کد خبر: 4250 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان اردبیل:

سلامت انتخابات اولویت نخست کار هیات نظارت بر انتخابات است

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان اردبیل گفت: قانونمندی و سلامت انتخابات اولویت نخست کار هیات نظارت بر انتخابات استان است و آنچه برای ما مهم این است که در انتخابات با اجرای مر قانون حق به ذیحق برسد.

سلامت انتخابات اولویت نخست کار هیات نظارت بر انتخابات است

به گزارش ابصارخبر به نقل از  سیفار، رضا کریمی، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی استان اردبیل در جمع بخشداران و اعضای هیات نظارت شهرستان گرمی گفت: طبق قانون، نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا بر عهده هیات نظارت بر انتخابات استان است که از طرف مجلس تعیین می شود وبر همین اساس در بخش ها و شهرهای استان با بررسی های لازم و هماهنگی دستگاه های ذیربط از افراد معتمد که در حفظ آرای مردم امین هستند بعنوان اعضای هیئت نظارت بر انتخابات استفاده می شود.

وی با بیان اینکه در یک هزار و 64روستا و 26 شهر در سطح استان، شش هزار و 603نفر از نخبگان جامعه داوطلب انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا شده اند، اظهار کرد: برای نظارت دقیق برانتخابات، سه نفر از نمایندگان مجلس بعنوان اعضای اصلی هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان، 39 هیات در قالب 10 هیات نظارت بر انتخابات شهرستان ها و 29 هیات نظارت هم برای نظارت درانتخابات بخش ها فعال شده است.

کریمی رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان اردبیل در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این هیات گفت: هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان اردبیل طبق برنامه و زمانبندی مشخص پیش می رود و موضوع مهم برای هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان، تعهد و تقوا در امر انتخابات است و هیات عالی نظارت این دو رویکرد را سرلوحه کار خود قرار داده است.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان اردبیل گفت: مجریان انتخابات نسبت به همکاری با هیات نظارت اهتمام ویژه داشته باشند، تا انتخاباتی برگزار کنیم که خدشه ای به کار هیات نظارت بر انتخابات وارد نشود.

وی با بیان اینکه طبق برنامه زمان بندی، برنامه کاری این هیات ادامه دارد و با تلاش و هماهنگی صورت گرفته بین اعضا هیات نظارت بر انتخابات، شاهد انتخاباتی سالم و پرشور خواهیم بود، افزود: با تعامل و همکاری خوب بین هیات های اجرایی و فرمانداران و بخشداران و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط با انتخابات، در سطح استان و شهرستانها، جای نگرانی نخواهد بود.

وی اظهار کرد: قانونمندی و سلامت انتخابات اولویت نخست کار هیات نظارت بر انتخابات استان است و آنچه برای ما مهم این است که در انتخابات با اجرای مر قانون حق به ذیحق برسد ولاغیر.

فرماندار گرمی هم در این جلسه با بیان اینکه هماهنگی خوبی بین هیئت نظارت بر انتخابات و ستاد برگزاری انتخابات وجود دارد از ثبت نام 1001 نفر داوطلب خبر داد و افزود: پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و دوازدهمین دوره ریاست جمهموری در 208شعبه اخذ رای در شهرستان گرمی برگزار می شود.

انتهای پیام/