کد خبر: 4377 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸

معاون سپاه استان اردبیل:

مشارکت اولیاء دانش آموزان در پشتیبانی ار کاروان های راهیان نور یک ضرورت است

معاون سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل یکی از مشکلات اعزام کاروان های راهیان نور را بحث پشتیبانی عنوان کرد و گفت: متاسفانه علی رغم تلاش های صورت گرفته، نتوانستیم مشارکت اولیا دانش آموزان را در این خصوص جذب کنیم.

مشارکت اولیاء دانش آموزان در پشتیبانی ار کاروان های راهیان نور یک ضرورت است

به گزارش ابصارخبر به نقل از سبلان ما،  سید شفیع حسینی معاون سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در نشست مطبوعاتی با موضوع راهیان نور دانشجویی، دانش آموزی، عمومی، با بیان اینکه همزمان با دوران دفاع مقدس و بویژه بعد از آزادسازی خرمشهر موضوع راهیان نور در جامعه مطرح شد گفت: بعد از صدور قطعنامه برای پایان جنگ ایران و عراق نیز دانشجویان به صورت خودجوش کاروان هایی را برای بازدید از مناطق عملیاتی اعزام کردند که همین مسئله باعث شد تا مسئولان و فرماندهان به صورت ساختاری و برنامه ریزی شده در خصوص اعزام ها اقدام کنند.

وی اظهار کرد: به دنبال حضور مقام معظم رهبری در یادمان شهدای هویزه در تاریخ 20 اسفندماه سال 75، مسئولان فرصت و  زمان بیشتری را برای موضوع راهیان نور اختصاص دادند.

سرهنگ حسینی در ادامه با اشاره به سه قشر دانش آموزی، دانشجویی و آحاد مردم  در خصوص اعزام کاروان های راهیان نور اظهار کرد: طبق قرار داد منعقد شده بین وزارت آموزش و پرورش ، وزارت علوم با سازمان بسیج هر ساله براساس سهمیه تعیین شده، تعدادی از دانش آموزان و دانشجویان به مناطق شمال، شمال غرب و جنوب اعزام می شوند که در سال گذشته در حوزه دانش آموزی بیش از 95 درصد و در قشر دانشجویی 100 درصد اعزام را داشتیم.

وی در خصوص اعزام عموم مردم به مناطق عملیاتی نیز گفت: ما در سال 95 در حدود 7000 هزار اعزامی از طریق مساجد داشتیم؛ که مجموع اعزامی ما از تمام اقشار بیش از 21 هزار نفر بود.

سرهنگ حسینی با اشاره به سهمیه 23 هزار نفری اردبیل در اعزام افراد به مناطق عملیاتی اظهار کرد: البته اعزام این تعداد نفر در سال گذشته با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی امکان پذیر نشد؛ اما در سال جاری امیدواریم که این امر محقق شود.

وی اظهار کرد: البته اعزام بیش از این سهمیه نیز مانعی ندارد.

معاون سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل یکی از مشکلات اعزام کاروان های راهیان نور را بحث پشتیبانی عنوان کرد و گفت: متاسفانه علی رغم تلاش های صورت گرفته، نتوانستیم مشارکت اولیاء دانش آموزان را در این خصوص جذب کنیم.

وی تصریح کرد: در این خصوص لازم است رسانه ها تلاش جدی تری داشته باشند و با فرهنگ سازی و البته رسانه ای کردن جنگ نرم دشمن، اولیا را در همکاری، بویژه کمک های مالی برای اعزام کاروان ها ترغیب کنند.

این مسئول در ادامه به دغدغه های رهبری  در خصوص زنده نگه داشته شدن یاد شهدا، مطالبات از مسئولین فرهنگی، پرداخته شدن بیشتر به دفاع مقدس، تهاجم فرهنگی و ...، اشاره کرد و گفت: با توجه به همه این شرایط لازم است که تمامی نهادها و ارگانها در خصوص اعزام کاروانهای راهیان نور تلاش مضاعفی داشته باشند.

حسینی در پایان به تبعات و تلفات جنگ نرم اشاره کرد و اگفت: اگر به آمار طلاق، اعتیاد و خودکشی در جامعه نگاهی داشته باشیم متوجه می شویم که تلفات جنگ نرم بیشتر از جنگ سخت و فیزیکی است و برهمین اساس لازم است تلاش جدی در خصوص اعزام کاروان ها داشته باشیم چرا که نتایج و خروجی های این سفر و همچنین نظر سنجی ها، حاکی از اثرگذاری معنوی این سفر و حس مسئولیت پذیری  و خودباوری در جوانان است.

انتهای پیام/