کد خبر: 4421 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴

توسط حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان؛

سیر مطالعاتی «آداب تعلیم و تربیت» در دانشگاه های اردبیل راه اندازی می شود

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل از راه اندازی سیر مطالعاتی آداب تعلیم و تربیت تحت عنوان متعلمین در دانشگاه های اردبیل خبرداد و گفت: این کار فرهنگی توسط دبیران جهاد فرهنگی و با همکاری معرفت جویان حوزه علوم اسلامی در دانشگاه های اردبیل انجام خواهد شد.

سیر مطالعاتی  «آداب تعلیم و تربیت» در دانشگاه های اردبیل راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حجت الاسلام مسعود رجب نژاد مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز اردبیل از راه اندازی سیر مطالعاتی آداب تعلیم و تربیت در دانشگاه های اردبیل خبرداد  گفت: این کار به منظور خودسازی معرفت جویان حوزه علوم اسلامی و تأثیر گذاری جهت پروش نفس های پاک در سطح جامعه برگذار می شود.

وی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت کشور خواه ناخواه تحت تاثیر فرهنگ غرب قرارگرفته است، گفت: راه اندازی این سیر مطالعاتی باعث می شود معرفت جویان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل که عصاره دانشجویان استان نیز هستند با رجوع به منابع اصیل اسلامی و ایرانی در بحث تعلیم و تربیت، به مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام بپردازند.

وی از تلخیص و انتشار کتاب آداب تعلیم و تربیت شهید ثانی بعنوان نخستین گام در این خصوص نام برد و گفت: معرفت جویان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل در اولین گام مبادرت به تلخیص و انتشار گزیده هایی از کتاب ارزشمند آداب تعلیم و تربیت شهید ثانی خواهند پرداخت.

کتاب آداب تعلیم و تربیت بیانگر روابط بین معلم و شاگرد و در بیان فضیلت دانش‌ورزی است. این کتاب به زبان عربی بوده و بارها در عراق، ایران، هند و لبنان چاپ شده است.

دانلود کتاب آداب تعلیم و تعلم در اسلام

 

انتهای پیام/