کد خبر: 4417 ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳

کارشناس مسائل نظامی:

آمریکا مرتکب خطا شود، جبهه ای به گستردگی جهان در برابرش ایجاد خواهیم کرد/ حضور پرشور مردم در انتخابات از ابعاد قدرت ایران در جهان است

کارشناس مسائل نظامی در جمع دانشجویان به دلایل حمایت از جبهه مقاومت پرداخت و با بیان اینکه اگر آمریکا در برابر ایران دچار کوچکترین خطا شود،جبهه ای به گستردگی جهان در برابرش ایجاد خواهیم کرد، گفت:حضور پرشور مردم در انتخابات، از ابعاد قدرت ایران در جهان است.

آمریکا مرتکب خطا شود، جبهه ای به گستردگی جهان در برابرش ایجاد خواهیم کرد/ حضور پرشور مردم در انتخابات از ابعاد قدرت ایران در جهان است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با حضور سردار رحیم نوعی اقدم از فرماندهان دوران دفاع مقدس و کارشناس مسائل نظامی با حضور دانشجویان و علاقمندان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد.

فرمانده دوران دفاع مقدس در ابتدای سحنان خود ضمن عرض تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) و تبریک فرا رسیدن عید مبعث، به بیان عناصر قدرت در دنیای کنونی پرداخت و گفت: امروز اگر کسی دارای شناخت و بصیرت کافی باشد قدرتمند محسوب می شود چونکه می تواند با استفاده از همین قدرت، نقشه های شوم دشمنان را قبل از حرکت شناسایی کرده و با واکنش به موقع توطئه شان را خنثی کند.

نوعی اقدم در ادامه سخنان خود به تمجید از رزمندگان جبهه مقاومت پرداخت و با بیان اینکه امنیت امروز کشور مدیون ایثار و فداکاری های شهدای مدافع حرم و رزمندگان جبهه مقاومت است، گفت: این رزمندگان جبهه مقاومت هستند که با ایثار و فداکاری خود فراتر از مرزهای کشور موجب آسایش و امنیت کشور شدند.

وی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان در خصوص علت حضور جوانان از کشور های مختلف به خصوص ایران با عنوان مدافعان حرم در عراق و سوریه پرداخت و گفت: در جواب عامیانه و مردم پسند باید گفت که بچه های این آب و خاک با درک موقعیت فعلی و عمل به درس بزرگ کربلا داوطلبانه و آگاهانه به جبهه های نبرد حق علیه باطل رفتند تا فردا جوانان ما مجبور نشوند در داخل مرزهای خودی با دشمن دیرینه یعنی استکبار جهانی بار دیگر دست و پنجه نرم کنند.

کارشناس مسائل نظامی به فرماندهی بی بدیل رهبر معظم انقلاب در اینخصوص اشاره کرد و گفت: در دنیای چند قطبی امروز، تنها یک حاکمیت، یک نظام و یک تفکر و توان توانسته است در برابر قدرت شرق و غرب بایستد و وابسته نباشد و آن هم قدرتی جز جمهوری اسلامی ایران به رهبری مقام معظم رهبری نیست.

وی به مرور سخنان امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امام راحل در همان اوایل پیروزی انقلاب با اعلام استقلال کشور، تو دهنی محکمی به آمریکا و شوروی و به التبع ناتوی غربی و و ورشوی شرقی زد بطوریکه تئوریسین های جهانی معترف شدند که قدرت سوم جهانی به نام ایران  در حال شکل گیری است.

نوعی اقدم قدرت و عزت کنونی ایران اسلامی را مدیون مردانی از تبار عاشورائیان دانست و گفت: ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس باعث قدرت و اعتبار ایران اسلامی در جهان شد بلکه موجب شد ایران تا ابد روی ذلت و ظلم و ستم کشورهای مستکبر را به روی خود نبیند.

