کد خبر: 4400 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱

امام جمعه اردبیل:

بی‌اعتنایی به حکم شورای نگهبان بی‌اعتنایی به حرمت و شأن ملت است

امام جمعه اردبیل گفت:یکی از ارکان مهم نظام و انتخابات، شورای نگهبان است و این شورا با رای قاطع این ملت به قانون اساسی به تصویب ملت رسیده است و بی‌اعتنایی به حکم شورای نگهبان بی‌اعتنایی به حرمت و شأن ملت است.

بی‌اعتنایی به حکم شورای نگهبان بی‌اعتنایی به حرمت و شأن ملت است

به گزارش ابصارخبر به نقل از سبلان‌ما آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل سیل آذربایجان شرقی را به اهالی آن استان به ویژه اهالی آذرشهر و عجب‌شیر تسلیت گفت و اظهار داشت: تدبیر مضاعف بعد از 40 سال تجربه از مسئولان مورد انتظار است.

وی گفت: رکن رکین انتخابات تمکین در برابر قانون است و عصیان در برابر قانون مساوی با دیکتاتوری است یکی از ارکان مهم نظام و انتخابات، شورای نگهبان است و این شورا با رای قاطع این ملت به قانون اساسی به تصویب ملت رسیده است و بی‌اعتنایی به حکم شورای نگهبان بی‌اعتنایی به حرمت و شأن ملت است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به دوم اردیبهشت روز تأسیس سپاه در سال 58 بیان کرد: این مجموعه عظیم، انقلاب اسلامی را از هر خطری بیمه کرده و در عرصه نظامی، علمی و اقتصادی خدمت بی‌نظیری به کشور اسلامی کرده و غرور مقدس ملت ما را احیاء کرده است به طوری که هر کجا خطری نظام را تهدید کرده، سپاه با تمام توان در آنجا حاضر شده است.

عاملی افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در محاصره اقتصادی خدمات محیرالعقولی انجام داده است؛ این مجموعه با ساخت سد، نیروگاه، کشتی‌های غول پیکر، سکوهای بسیار حساس نفتی روی دریا، اسلحه‌های مدرن، هواپیما، موشک، پهپاد، قطعات حساس ماشین‌های صنعتی، پالایشگاه، پتروشیمی، خودروهای نظامی و غیره خار چشم محاصره‌کنندگان اقتصادی شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: در آخرین اقدام، قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) از سامانه مدرن بازرسی کانتینرهای ایران که قابلیت تصویربرداری پرسرعت و آنی از کامیونها، کانتینرها و نمایش محتویات بار به اپراتور را داشته و امکان بازرسی و کنترل کالاها را بدون باز کردن کانتینرها و در کمترین زمان ممکن فراهم کرده، حجت را بر دولتی‌ها در ممانعت از کالای قاچاق تمام کرده است.

وی از مسئولان استانی که زمینه سرمایه‌گذاری عظیم قرارگاه خاتم‌الانبیاء در نیروگاه را فراهم کرده‌اند تشکر کرد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: انتخابات نعمت بسیار بزرگ خداوند بر ملت ماست که در اثر خون شهیدان و قیمت بسیار سنگین به دست ما رسیده است، ملت ما از طریق انتخابات در مدیریت کشور حضور داشته و می‌توانند از طریق انتخابات نوع سلیقه سیاسی، مدیریتی و اقتصادی را انتخاب کند.

عاملی افزود: به یقین مسئولیت هرگونه موفقیت و یا عدم موفقیت در وهله اول به خود مردم عائد خواهد بود و لذا شایسته است در انتخابات شرکت کنند و از این فرصت طلایی که نظام فراهم کرده، استفاده کنند هر کس شرکت نکند و از حق مسلم خود چشم‌پوشی کند، فرصت طلایی خودش را به دیگران واگذار می‌کند چرا که یک انسان متعهد نمی گذارد دیگران برای او سرنوشت تعیین کنند.

خطیب جمعه اردبیل گفت: انتخابات نعمت بسیار بزرگی در مسیر حاکمیت ملی است و شکر این نعمت، شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح از مسیر اصلح است.

وی با اشاره به آغاز تبلیغات ریاست جمهوری از فردا تصریح کرد: طرفداران دقت کنند از گناه بی‌قانونی غدر و حیله، زیر پا گذاشتن منافع ملی و مصالح کلان کشور، سیاه‌نمایی و ناکارآمد نشان دادن نظام، ایجاد اختلاف و شکاف بین شهرها یا در بین اهالی یک شهر و دادن رأی از روی تعصب، قبیله‌گرایی یا جناح بازی اجتناب کنند و به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری به معیارهای اصلحیت توجه کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل افزود: دادن سکان کشور به مدت چهار سال به یک فرد و سلیقه بسیار امر مهمی است چرا که چهار سال زمان کمی نیست و یک کشور در اثر مدیریت چهار سال می‌تواند، اوج بگیرد یا زمین بخورد اقتصاد ما دردهای مزمنی دارد که باید توسط افراد و مجموعه‌های متخصص در اسرع وقت معالجه و اقتصاد کشور از اساس معماری شود.

عاملی از اهالی خواست خودشان سلامتی انتخابات را تضمین کنند و از تخلفاتی مثل خرید رأی یا شناسنامه و غیره مانع شوند.

وی دولتی‌ها را از دخالت در رأی مردم و استفاده از امکانات دولتی به شدت نهی کرد و گفت: هر کجا دیدید یک مسئول دولتی در این زمینه خلاف می‌کند به خلاف منویات او رأی بدهید.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: این هفته وزیر خارجه آمریکا و رئیس مجلس آن کشور به طور مفصل بر علیه ایران رجزخوانی کردند آنها ایران را سست می‌کنند و می‌خواهند با تهدید از ایران امتیاز بگیرند که در برابر آنها خواهش و تمنا کارساز نبوده و احتیاج به عکس‌العمل حماسی است.

انتهای پیام/