کد خبر: 4294 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷

در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل مطرح شد؛

هرگونه معامله بر سر آرمان های انقلاب،خیانت به خون شهدا است

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل به مناسبت فرا رسیدن روز ملی فناوری هسته ای با صدور بیانیه ای اعلام داشت: هرگونه معامله بر سر آرمان های ارزشمند انقلاب و خطوط قرمز جمهوری اسلامی، بدون شک خیانت به خون شهدا است.

هرگونه معامله بر سر آرمان های انقلاب،خیانت به خون شهدا است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در استانه فرا رسیدن روز ملی فناوری هسته ای بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:بیستم فروردین نماد استقلال علمی و نهضت نرم افزاری دانشمندان مومن و انقلابی و تداعی کننده ی عزت و اقتدار ملی در عرصه های دانش بنیان و روز شکوفایی فناوری صلح آمیز هسته ای و تجلی شعار ما می توانیم جوانان سرزمین ایران اسلامی است.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل با بیان اینکه دانشمندان جوان کشور علی رغم تحریم های فلج کننده، فشارهای روزافزون و کارشکنی های گسترده ی کشورهای غربی و در رأس آن ها آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی توانستند با تلاش های بی وقفه و توکل بر خداوند متعال، سنگرهای علم را بشکافند و با دست یابی بر چرخه ی کامل سوخت هسته ای موجب شگفتی جهانیان و دارندگان انرژی هسته ای در جهان شوند، افزود: جوانان بی ادعای کشور اسلامی مان ثابت کردند که فناوری های علمی در جهان، هیچ گاه در انحصار چند کشور ابرقدرت قرار نخواهد گرفت.

این بیانیه با نگاهی به روند تکمیل چرخه ی سوخت هسته ای از اکتشاف منابع و استحصال کیک زرد و غنی سازی اورانیوم و در نهایت تأمین سوخت هسته ای 20درصد که نشان دهنده بهره گیری از تمامی ظرفیت های متخصصان جوان کشور و تلاش های شبانه روزی آن ها در عرصه ی هسته ای است، تصریح شده است: با توجه به زوال پذیر بودن انرژی های فسیلی در آینده ای نزدیک و نیاز مبرم به انرژی های جدید، دست یابی به انرژی هسته ای و بهره مندی از فرآورده های آن در زمینه های پزشکی، نانو، کشاورزی و... ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

شورای بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در ادامه بیانیه خود ضمن تبریک فرارسیدن روز ملی فناوری هسته ای و گرامی داشت یاد و خاطره ی شهیدان علی محمدی، شهریاری، رضایی نژاد و احمدی روشن که با نثار خون خویش نقش اساسی در بهره مندی جمهوری اسلامی ایران از انرژی صلح آمیز هسته ای داشتند،افزود:هرگونه تساهل و کوتاه آمدن از حقوق مسلم جمهوری اسلامی ایران در زمینه ی انرژی هسته ای از سوی سازمان انرژی اتمی و دستگاه دیپلماسی کشور به هیچ وجه قابل قبول نبوده و مسئولین با هوشیاری کامل و جدیت تمام در مقابل زیاده خواهی های طرف های غربی ایستادگی نمایند.

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در بیانیه خود تصریح کرد:اعتماد به وعده های دروغین آمریکا و متحدانش که با نقض تعهدات در برجام و وضع محدودیت ها و تحریم های جدید به بهانه های واهی نظیر توانمندی های موشکی ایران به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی ایران هستند، نتیجه ای جز ذلت و از دست دادن عزت و اقتدار کشور نخواهد داشت.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل  در این بیانیه  فرامین و رهنمودهای  مقام معظم رهبری در خصوص دشمنی آمریکا و غرب با جمهوری اسلامی ایران را یادآور شد و افزود:عزت و اقتدار بی مثال جمهوری اسلامی ایران در منطقه که خواب راحت را از چشمان معاندان قسم خورده و مزدوران آن ها می رباید، حاصل مجاهدت ها و جان فشانی های جوانان دلاور و غیرتمند میهن عزیز اسلامی و رهبری داهیانه و حکیمانه ی امام خمینی (ره) و نایب برحق ایشان امام خامنه ای(مدظله العالی) در عصر حاضر می باشد و هرگونه معامله بر سر آرمان های ارزشمند انقلاب اسلامی و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران، بدون شک خیانت به خون شهدا است.

در پایان این بیانیه آمده است؛در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، مسئولین کشور با سرمشق قراردادن توصیه های مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان شایسته ی میهن اسلامی، کاهش واردات بی رویه، کاستن از وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی و افزایش صادرات، به رسالت اصلی خود در این زمینه عمل نمایند.

امضا کنندگان بیانیه:

*بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی اردبیل

*بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی صدر اردبیل

*بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی فرهنگیان آزادگان نیر

*بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد نمین

*بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد نیر

*بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد رضی

*بسیج دانشجویی آموزشکده فنی رازی اردبیل

*بسیج دانشجویی آموزشکده فنی فاطمه (س) اردبیل

*بسیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی نوین اردبیل

*بسیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی مقدس اردبیلی

*بسیج دانشجویی مرکز علمی -کاربردی جهاد کشاورزی اردبیل

*بسیج دانشجویی دانشکده فناوری های نوین نمین

انتهای پیام/