کد خبر: 4397 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱

برگزیدگان مسابقه جلوه های راهیان نور دانشجویی تجلیل شدند

مسئول بسیج دانشجویی استان در مراسم تجلیل از منتخبین مسابقه جلوه های راهیان نور دانشجویی، از فضای مجازی بعنوان گسترده ترین فضای اطلاع رسانی نام برد و گفت: دانشجویان باید در این فضا با بصیرت بالای خود، پرچمدار تبلیغ ارزش های اسلام و انقلاب باشند.

برگزیدگان مسابقه جلوه های راهیان نور دانشجویی تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، بعد از ظهر امروز طی مراسمی که در ناحیه بسیج دانشجویی برگزار شد از منتخبین مسابقه جلوه های راهیان نور دانشجویی استان تجلیل بعمل آمد.

معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل در ابتدای این مراسم به بیان فواید و آسیب های شبکه های اجتماعی پرداخت و گفت: به روز بودن، داشتن اطلاعات و اثرگذاری روی مخاطبان از لازمه های حضور دانشجویان در عرصه فعالیت‌های مجازی است.

اسدی در ادامه سخنان خود به تبیین نقش دانشجویان و مبلغات در فضای مجازی، پرداخت و گفت:دانشجویان باید پرچمداران تبلیغ ارزش های اسلام و انقلاب در عرصه فضای مجازی باشند.

وی از تبلیغ چهره به چهره به عنوان اثرگذارترین روش تبلیغ دینی یاد کرد و گفت : اما در عصر حاضر باید در کنار این نوع تبلیغ به ابزارهای جدیدی چون شبکه های اجتماعی که از گستره زیادی برخوردار هستند نیز توجه داشت.

عرصه جنگ نرم بصیرتی عمار گونه و استقامتی مالک اشتر وار می‌طلبد

مسئول بسیج دانشجویی استان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در عصر کنونی اطلاعات و اخبار با سرعت بسیار بالا منتقل می‌شود، تصریح کرد: باید در استفاده از حجم بالای اطلاعات، جانب احتیاط را رعایت کرد.

اسدی تلاش های نظام سلطه جهت تسلط بر اين فناوری در جامعه جهانی را یاداور شد و افزود:  نبايد اجازه داد تنها بازيگر فضای مجازی استكبار و نظام سلطه باشد. 

وی با تاكيد بر اينكه انتقال باورها و ارزش های اسلامی در فضای مجازی از ضروريات عصر كنونی است، خاطرنشان کرد: بهره برداری از اين فضا و ابزارهای مرتبط ظرفيتی مهم برای انتقال پيام های انقلاب اسلامی و حركت به سمت صدور اين انقلاب ارزشی و الهی است. 

مسئول بسیج دانشجویی استان ضمن تشكر از برگزار كنندگان این مسابقه ابراز اميدواری كرد، اين برنامه گامی موثر در راستای تبيين دغدغه ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه فضای مجازی باشد.

وی در ادامع سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص جنگ نرم اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب فرمودند؛ شما افسران جوان جنگ نرم هستید و عرصه جنگ نرم بصیرتی عمار گونه و استقامتی مالک اشتر وار می‌طلبد، پس با تمام وجود خود را برای این عرصه آماد کنید.
اسدی در پایان سخنان خود از برگزاری مسابقات تولید محتوا در فضای مجازی بین دانشجویان به مناسبت های مختلف خبرداد و گفت: مسابقه جلوه های راهیان نور دانشجویی سرآغازی برای به چالش کشاندن دانشجویان جهت حضور هدفمند در عرصه مجازی و مقابله با اتاق های فکر دشمنان اسلام است.
 
