کد خبر: 4415 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳

با حضور اساتید دانشگاه محقق اردبیلی؛

سومین نشست گفتگوی اجتماعی استان اردبیل برگزار شد

استاندار اردبیل در این نشست با اشاره به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال، گفت: اساتید دانشگاه ها باید در راستای تولید و اشتغال در استان اردبیل نقش آفرینی کنند.

سومین نشست گفتگوی اجتماعی استان اردبیل برگزار شد

به گزارش ابصارخبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، عصر شنبه رئیس، معاونان، مدیران و اساتید دانشگاه محقق اردبیلی در سومین نشست گفتگوی اجتماعی استان با حضور استاندار اردبیل شرکت کردند.

 

AWT IMAGE

مجید خدابخش استاندار اردبیل در این نشست با اشاره به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال، گفت: اساتید دانشگاه ها باید در راستای تولید و اشتغال در استان اردبیل نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه اساتید دانشگاه تنها گروهی هستند که طبق قانون اساسی می توانند اقدام به تاسیس شرکت نمایند، افزود: در همین راستا دولت نیز وظیفه تامین و فراهم کردن زیرساخت ها را بر عهده دارد.

خدابخش با بیان اینکه با اشاره به نقش کلیدی رشته مدیریت در عصر حاضر، تصریح کرد: پیشنهاد می شود در این رشته، کلینیکی در دانشگاه محقق اردبیلی و سایر دانشگاه های استان ایجاد شود، تا مشکلات واحدهای تولیدی برطرف شود.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه در حال حاضر فضا برای گام برداشتن در راستای حمایت از تولید داخلی فراهم است، افزود: انتظار می رود دانشگاه ها در مقوله هایی که ظرفیت آن در استان وجود دارد و حتی در برخی مقوله ها فراتر از ظرفیت استان، پیشگام باشند.

خدابخش با بیان اینکه از مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشگاه مادر استان انتظار فوق العاده ای داریم، خاطرنشان کرد: راه اندازی مرکز مشاوره کارآفرینی و همچنین ایجاد درس کارآفرینی در دانشگاه محقق اردبیلی نیز یک کار بسیار ارزشمند است و در همین راستا پیشنهاد می شود مراکز مشاوره کارآفرینی در سایر دانشگاه های استان نیز راه اندازی شود.

وی همچنین با اشاره به مهارتی و کاربردی بودن رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی، تاکید کرد: مهندسی که از مراکز علمی کاربردی فارغ التحصیل می شود، باید نیروی عملیاتی باشد.

AWT IMAGE

 گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای شعار سال، تاکید کرد: نهایت تلاش ما این است که دانشگاه وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد.

وی تاکید کرد: سعی می کنیم در دانشگاه محقق اردبیلی در راستای اجرایی کردن شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال گام برداریم.

پروفسور محمد نریمانی قائم مقام رئیس و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه رویکرد گفتگو در حوزه های مختلف دارای اثربخشی فراوانی است، افزود: انتظار می رود این نشست ها از حالت عمومی خارج و تخصصی تر شود؛ چرا که در این حالت خروجی و نتیجه آنها بهتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه مشاوره کارآفرینی توسط مرکز کارآفرینی دانشگاه محقق اردبیلی ارائه می شود، گفت: مرکز نوآوری نیز در مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی راه اندازی خواهد شد.

نریمانی با بیان اینکه در حال حاضر فرصت مطالعاتی صنعتی وجود دارد، افزود: اساتید می توانند برای بهره مندی از این فرصت مطالعاتی، با شناسایی کارخانجات صنعتی، در حل مسائل و مشکلات آنها موثر واقع شوند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه درس کارآفرینی نیز در دانشگاه محقق اردبیلی به دانشجویان ارائه می شود، تصریح کرد: طی سالجاری جشنواره ایده های برتر در بحث تولید و اشتغال و همچنین کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی ویژه مدیران دستگاه های اجرایی توسط دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.

شفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز با بیان اینکه محوریت برگزاری این نشست ‌ها بر مبنای شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال است، افزود: در این نشست پیشنهادات، دیدگاه‌ ها و نظرات اساتید و استاندار و چگونگی ایفای نقش آنها پیرامون شعار سال بحث و بررسی می‌ شود.

گفتنی است در ادامه اساتید دانشگاه‌ های مختلف استان به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون توسعه استان بر محور اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال پرداختند.