کد خبر: 4399 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱

در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اردبیل مطرح شد؛

انقلابی بودن و انقلابی ماندن، معیار افراد در تشکیل دولت اسلامی است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اردبیل در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اردبیل ضمن تبیین فضای انتخاباتی کشور به بیان شاخص های انتخاب اصلح پرداخت و گفت: انقلابی بودن و انقلابی ماندن، معیار افراد در تشکیل دولت اسلامی است

انقلابی بودن و انقلابی ماندن، معیار افراد در تشکیل دولت اسلامی است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، رضا کمری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اردبیل در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل به تبیین فضای انتخاباتی کشور و چگونکی تبیین سلامت و تمنیت انتخابات پرداخت و گفت: شاخص های انقلابی بودن و انقلابی ماندن معیار افراد در تشکیل دولت اسلامی است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اردبیل در ابتدای سخنان خود به بیانات اخیر رهبر انقلاب در جمع فرماندهان ارتش اشاره کرد و گفت: همواره انتخابات یکی از برهه های حساس و یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب بوده و هست، به نحوی که امام (ره) در این مورد می فرماید: « وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات چه انتخاب رئیس جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخاب خبرگان برای تعیین شورای رهبری یا رهبر در صحنه باشند. »

کمری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند: همه مسئول سرنوشت کشور و اسلام می باشند چه در نسل حاضر و چه در نسلهای آینده،گفت: شرکت حداکثری در انتخابات همواره مورد توجه امام (ره) بود، زیرا این پای صندوق آمدن اقشار ملت نشان دهنده ی همبستگی ملت با نظام و انقلاب است، و پیام دیگری از سوی ملت شهید پرور به دشمنان اسلام و انقلاب است که مردم همواره در مسیر انقلاب باقی بوده و انقلابی خواهند ماند.

وی در ادامه سخنان خود از عموم ملت ایران دعوت کرد تا در این برهه حساس از تاریخ انقلاب، با "بصیرت عاشورایی" که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العلی) بوده است وارد میدان شده و عملکرد ی تاریخ ساز داشته باشند .

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اردبیل به بیانات رهبر انقلاب در جمع فرماندهان ارتش اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: یک طرف موضوع انتخابات حضور حداکثری آحاد و اقشار مختلف ملت است از طرف دیگر امنیت و سلامت انتخابات است که به فرموده ی مقام معظم رهبری (مدظله العلی): همه باید قدر انتخابات را بدانند؛ دولتی‌ها بدانند،نامزدهای انتخاباتی بدانند،مردم بدانند، دست‌اندرکاران خود انتخابات بدانند؛ قدر انتخابات را بدانند. انتخابات را گرامی بداریم. انتخابات باید سالم، با امنیّت، با سلامت و با گستردگی انجام بگیرد.

کمری در ادامه سخنان خود به تبیین چگونگی تامین سلامت و امنیت انتخابات کشور پرداخت و گفت: سلامت انتخابات چند بعد دارد، بعد اول آن که تصمیم شورای نگهبان است که قطعا سلامت لازم و کافی را دارد زیرا که امام(ره) در این باب می فرماید: « هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذا است مفسد است و هرکس رای شورای نگهبان را نپذیرد "مفسد فی الارض" است. »

وی افزود: تصمیم شورای نگهبان نافذ است زیرا تصمیم ایشان بر اساس قانون اساسی کشور است و احدی هم حق دخا­لت در آن را ندارد­.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اردبیل به بعد دیگر سلامت انتخابات پرداخت و گفت: رعایت سلامت انتخابات از سوی دولتی ها و دست اندر کاران انتخابات است که برگزاری "انتخاباتِ عاری از هرگونه جریان سازی و حاشیه سازی" مایه سرافرازی ایشان در مقابل ملت و انقلاب است.

