کد خبر: 4193 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷

امام جمعه اردبیل :

واگذاری نظارت و تعیین صلاحیت انتخابات شورا به نمایندگان مجلس، اشتباه بزرگ در قانونگذاری است

امام جمعه اردبیل با اشاره به قانون انتخابات شورا گفت: واگذاری نظارت و تعیین صلاحیت به نمایندگان مجلس، اشتباه بزرگ در قانونگذاری است.

واگذاری نظارت و تعیین صلاحیت انتخابات شورا به نمایندگان مجلس، اشتباه بزرگ در قانونگذاری است

به گزارش ابصارخبر به نقل از سبلان‌ما آیت‌الله سیدحسن عاملی در آخرین خطبه‌ نماز جمعه شهر اردبیل با دعوت اهالی به اقبال و توجه به عوامل واقعی راحتی اموات مثل صدقات، خیرات، کارهای عام المنفعه و قرائت قرآن از توسعه آداب شکلی در تعزیه اموات نهی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در همین راستا برگزاری چهلم، سالگرد و عید سیاه در نوروز، عید فطر، عید قربان و غیره را شایسته ندانست و گفت: نظایر این گونه آداب و رسوم غلط که موجب انواع هزینه های اضافی است باید از زندگی ما حذف شود.

وی با اشاره به قانون انتخابات شورا بیان کرد: واگذاری نظارت و تعیین صلاحیت به نمایندگان مجلس، اشتباه بزرگ در قانونگذاری است چون جمعی از نمایندگان اگر نگوییم اکثر آنها در این عرصه با لحاظ منافع انتخاباتی آینده خودشان تصمیم می‌گیرند، این سخن لزوماً به معنی واگذاری این مسئولیت خطیر به شورای نگهبان نیست بلکه باید نهادهای بی‌طرف متصدی این امر خطیر شوند.

خطیب جمعه اردبیل افزود: در حال حاضر با توجه به نقص قانون، بهترین راه جبران این است که ملت در زمینه عملکرد نمایندگان، نهایت حساسیت را داشته و در صورت تخطی، قضاوت عادلانه در حق نمایندگان داشته باشند.

آیت‌الله عاملی به تبیین فرمایش مقام معظم رهبری ورود کرد که فرموده‌اند "جنگ تحمیلی به خاطر این اتفاق افتاد که دشمن در ما احساس ضعف کرد، اگر می خواهید دشمنی را از تهاجم منصرف کنید اظهار ضعف نکنید و قوت خود را آشکار کنید. اشتباه بعضی از ما در چالش اقتصادی بزرگی که کشور دچار آن است این بود که در زمینه اقتصادی احساس ضعف شد" و در ملاقات با خبرگان فرمودند "باید در همه زمینه ها از جمله حقوق بشر، تروریسم و جنایات جنگی در مقابل غرب حالت هجومی داشته باشیم".

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در سال 1974 میلادی یاسر عرفات برای نخستین بار در سازمان ملل حاضر شد در حالی که در یک دست تفنگ و در دست دیگر شاخه زیتون داشت؛ او دو بار گفت نگذارید شاخه زیتون از دست من بیفتد. روز بعد یکی از سناتورهای آمریکایی گفت "هنگامی که شاخه زیتون را در دست ابوعمار دیدم فهمیدم که تفنگ او نیز فشنگ ندارد".

وی گفت: در حال حاضر ترامپ در حال امتحان و آزمایش ایران با وضع تحریمهای جدید است تا عکس‌العمل ایران را مد نظر قرار دهد به طوری که آنها اخیرا 12 شرکت در سطح دنیا و 13 فرد را به جرم ارتباط با ایران تحریم کردند و منتظر اقدام ایران هستند که هرگونه انفعال در برابر آنها با فزون‌خواهی، جرأت، جسارت و جنایت آنها توأم خواهد شد.

امام جمعه اردبیل افزود: اظهار ضعف به دشمن از دو طریق به کشور تزریق می شود؛ نخست از طریق رقابتهای غلط سیاسی و قصد غلبه سیاسیون از هر طریق ممکن و دوم از جهت مرعوبیت در برابر دشمن و نادیده گرفتن قابلیت‌ها و توانمندی‌های داخلی است.

انتهای پیام/