 

ایران هیمنه پوشالی آمریکا را در جهان فرو ریخته است

وی دشمنی اصلی استکبار با ایران را روحیه استقلال طبی و جاری شدن احکام اسلام در کشور  دانست و گفت: بدلیل اینکه استکبار خود را ارباب و کدخدای جهان می داند و کشوری به نام ایران توانسته است هیمنه پوشالی  آنها را با اتکا به قدرت خداوند متعال درجهان بشکند و به الگویی برای جهانیان در اینخصوص تبدیل شود، مورد هجمه بی امان مستکبران قرا گرفته است.

فرمانده دوران دفاع مقدس کودتاهای اوایل انقلاب، تحمیل 8 سال جنگ تحمیلی به ملت ایران، راه اندازی گروهای تروریستی مختلف و ایجاداپوزیسیون در داخل و خارج کشور را از جمله اقدامات کشورهای مستکبر علیه ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: گروه هایی چون القاعده، طالبان و داعش جهت از بین بردن انقلاب ایران راه اندازی شدند که بحمداله تاکنون با تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب همه توطئه های دشمنان اسلام نقش برآب شده است.

وی در ادامه سخنان خود به بیان ماهیت پلید گروه تروریستی استکبار به نام داعش پرداخت و گفت: از بین بردن آثار و حریم های ائمه معصومین از روی زمین از جمله اهداف داعش است تا با این کار به خیال خود بتوانند نام اسلام و شیعه را در جهان از بین ببرند.

نوعی اقدم در ادامه سخنان خود به تشریح عملیات دشمن در از بین بردن هلال مقاومت در خاورمیانه پرداخت و گفت: استکبار با راه اندازی داعش در صدد بود تا با اشغال و تحت کنترل درآورن سوریه و عراق، هلال مقاومت را بشکند و به آرزوی دیرینه اش یعنی حفاظت از رژیم جعلی صهیونیست دست پیدا کند اما غافل از اینکه رزمندگان جبهه مقاومت با نثاز خود خود در برابر آنها هنرنمایی خواهند کرد.

وی جنگ شش ساله جبهه مقاومت باداعش به سردمداری استکبار جهانی را یادآور شد و گفت: در طول این شش سال و بعد از آن تاکنون هیچ کشوری در جهان به اندازه ایران اسلامی از امنیت و آسایش برخوردا نبوده و نخواهد شد و این به برکت ایثار و فداکاری رزمندگان جبهه مقاومت ، فراتر از مرزهای داخلی است.

نوعی اقدم در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دانشجویان ما باید قدردان امنیت کنونی کشور باشند، وضعیت اسفناک دانشگاه های سوریه را متذکر شد و گفت: در برهه ای که گلوله و ترکش بر کشور حاکم است دانشجویان سوری زیر پله های دانشگاه ها مشغول تحصیل هستند تا بتوانند در اینده کشورشان تأثیر گذار باشند.

وی جنک حلب را یادآور شد و گفت: رزمندگان اسلام در آزاد سازی حلب با دستگیری 40 سرباز آمریکایی نقش آمریکا در منطقه را به خوبی در برابر جامعه جهانی به تصویر کشاندند.

 

 در صحنه تقابل جنگ مهمترین لحظه، جرأت حضور در میدان مبارزه است

وی با بیان اینکه آمریکا خود به وجود آورنده گروههای تکفیری طالبان و داعش بوده و از این گروهها جهت برهم زدن امنیت خاورمیانه حمایت می‌کند،گفت:مسئولین منطقه در این زمینه باید با هوشیاری نقشه‌های آمریکا را به یاس و ناامیدی تبدیل کنند.

نوعی اقدم با بیان اینکه آمریکا تجهیزات زیادی را در اختیار گروههای تکفیری داعش قرار داده است، افزود:‌ آمریکا در حالی دم از حقوق بشر می‌زند که در عمل خود به حمایت از گروههای تکفیری و تروریست‌ ها می پردازد.

