهت رشد و شکوفایی ایران کهنسال، مسالت می نمایم.

حفظ دستاورد های انقلاب و میثاق بستن دوباره با آرمان های شهدا آخرین فعالیت دانشجو معلمان در واپسین روزهای سال95 بود

احمد نورمند سرپرست پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان اردبیل با اشاره به سفر خاطره انگیز دانشجویان به راهیان نور گفت:در پیش واز بهار طبیعت، امسال نیز دانشجو معلّمان پردیس های دانشگاه فرهنگیان استانمان جهت تصفیه ی باطن، اعتلای معنویت خویشتن و تهذیب نفس با احساس مسؤولیّت و اخلاق مداری والا در عرصه ی علم و عمل و جهاد مقّدس با اراده ای ویژه  سفری به سرزمین های نور داشتند و رفتند تا آثار رشادت ها بزرگی ها و شهادت ها را در طریق الی الله و اسلام عزیز و طیّ 8 سال دفاع مقّدس شهدا، جانبازان، آزادگان ایثارگران این خطّه بالعیان ببینند و بدانند که جای جای و وجب به وجب این  سرزمین را قطرات خون بزرگ انسان های آن دوران حیات و زندگی معنوی بخشیده و آن را جاودانه نموده است که چه سان ایمان را با انقلابی بودن در هم آمیخته اند و با معبود لم یزل عهد و پیمان عشق و عاشقی بسته اند و هستی شان را در راه به ثمر نشستن درخت تناور اسلام و انقلاب در طبق اخلاص نهاده و تقدیم محبوب کرده و راه شهادت طلب نموده اند تا نسل های آتی و زنان و مردان این سرزمین به حماسه آفرینی آنان مباهات ورزند و نامشان را ورد زبان ها گردانند.

وی افزود:بازگشت این جوانان بعد از خلوت ها و زمزمه های توحیدی شان با ارواح پاک جوانان غیور و شهادت طلب آن دوران، با رهاوردهای معنوی (که در آن عظمت اسلام، امام راحل امّت، شهدا، ایثارگران و نعمت رهبریّت و مقام معظّم رهبری در تلالو است.) تا با حفظ دستاورد های انقلاب و میثاق بستن دوباره با آرمان های شهدا و یاری مدافعان حرم و یاری رزمندگان اسلام در خارج از مرزهای ایران اسلامی در حیات معلّمی خویشتن تجدید نظری داشته باشند و بدانند بار معلّمی فرزندان کدام ملّت را در آینده می خواهند بردوش بکشند.

انتهای پیام/