کد خبر: 4430 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵

مدیرکل ارشاد اردبیل خبرداد:

تمدید ارسال آثار به همایش بین‌المللی نقش صفویه در تقویت اسلام تا 15 اردیبهشت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: مهلت ارسال آثار به همایش بین‌المللی نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت(ع) و احیای هویت ایرانی تا 15 اردیبهشت ماه تمدید شد.

تمدید ارسال آثار به همایش بین‌المللی نقش صفویه در تقویت اسلام تا 15 اردیبهشت

به گزارش ابصارخبر به نقل از تسنیم، سیدناصر اسحاقی ‌امروز در جمع خبرنگاران در اربیل اظهار کرد: با توجه به استقبال علاقمندان به شرکت در همایش بین‌المللی نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت(ع) و احیای هویت ایران مهلت ارسال آثار به این همایش تا ١٥ اردیبهشت‌ماه ٩٦ تمدید شد.

وی با بیان اینکه محققان و پژوهشگران استقبال گسترده‌ای از این همایش داشتند، گفت: این دومین بار است که مهلت ارسال آثار به این جشنواره تمدید می‌شود که پیش از این نیز تا 30 فروردین‌ماه تمدید شده بود که استقبال مناسب از این همایش سبب تمدید دوباره ارسال مقالات به همایش شد تا محققان، پژوهشگران و صفویه‌شناسان بتوانند آثار پژوهشی خود را به دبیرخانه همایش ارسال کرده و در این رویداد فرهنگی شرکت کنند.

اسحاقی از حضور صفویه‌شناسان و محققان از کشورهای انگلستان، ژاپن و هندوستان در این همایش خبر داد و افزود: نشست تخصصی شاه عباس صفوی نیز به مناسبت چهارصدمین سالگرد وفات این شخصیت برجسته همزمان با برگزاری این همایش با حضور سه نفر میهمان ویژه از این کشورها برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به محورهای همایش بین‌المللی نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت(ع)و احیای هویت ایرانی تصریح کرد: محورهای این فراخوان شامل شیخ صفی‌الدین اردبیلی بنیانگذار عرفان شیعی اجتماعی، دین و دولت در عصر صفویه، فقه و حکومت در عصر صفویه، کشورداری بر مبنای اندیشه شیعی در عصر صفویه، فتوت و عرفان صفویه و مراسم و آیین‌های مذهبی شیعی در عصر صفویه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل علوم و فنون عصر صفویه، ادبیات و شعر عصر صفویه، هنر و معماری عصر صفویه، سیاست خارجی عصر صفویه، تاریخ ‌نگاری در عصر صفویه، فتوحات در عصر صفویه، اتحاد و همبستگی اقوام ایرانی در عصر صفوی و اجداد و اولاد شیخ صفی‌الدین اردبیلی را از دیگر محورهای این همایش عنوان کرد.

وی با بیان اینکه از نفرات منتخب برگزیده به عنوان میهمان دبیرخانه همایش در مراسم اختتامیه دعوت به عمل می‌آید، افزود: نشستهای تخصصی و کارگاههای آموزشی به عنوان برنامه‌های جنبی با حضور میهمانان و اساتید صاحبنظر برگزار می‌شود و آثار برگزیده در قالب کتابی چاپ و برای شرکت‌کنندگان ارسال خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به تقویم برگزاری همایش بین‌المللی نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت(ع)و احیای هویت ایرانی اظهار کرد: آخرین مهلت ارسال آثار 15 اردیبهشت‌ماه و تاریخ برگزاری همایش در روزهای 6  و 7 اردیبهشت‌ماه امسال است.

انتهای پیام/