کد خبر: 4301 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸

امام جمعه اردبیل:

داعشی‌ها، سلفی‌ها و وهابی‌ها نسل‌کشی وسیع شیعیان در جهان را در سر می‌‌پرورانند

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه داعش این هفته ایران اسلامی را تهدید کرد، گفت: داعشی‌ها، سلفی‌ها و وهابی‌ها با این تفکر و اعتقاد، نسل‌کشی وسیع شیعیان در جهان را در سر می‌‌پرورانند.

داعشی‌ها، سلفی‌ها و وهابی‌ها نسل‌کشی وسیع شیعیان در جهان را در سر می‌‌پرورانند

به گزارش ابصارخبر به نقل از سبلانه، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با تجلیل از مقام شهید صیاد شیرازی اظهار کرد: این شهید والامقام نماد و سمبل یک افسر آرمانی برای ارتش آرمانی اسلامی است، او در اخلاص، شجاعت، ایثار، جهاد، خستگی ناپذیری، ولایت و در بسیاری از ارزشهای اجتماعی، الگویی شایسته و برتر برای مجموعه‌های نظامی است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اعتکاف از شعائر دینی ما و راه و فرصت بزرگ برای خودسازی، تهذیب، تقرب، تفکر و زدودن زنگارهای روزانه زندگی ماشینی و مصداق "فرجعوا الی انفسهم" است.

وی با بیان اینکه داعش این هفته ایران اسلامی را تهدید کرد، گفت: این تهدید بر اساس یک تفکر کلامی و فقهی و برداشت خاص از متون دینی است، داعشی‌ها، سلفی‌ها و وهابی‌ها با این تفکر و اعتقاد، نسل‌کشی وسیع شیعیان در جهان را در سر می‌‌پرورانند و از آنجا که ایران مرکز اصلی و مرکز قدرت شیعیان است لذا تمام هدف آنها رسیدن به ایران است.

عاملی افزود: اقتضاء این تهدید خطرناک این است که ایران در خارج از مرزهای خود به دنبال امنیت پایدار باشد، حضور ایران در سوریه در واقع دفاع از امنیت ایران است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه حجم عظیمی از تبلیغات در کانالهای اجتماعی و هوایی به شبهه پراکنی در خصوص حضور ایران در سوریه و عراق اختصاص دارد، تصریح کرد: این تبلیغات از طرف خود وهابی‌ها و استکبار جهانی است تا ما را در داخل خانه خود مورد هجمه قرار دهند، حضور ایران در سوریه حضور مستشاری است و اگر هزینه‌ای در آنجا برای مستشاران نظامی ایران صورت بگیرد برای امنیت ملت ما و کشور ماست.

وی افزود: شبهه افکنی در این باب، هجمه مستقیم به ارکان امنیت داخلی ایران است، شکست ظاهری امیرالمؤمنین(ع) در برابر معاویه به این علت بود که در اثر قصور کوفیان در داخل کشور خود، با معاویه درگیر شد و لذا به کوفیان فرمود «مَا غُزِیَ قَوْمٌ قَطُّ فِی عُقْرِ دَارِهِمْ إِلَّا ذَلُّوا» هر کس در داخل خانه خود با دشمنی درگیر شود، ذلیل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: امروز امنیت هر کشوری در خارج از مرزهای آن رقم می‌خورد، آمریکا، روسیه، اروپا، ترکیه، عربستان و غیره همه در خارج از مرزهای خود در حال جدال هستند و هزینه پرداخت می‌کنند؛ ترامپ اعلام کرد که ما تا حال 6 تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده‌ایم، وی در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده بود نیروهای آمریکایی را از معرکه‌های درگیری خارج کند، اما عملا در یمن و سوریه به یک طرف منازعه تبدیل شده است.

عاملی بیان کرد: در دنیا همه سؤال می‌کنند که چرا ایران در کانون بحران در امنیت کامل است؛ یک علت اصلی آن حضور ایران در سوریه است، بسیاری از برنامه‌های داعش برای ایران در اثر حضور نیروهای ایران در سوریه در همانجا کشف می شود.

وی گفت: آرزو و مقصد بزرگ داعش نسل‌کشی شیعیان جهان است و عربستان از این روحیه آنها در سوریه و عراق و حتی در داخل عربستان نهایت استفاده را می‌برد انفجار مسجد جامع در شهر قدیح عربستان که در آنجا شیعیان زیادی کشته شدند، با همکاری داعش و دولت آل سعود انجام گرفت.

خطیب جمعه اردبیل گفت: آل سعود یک پلیس خاص به نام "شرطه الطارود" درست کرده و به آنها چراغ سبز داده که با هر بهانه‌ای شیعیان را بکشند، کشته شدن دو جوان اخیرا در شرق عربستان با تیراندازی پلیس عربستان از آن جمله است.

عاملی با تشریح نمونه‌هایی از جنایتهای وحشتناک داعشی‌ها در مناطق اشغالی بیان کرد: ما برای مصونیت از این جنایت‌های وحشتناک باید تدبیر منطقه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/