وی افزود: در حال حاضر رزمندگان اسلام در خارج از مرزهای کشور برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) مبارزه می‌کنند و در این زمینه آمادگی کامل دارند، چرا که این رزمندگان بدون هیچ ادعایی برای حفظ ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند.

فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: دانشجویان قشر فرهیخته و آگاه جامعه هستند که باید از ظرفیت دانشجویان در بخشهای مختلف استفاده شود، چرا که آینده‌سازان مملکت را همین دانشجویان و قشر آگاه و پویای جامعه تشکیل می‌دهند.

وی به تشریح مراحل نبرد نیابتی در سوریه پرداخت و گفت: رزمندگان جبهه مقاومت با نقش آفرینی در جغرافیایی که کوچکترین شناختی نسبت به آن نداشتند در گام اول توانستند با آزادسازی مناطق حساس هیمنه شکست ناپذیری داعش را درهم بشکنند.

نوعی اقدم حمله موشکی آمریکا از روی شناورش در منطقه را نشانگر تزلزل سران حاکمیت آمریکا در برابر جبهه مقاومت دانست و گفت: این کار آمریکا احمقانه ترین و غیر کارشناسانه ترین اقدام امریکا در سطح بین المللی بود.

 

آمریکا اجماع جهانی را از دست داده است

وی با بیان اینکه امروز آمریکا اجماع جهانی را از دست داده است، تصریح کرد: آمریکا در داخل خاک خود نیز با مشکلات عدیده ای روبه رو است که نشات گرفته از روح استکباری و مستبدانه سران خود است.

فرمانده دوران دفاع مقدس نداشتن جرأت را مهمترین عامل وحشت آمریکائیها از سربازان اسلام توصیف کرد و گفت: آستانه تحمل آمریکا در برابر موشک های ما صفر است چونکه بخوبی می داند کوچکترین اشتباه در مواجهه نظامی با ایران برابر با نابودی رژیم صهیونیستی است.

نوعی اقدم سخنان رهبر معظم انقلاب در این خصوص را متذکر شد و گفت: اگر آمریکا در برابر ایران مرتکب خطا شود، جبهه ای به گستره ی جهان در برابر آنها ایجاد خواهیم کرد .

وی انگیزه اعتقادی را تنهادلیل حضور مدافعان حرم در سوریه و عراق عنوان کرد و گفت: بصیرت افزایی و اتحاد موجب عزت و اقتدار ایران در جهان است.

نوعی اقدم در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سربازان اسلام دربرابر هرگونه هجوم دشمنان آماده هستند،از مسئولان کشور خواست تا با ورود به جبهه جنگ نرم اجازه ندهند دشمن از درون پل های عقبه مان را پشت سرمان فرو بریزد.

وی از جامعه دانشگاهی نیز خواست تا تمام قد با همه داشته های خود به پاسداری از عقبه های علمی، دینی و فرهنگی کشور بپردازند.

کارشناس مسائل نظامی با بیان اینکه کمک های مردمی تنها دلگرمی رزمندگان جبهه مقاومت است از عملکرد دولت در ایفای نقش خود در اینخصوص انتقاد کرد.

وی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان در خصوص مسئله برجام نیز گفت: آمریکا با عمل نکردن به وعده های خود در توافق برجام علاوه بر به اثبات رساندن ماهیت پلید خود، تیم مذاکره کنند را نیز به حقارت کشاند.

نوعی اقدم در پایان سخنان خود از جوانان و دانشجویان خواست به فرهنگ سازی درست در سطح دانشگاه ها پپردازند تا با بصیرت افزایی در جامعه باعث حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی شوند چونکه انتخابات پرشور و سالم یکی از ابعاد قدرت ایران در جامعه جهانی است.

در پایان این نشست مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل به همراه دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی با اهدای لوح سپاس از فداکاری و ایثارگری های رحیم نوعی اقدم از فرماندهان دوران دفاع مقدس تجلیل کردند.

انتهای پیام/