کد خبر: 4240 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷

توسط انجمن علمی علوم مهندسی دانشگاه محقق؛

مسابقه" مهندسی بازیافت" در نمین برگزار می شود

دومین دوره مسابقه علمی مهندسی بازیافت با هدف ایجاد انگیزه جهت اختراع و ایجاد اشتغال توسط انجمن علمی علوم مهندسی دانشکده فناوری های نوین سبلان در دهه سوم فروردین ماه در نمین برگزار می شود.

مسابقه" مهندسی بازیافت" در نمین برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، اسماعیل اسکندری دبیر انجمن علمی علوم مهندسی دانشکده فناوری های نوین سبلان از برگزاری دومین دوره مسابقه مهندسی بازیافت در این دانشکده خبر داد و گفت: این مسابقه علمی با حضور تیم های شرکت کننده روز 23 فروردین ماه در دانشکده فناوری های نوین سبلان در شهرستان نمین برگزار خواهد شدو

دبیر انجمن علمی علوم مهندسی دانشکده فناوری های نوین سبلان هدف از اجرای این مسابقه علمی را ایجاد انگیزه اختراع، اشتغال، آینده نگری و نشاط علمی در بین دانشجویان توصیف کرد و گفت:این مسابقه برای اولین بار در کل کشور توسط انجمن علمی علوم مھندسی دانشکده فناوری ھای نوین سبلان دانشگاه محقق اردبیلی ھدف گذاری شده است.

اسکندری در مورد شرایط تیم های شرکت کننده در این مسابقه نیز گفت:تیم ھای شرکت کننده در این مسابقھ با استفاده از دانش فنی,مھندسی و بھره گیری از خلاقیت علمی و عملی خود اقدام به ساخت سازه ھای خود کرده و آنها را ارائه خواهند داد.

وی با بیان اینکه سازه های ساخته شده از مواد بازیافتی می تواند ھم مکانیکی و ھم الکترونیکی ویا ترکیبی از ھر دو مورد باشد،گفت:در واقع ھیچ محدودیتی در مورد نوع سازه نخواھیم داشت.
دبیر دومین دوره مسابقه علمی مهندسی بازیافت در ادامه سخنان خود به نحوه برگزاری این مسابقه اشاره کرد و گفت: ازمایش سازه، ارائه توضیح در مورد نحوه ساخت و عملکرد سازه و کاربرد آن، ارائه شبیه سازی کامپیوتری یا فایل ورد و پاورپوینت(اختیاری)، ارائه فیلم یا عکس ازنحوه ساخت سازه (اختیاری)،پاسخ به سوالات داوران  از جمله مراحل امتیاز گیری این مسابقه علمی هستند.

دبیر مسابقه علمی مهندسی بازیافت در پایان سخنان خود با بیان اینکه  تعداد اعضای گروه نباید بیش از سه نفر باشد به قوانین مسابقه نیز اشاره کرد و گفت:اجزای مورد استفاده در سازه باید از نوع بازیافتی بوده یا به نوعی ازچرخه مصرف خارج شده یا کاربردی در سازه قبلی نداشته باشد.

وی افزود:سازه نباید کپی برداری شده باشد و در صورت کپی برداری باید با راھکار جدید و توام با خلاقیت باشد.
اسکندری خاطرنشان کرد:اجزای مورد استفاده در دسترس , ساده و کم ھزینه  بوده و بتوان به راحتی آن را تھیه کرد.

دومین مسابقه علمی مهندسی بازیافت توسط انجمن علمی علوم مهندسی دانشکده فناوری های نوین سبلان 23 فروردین ماه در این دانشکده برگزار می شود.

علاقمندان می تواند تا 15 فروردین ماه با مراجعه به آیدی https://t.me/ENSC_UMA/36 نسبت به ثبت نام اقدام کند.

انتهای پیام/