کد خبر: 4384 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در حمایت از شورای نگهبان

در این بیانیه آمده است: اعضای محترم شورای نگهبان (فقها و حقوقدانان) جزو افراد مورد وثوق نظام و رهبری معظم انقلاب بوده و تصمیمات آن ها در خصوص احراز صلاحیت ها، فصل الخطاب خواهد بود.

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در حمایت از شورای نگهبان

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، شورای تبیین مواضع شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان در آستانه ی اعلام نتایج احراز صلاحیت نامزدهای دوازدهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری با صدور بیانیه ای از اقدامات شورای نگهبان حمایت کرد.

در این بیانیه آمده است: احراز صلاحیت و تشخیص توانایی های بالقوه و بالفعل افراد جهت تصدی این مسوولیت خطیر بر اساس قانون اساسی بر عهده ی شوران نگهبان می باشد. از این رو اعضای محترم شورای نگهبان (فقها و حقوقدانان) در راستای صیانت از حقوق ملت انقلابی ایران و تشخیص و احراز صلاحیت داوطلبان وظیفه ی مهم و حساسی بر عهده دارند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان در ادامه بیانیه خود می افزاید: هرچند ثبت نام بسیاری از افراد بی نام و نشان و فاقد صلاحیت های اولیه در این دوره حکایت از خلأها و ضعف های اساسی در فرایند ثبت نام دارد و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی باید در این زمینه ضمن وضع مقررات جدید، جلوی فضاسازی، جنگ روانی و هجمه های دشمنان را بگیرند، لکن این به معنای سلب مسوولیت شورای محترم نگهبان در خصوص وظیفه و رسالت اصلی خویش نیست.

ثبت نام افرادی که در دوران مسوولیت خود در آزمون های بزرگ و در مسیر ولایت مداری و ولایت پذیری مردود و رفوزه شده اند در این دوره از انتخابات جای بسی سوال دارد.

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل (شهید علم الهدی) ضمن حمایت قاطع از تصمیمات شورای نگهبان و دعوت از آحاد ملت شریف ایران برای حضور حداکثری در انتخابات 29 اردیبهشت، موارد ذیل را خاطر نشان کرد:

شورای محترم نگهبان به عنوان مرجع اصلی رسیدگی به احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، باید به دور از هرگونه اغراض و جهت گیری های سیاسی و با درنظرگرفتن تمامی جوانب و مصالح نظام، نسبت به احراز صلاحیت داوطلبان اقدام نماید.

اعضای محترم شورای نگهبان (فقها و حقوقدانان) جزو افراد مورد وثوق نظام و رهبری معظم انقلاب بوده و تصمیمات آن ها در خصوص احراز صلاحیت ها، فصل الخطاب خواهد بود.

تمکین به مُرّ قانون و نظرات اعضای محترم  شورای نگهبان باید مورد توجه داوطلبان احراز صلاحیت نشده قرار گیرد و از هرگونه اظهار نظر غیرمنطقی و احساسی، حاشیه پردازی و تحریک اذهان عمومی که زمینه ی خشنودی و بهره برداری گسترده ی دشمنان را فراهم می سازد، به شدت اجتناب گردد.

در پایان این بیانیه آمده است: هدف همه ی دلسوزان نظام و یاران وفادار انقلاب باید فراهم کردن زمینه ی حضور حداکثری مردم ولایت مدار ایران در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باشد چرا که انداختن هر رأی به صندوق های آرا به منزله ی خاری در چشم دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

 

امضاء کنندگان بیانیه:

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی اردبیل

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی صدر اردبیل

بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی فرهنگیان آزادگان نیر

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد نمین                        

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد نیر

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد رضی                            

بسیج دانشجویی آموزشکده فنی رازی اردبیل

بسیج دانشجویی آموزشکده فنی فاطمه (س) اردبیل          

بسیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی نوین اردبیل

سیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی مقدس اردبیلی            

بسیج دانشجویی مرکز علمی-کاربردی جهاد کشاورزی اردبیل                         

بسیج دانشجویی دانشکده فناوری های نوین نمین

 

انتهای پیام/