پربازدیدترین ها

کد خبر: 4216 ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲

پیام نوروزی مسئول بسیج دانشجویی کشور در راستای شعار سال96

امسال برای هشتمین سال پیاپی است که مقام معظم رهبری عنوان "اقتصاد" و در سالهای اخیر "اقتصاد مقاومتی" را برای جهتگیری اصلی کشور انتخاب نمودند .

پیام نوروزی مسئول بسیج دانشجویی کشور در راستای شعار سال96
به گزارش ابصارخبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در پیامی با تبریک سال جدید، 7 نکته در راستای تبیین شعار سال 96 با عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" متذکر شد.
باسمه تعالی
ضمن تبریک سال نو و آرزوی سالی سرشار از موفقیت و پیروزی برای ملت ایران و همه جوانان انقلابی نکاتی را پیرامون شعار سال ارائه می نماییم.
امسال برای هشتمین سال پیاپی است که مقام معظم رهبری عنوان "اقتصاد" و در سالهای اخیر "اقتصاد مقاومتی" را برای جهتگیری اصلی کشور انتخاب نمودند . این سطح تمرکز بر اقتصاد و معیشت مردم چند پیام دارد:

۱- نشان می دهد که از زاویه نگاه معظم له معیشت مردم و اقتصاد مسئله اصلی کشور است و دولتمردان ، مسئولین قوای سه گانه، نخبگان و عموم مردم باید در جهت گیری ها و الویت های کاری خود این مسئله را مدنظر داشته باشند خصوصا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر باید بدانند که شاخص اصلی برای موفقیت در انتخابات ارائه برنامه عملیاتی و به دور از شعار و کلی گویی در زمینه تولید و اشتغال است.

۲- در ابتدای سال ۹۵ مقام معظم رهبری ۱۰ فعالیت را برای اقدام و عمل در زمینه ی اقتصاد مقاومتی ارائه فرمودند که از کلی گویی و شعارهای تبلیغاتی و مردم فریب جلوگیری کنند. لذا مرور این فعالیت ها و میزان اقدامات انجام شده در سطوح کشوری، استانی و شهرستانی یک شاخص خوب برای سنجش عملکرد مسئولین است خصوصا کسانی که قصد نامزدی برای انتخابات دارندو در سال های اخیر مسئولیت داشته و مسئول اصلی این اقدامات بوده‌اند امسال معظم له از همه ی آن اقدامات ۲ اقدام ویژه را برجسته کردند؛ تولید داخلی و اشتغال؛ به این معنی که پایان سال روی زمین و در عالم واقع باید گزارش داده شود که چه میزان اشتغال واقعی ایجاد شده و در تولید داخلی چه مقدار رونق داشته ایم.

۳- در جمع های دانشجویی به دفعات شبهاتی راجع به چرایی مصرف تولید داخلی مطرح می شود که نشان می دهد در فرهنگ سازی مصرف تولیدات داخل هنوز ابتدای راه هستیم و باید نخبگان، دانشگاهیان و اصحاب رسانه احساس مسئولیت بیشتری داشته و زمینه سازی لازم را برای رونق تولید داخلی فراهم نمایند. در این خصوص به شرط حیات نکاتی را به صورت تفصیلی ارائه خواهم کرد.

۴- مردم هم گله دارند و هم خوب می فهمند
ارائه گزارش ها و آمارهای غیر واقعی دردی از مشکلات مردم را حل نخواهد کرد. رشد ۸ درصدی اقتصاد !!!!! نکته ای نیست که در زندگی مردم ملموس نباشد. معیشت برخی از ملت ایران در تنگنا قرار دارد چرخ بسیاری از کارخانه ها از چرخش ایستاده و کارگران زیادی هستند که ۸ ماه، ۱۲ ماه بلکه ۱۸ ماه هم حقوق نگرفته اند.
رکود در بسیاری از صنایع و اصناف ملموس است و سال ۹۵ که قرار بود سال رونق اقتصادی باشد تفاوتی با سال های قبل خود نداشت. وقت آن رسیده است که مسئولین فعلی و نامزد های انتخابات ۹۶ صداقت را سرلوحه خود قرار داده و به شعور ملت هوشمند ایران توهین نکنند.

۵- مبارزه هوشمندانه، فراگیر و سیستمی با مفاسد اقتصادی مخصوصا مبارزه با قاچاق کالا یک راهکار راهبردی و موثر برای تحقق شعار امسال است. هم تولید داخلی و هم اشتغال تحت تاثیر و ضربه خورده پدیده قاچاق هستند اگر این مبارزه جدی گرفته شود و مسئولین و مردم وظایف خود را در ریشه کنی قاچاق و مفاسد اقتصادی انجام دهند حتما بخش عظیمی از مشکل تولید و اشتغال جوانان ایرانی حل خواهد شد.

۶- در طول سالیان اخیر کارشناسان اقتصادی راهکار‌هایی برای اشتغال‌زایی حد اکثری با توجه به ظرفیت‌های عظیم بالقوه داخلی ارائه کردند از جمله آنها پرداختن به صنایع پتروشیمی و ایجاد بنگاه های کوچک و زود بازده در شهرهای مختلف کشور است لذا مطالبه جدی از مسئولین دولتی است که فارق از هیاهوی تبلیغاتی و در ماه های پایانی دولت یازدهم وظیفه ی ذاتی خود را در قبال تحقق شعار سال و اشتغال آفرینی با پیاده کردن راهکار‌های فوق انجام دهند.

7- در دو ماه باقیمانده تا انتخابات برخی تلاش خواهند کرد دو گانه ها و دوقطبی های کاذبی را در جامعه ایجاد کنند وحتی با لحن تند و تمسخر اعتقادات بخشی از مردم فضای کشور را ملتهب و احساساتی نمایند لذا بر همه دلسوزان کشور و انقلابیون جوان فرض است که وارد این بازیها نشوند و پازل دیگران را کامل نکنند. شاید برخی اغماض ها و چشم پوشیها نیاز باشد. تمرکز بر معیشت مردم و تحقق شعار سال را تحت هر شرایطی نباید از اولویت خارج کرد.

انتهای پیام/