کد خبر: 4462 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰

مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها؛

اندیشه "توهم توطئه"، اندیشه ای باطل است/ بصیرت افزایی موجب شناخت وظیفه در انسان می شود

مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور با بیان اینکه امروز عده ای سعی در ترویج اندیشه باطل" توهم توطئه "در جامعه را دارند،گفت: این اندیشه، خام خیالی و ساده اندیشی است که فکر کنیم دشمن خوابیده است و توطئه ای در کار نیست.

 اندیشه "توهم توطئه"، اندیشه ای باطل است/ بصیرت افزایی موجب شناخت وظیفه در انسان می شود

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حجت الاسلام علی تقوی مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور در اردوی فرهنگی تربیتی حیات طیبه دانشگاه فرهنگیان اردبیل با بیان اینکه امروز عده ای سعی در ترویج اندیشه باطل" توهم توطئه "در جامعه را دارند،گفت: این اندیشه، خام خیالی و ساده اندیشی است که فکر کنیم دشمن خوابیده است و توطئه ای در کار نیست.

تقوی در ابتدای سخنان خود به تفسیر و تبیین معنی حیات طیبه پرداخت و گفت: همه باید تلاش کنیم تا این حیات در خودمان و در جامعه دینی اتفاق بیافتد.

مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور ایجاد و تقویت انشعابات از دین الهی را یادآور شد و گفت: عده ای با به راه انداختن جریاناتی چون عرفان های کاذب سعی در به انحراف کشاندن مسیر دین را دارند که در این زمینه هم همه باید تلاش کنیم تا توطئه های دشمنان در این زمینه نیز خنثی شود.

تقوی به اوضاع و احوال جوامع جهانی در اینخصوص نیز اشاره کرد و گفت: به انحراف کشاندن مردم از دستیابی به مسیر الهی کار اتفاقی  نیست، بلکه حساب شده و با برنامه ریزی است.

وی با بیان اینکه معلمان وظیفه هدایت انسان ها را بر عهده دارند،گفت: آن به منزله احیای کل جامعه است.

مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور با بیان اینکه هدایت یک انسان مثل هدایت کل انسان ها است خاطر نشان کرد: روح انسان در انسانیت است و احیای یک انسان در واقع احیای انسانیت در جامعه است

وی تصریح کرد: خداوند شما را انتخاب کرده تا برای احیای انسانیت در جامعه نقش آفرینی کنید.

تقوی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان نقش دانشگاهیان در احیای تمدن اسلامی پرداخت و گفت: نقش من به عنوان یک مبلغ دانشگاهی در گام اول حفاظت از انقلاب اسلامی است که حاصل مجاهدت های رادمردان در دوران ستم شاهی به رهبری امام خمینی(ره) است.

وی با بیان اینکه شکل گیری انقلاب کار راحتی نیست، گفت: در راه به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایران خون های بسیاری ریخته شده و مجاهدت های سختی انجام گرفته است.

مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور به نگرانی های بعد از به ثمر نشستن انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بعد از یه ثمر نشستن انقلاب این نگرانی بوجود آمد که آیا خروجی انقلاب مطابق با ایده و آرمان انقلاب است.

تقوی با بیان اینکه بعد از عبور از مرحله اول به مرحله تشکیل دولت اسلامی رسیدیم گفت: این مرحله نیز نگرانی های خاص خود را داشت  که به لطف الهی این مرحله نیز با موفقیت پشت سر گذاشته شد.

وی تلاش ها و مجاهدت های 30 ساله ملت ایران را یادآور شد و گفت: تمام تلاش های انقلابیون و شهدای گرانقدر این بود که جامعه ما دینی شود و در مقابل، دشمنان نیز با تمام توان سعی کردند مانع تحقق این امر شوند.

مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور با بیان اینکه امروز عده ای سعی در ترویج اندیشه باطل" توهم توطئه "در جامعه را دارند،گفت: این اندیشه خام خیالی و ساده اندیشی است که دشمن خوابیده است و توطئه ای در کار نیست.

تقوی در ادامه سخنان خود به مراکز جاسوسی آمریکا در جهان اشاره کرد و گفت: شبکه های مجازی یکی از ابزارهای جاسوسی دشمنان اسلام است بطوریکه بیش از صد هزار نفر در چنین شرکت هایی به جاسوسی و رصد جوانان ما و کنترل اطلاعات رد و بدل شده بین آنها مشغول هستند.

وی هدف نهایی شرکت های جاسوسی آمریکا در ایران را انحراف مسیر ریل انقلاب عنوان کرد و گفت: به اذعان خود مدیران این شرکت ها، برای هر ایرانی یک پرونده جاسوسی در آمریکا تشکیل شده است.

مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور به اهمیت نقش ایرانیان در جهان اشاره کرد و گفت: ایرانیان امروز از چنان اهمیتی در جهان برخوردارند که امروز جهت کنترل آنها، شرکت های پیچیده جاسوسی در آمریکا دست به کار شده اند

تقوی با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام در صدد هستند تا جامعه دینی به تمدن اسلامی منتهی نشود خاطر نشان کرد: اینجا است که نقش استاد و معلم مشخص می شود.

مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور نقش دانشگاهیان در تحقق تمدن اسلامی را یاداور شد و گفت: مؤلفه انسانی یکی از مؤلفه های تمدن اسلامی است.

وی از علم، تکنولوژی و محتوا بعنوان شاخه های تمدن اسلامی نام برد و گفت: مسلمانان در تمام دنیا گفته اند که چشم ما به دنبال ایرانی ها است.

تقوی در ادامه سخنان خود به بیانات امام خمینی(ره) در اینخصوص اشاره کرده و گفت: امام خمینی(ره) از دو امر "شناخت وظیفه" و "عمل به وظیفه" بعنوان مهمترین کارها نام برده و از جوانان خواستند این دو مورد را سرلوحه کار خود قرار دهند تا در مسیر موفقیت قرا بگیرند.

مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور به سخنان رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب نیز بحث بصیرت افزایی را در اینخصوص مطرح می کنند و می افزایند:  اگر بصیرت افزایی نباشد ما در شناخت وظیفه دچار مشکل شده و در راه انجام آن نیز سردرگم خواهیم شد.

تقوی در پایان سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ساده به دست ما نرسیده است، خاطر نشان کرد: اگر در حفظ ارزش خون های ریخته شده در راه انقلاب و جان فشانی های مدافعان حرم کوتاهی شود قطعا دچار عقوبت بزرگ و جبران ناپذیری خواهیم شد.

انتهای پیام/