کمری خاطرنشان کرد: بعد اساسی تضمین سلامت انتخابات از سوی نامزد های انتخاباتی است، که رفتار و گفتار ایشان قطعا در رسانه های داخلی و خارجی بازتاب ها و بازخورد های فراوانی خواهد داشت ایشان باید دقت ریزبینانه ای در این مبحث داشته باشند مبادا که آب در آسیاب دشمن بریزند و به اصطلاح ندانسته توپ را در میدان دشمن بیاندازند.

وی نامزدهای انتخاباتی را به رعایت تقوای سیاسی دعوت کرد و گفت: نامزد های انتخابات شاید در مباحثی احساس نیاز به انجام اموراتی را داشته باشند که شاید در اصل منافاتی هم با اصول نداشته باشد ولی در نهایت امر، بازخورد آن یک امر حاشیه ساز و جدا کننده­ی انتخابات از مسیر سلامت و امنیت آن است، لذا از نامزدهای انتخاباتی  انتظار می رود با رعایت تقوای سیاسی ،فضایی به دور از تشنج و حاشیه را برای انتخابات پیش رو رقم بزنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اردبیل اساس انتخابات را  انتخاب اصلح است دانست و گفت: برادران و خواهران مومن ، بنا به فرموده­ی مقام معظم رهبری (مدظله العلی): احقاق تمدن نوین اسلامی، پنج مرحله دارد­، و ما از دو مرحله­ی اصلی آن یعنی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام اسلامی عبور کرده ایم.

وی مرحله فعلی را که با توجه به بیانات رهبر انقلاب تشکیل دولت اسلامی خواند و گفت: بعد از آن است که جامعه اسلامی و امت اسلامی در مراحل چهارم و پنجم به معنای واقعی کلمه محقق خواهد شد.

کمری ملاک و معیار افراد برای تشکیل دولت اسلامی را شاخص های انقلابی بودن و انقلابی ماندن عنوان کرد و گفت: این شاخص ها به صورت صریح توسط رهبر معظم انقلاب(مدظله العلی) بیان شده است، ایشان شاخص های فردی انقلابی را در پنج شاخصه­ی کلی دسته بندی کردند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اردبیل در پایان سخنان خود به تبیین شاخص های انقلابی گری پرداخت و گفت:

پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی اسلام و انقلاب، هدفگیری آرمانهای انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها، پایبندی به استقلال کشور (در همه ی عرصه ها علی الخصوص در عرصه جهانی)، حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن (که ایشان در این مورد می فرماید باید دشمن را شناخت، نقشه‌ی او را فهمید، از تبعیت دشمن سر باز زد) از جمله شاخص های انقلابی گری هستند.

کمری تقوی دینی و سیاسی را از مهم ترین شاخص های فرد انقلابی عنوان کرد و گفت: همین تقوا در دیانت و سیاست است به گونه ای که معظم له می فرماید: اینکه ما عرض کردیم که باید به آرمان‌ها پابند بود، اسلام اینها را از ما خواسته است. یک تکلیف دینی است و رعایت آن تقوای دینی است. تقوای سیاسی هم همراه همین است؛ تقوای سیاسی یعنی انسان از لغزشگاه‌هایی که دشمن می‌تواند از آن استفاده بکند پرهیز بکند.)

وی در پایان سخنان خود به جمله ای از سردار شهید مصطفی چمران اشاره کرد و گفت: ایشان می گوید : « تقوا از تخصص لازم‎تر است، آن را مي‎پذيرم. اما مي‎گويم آن کس که تخصص ندارد و کاري را مي‎پذيرد، بي‎تقواست. ».

مسئول بسیج دانشچویی دانشگاه فرهنگیان اردبیل از مردم نیز خواست تا در انتخابات پیش رو  معیارشان را علاوه بر تقوای فرد، توانایی و تخصص نیز رار دهند چونکه تخصص در صورتی راهگشا خواهد شد که آمیخته به تعهد و وفاداری به اسلام ناب محمدی باشد.

 

انتهای پیام/