هدف دشمنان از ترغیب جوانان به حضور در شبکه های اجتماعی، به بطالت کشاندن اوقات پر ارزش انها است
اسماعیل غفاری نفر اول بخش تولید و انتشار مسابقه جلوه های راهیان نور دانشجویی نیز در این مراسم به نمایندگی از منتخبین مسابقه به بیان نقط قوت و ضعف مسابقه پرداخت و گفت:لفظ مسابقه خود به تنهایی عامل ایجاد جنبش و تحرک در بین دانشجویان است.
وی افزود: با ایجاد انگیزه های مثبت در دانشجویان و تزریق محتوا به آنها می توان علاوه بر خنثی کردن توطئه های دشمنان در این فضا که هدفی جز شستشوی مغزی و بطالت اوقات پرارزش جوانان و دانشجویان ندارند، با ارزش آفرینی در این فضاها شتاب بیشتری به نشر مفاهیم نورانی و ارزشمند اسلام و انقلاب در جهان داد.
 
تقویت روحیه خودباوری در دانشجویان رسالت پایگاه خبری ابصارخبر است
مهدی جدی مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر در پایان این نشست به ارائه گزارشی از نحوه برگزاری این مسابقه پرداخت و گفت: طبق توافقات حاصل شده بین بسیج دانشجویی و پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر در آینده نزدیک و به مناسبت های مختلف چون جشنواره های علمی، افسران جنگ نرم، اردوهای جهادی مسابقات تولید و انتشار محتوا در راستای انتشار ارزش های انقلاب و دفاع مقدس در فضای مجازی انجام خواهد گرفت.
وی در ادامه سخنان خود به ارائه آمار و ارقام شرکت کنندگان در این مسابقه پرداخت و گفت: در مجموع 111 نفر از زائران دانشجو با ارسال بیش از 1500 قطعه عکس در این مسابقات شرکت کردند که در نهایت 12 نفر در بخش تولید و انتشار و 3 نفر در بخش تولید محتوا بعنوان منتخبین مسابقه مورد تجلیل قرار گرفتند.
مسئول برگزاری مسابقه جلوه های راهیان نور دانشجویی بیشترین تعداد منتخبین را دانشجویان دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و گفت: 6 نفر از مجموع 15 منتخب جشنواره از ان دانشگاه فرهنگیان اردبیل بود که این به نوبه خود یک رکورد کم نظیر به حساب می اید.
وی اتحاد و انسجام در بین دانشجومعلمان را مهمترین عامل این موفقیت عنوان کرد و گفت: حس رقابت و این نکته که من نباید از قافله دوستان عقب بمانم قابل تحسین و ستایش بود.
جدی در پایان سخننا خود با بیان اینکه تقویت روحیه خودباوری  و مطالبه گری در دانشجویان رسالت پایگاه خبری ابصارخبر است، از دانشجویان خواست تا با پیوستن به جمع خبرنگاران شهروندی ابصارخبر، این مجموعه را در انجام رسالت خود که همان اطلاع رسانی فعالیت های دانشجویی و تاثیر گذاری در جامعه است را یاری کنند.
 
 
در نخستین مسابقه عکاسی با موبایل با نام جلوه های راهیان نور دانشجویی به ترتیب اسماعیل غفاری از دانشگاه فرهنگیان، سرمطلبی از دانشگاه آزاد خلخال، مهدی نوروزی از دانشگاه پیام نور گرمی در بخش تولید و انتشار و لیلا رئیسی از دانشگاه محقق اردبیلی، اکبر بفراجرد از دانشگاه آزاد خلخال و فاطمه همتی از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به مقام اول تا سوم دست یافتند.
همچنین نیما عبادی، مصطفی رزبان، حمیدرضا علیزاده، جلیل اقایی، محسن شکرزاده  از دانشگاه فرهنگیان اردبیل، سیده سارا زاهدی از دانشگاه ازاد خلخال، محمد پاکدل از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، آرش سلیملر از دانشگاه محقق اردبیلی و مهرداد ملک زاده از دانشگاه پیام نور گرمی با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجیل شدند
 
انتهای پیام/