پربازدیدترین ها

کد خبر: 4470 ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱

در همایش دولت تراز اسلامی مطرح شد؛

حسن عباسی:سیاست باز سریع القلم،طرحی شکست خورده است/ تراز اسلام،در کشور مبنای کار قرار گیرد

رئیس اندیشکده یقین در جمع دانشجویان اردبیلی با بیان اینکه برجام بدتر از عهدنامه های ترکمنچای و گلستان بود،گفت: جنگ امروز دنیا جنگ ارز و پول است و اگر تراز اسلام در در امر کشوداری مبنای کار قرارنگیرد کشور با چالش های اساسی روبه رو خواهد شد.

حسن عباسی:سیاست باز سریع القلم،طرحی شکست خورده است/ تراز اسلام،در کشور مبنای کار قرار گیرد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، همایش "دولت تراز انقلاب اسلامی" باسخنرانی حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین و حضور بی نظیر دانشجویان و اساتید دانشگاه محقق اردبیلی توسط انجمن اسلامی دانشجویان عصر دوشنبه در سالن شهید خودسیانی این دانشگاه برگزار شد.

خواص جامعه قوام بالقسط هستند

حسن عباسی تحلیلگر مسائل سیاسی در جمع دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای سخنان خود به بیان کارکرد دین در جامعه پرداخت و گفت: همه باید در برپایی عدل و قسط در جامعه مشارکت داشته باشیم و در این بین،خواص جامعه باید به قوام قسط و برپایی عدالت در جامعه کمک کنند.

این فعال سیاسی در ابتدای سخنان خود به تشریح دو نمونه از اصول شیعه یعنی نبوت و امامت پرداخت و گفت:این دو اصل از ابتدا تا انتهای تاریخ  همراه بشریت بوده و خواهد ماند.

رئیس اندیشکدهٔ یقین با بیان اینکه از 11 امام معصوم تنها امام اول حضرت علی(ع) توانست به مدت 4 سال حکومت اسلامی را تشکیل دهد گفت: در سایه امامت حضرت ولی عصر(عج) انقلاب اسلامی ایران توانسته 39 سال در برابر حکام جور زمان مقاومت و ایستادگی کند.

عباسی شرایط غیبت کبری را یادآور شد و گفت: در عصر غیبت کبری از بین 61 زعیم حضرت مهدی (عج) آیت الله شیخ عبدالکریم حائری توانست با دایر کردن حوزه علمیه قم به تربیت 700 نفر از مراجع  و آیات عظام بپردازد که نقش تأثیرگذاری در جهان اسلام داشتند.

وی یکی از این نایبان به حق را آیت‌الله محقق اردبیلی عنوان کرد و گفت: این عالم دینی از همین خطه اردبیل به پا خاست و در تحکیم نهضت شیعی و اسلامی نقش‌آفرینی کرد.

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه 59 نفر از این زعما نهضت را زیر زمینی هدایت می کردند گفت: امام خمینی(ره) بعنوان 60 امین زعیم نهضت را علنی و منتهی به انقلاب اسلامی در ایران کرد.

 

39 سال دوام و بقای حکومت اسلامی در تاریخ اسلام و در برهه کنونی کاری عظیم است 

وی از رهبر معظم انقلاب اسلامی بعنوان 61 امین زعیم نام برد و گفت: 39 سال دوام و بقای حکومت اسلامی در تاریخ اسلام و در برهه کنونی کاری عظیم است که جز عنایت حضرت حق تعالی و توجه امام عصر(عج) ممکن نبود.

عباسی حکومت های حضرت سلیمان و داوود (ع) را در تاریخ یادآور شد و با بیان اینکه در بین 11 نفر از ائمه معصومین  تنها حضرت علی(ع) توانست به مدت 4 سال حکومت اسلامی را برقرار کند،گفت: حکومت جمهوری اسلامی ایران در سایه توجه و عنایات خداوند متعال و حضرت ولی عصر امروز فراتر از مرزهای ایران در جهان نفوذ کرده و زمینه ساز تشکیل حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) در جهان است.

 

حشت الشعبی ها در کشورهای عربی یکه تازی می کنند

رئیس اندیشکده یقین از سید حسن نصراله در لبنان، شیخ عیسی قاسم در بحرین، شیخ زکزاکی در نیجریه و آیت الله سیستانی در عراق بعنوان رهبران جوامع اسلامی در حرکت جهانی بیداری اسلامی نام برد و گفت:امروز جربان حشت الشعبی در کشورهای عربی یکه تازی می کند.

تحلیلگر مسائل سیاسی از جریان الحوثی در یمن نیز بعنوان جبهه مقاومت در برابر استبداد آل سعود وهابی نام برد و گفت: همه موفقیت های کنونی جهان اسلام در برهه فعلی مدیون حضور امام زمان (عج) در بین مردم است.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین کارکرد دین در جوامع پرداخت و گفت: اگر به کارکردهای دین در جوامع بها داده نشود، ظلم  و ستم جایگزین قسط و عدالت خواهد شد.

 

 برپایی قسط و عدالت از مهمترین کارکرد های دین در جوامع اسلامی است

عباسی مهمترین کارکرد دین در جوامع را برپایی قسط و عدالت عنوان کرد و گفت: بر اساس این حق باید حق هرکسی را که شایسه ان است باید به او داد و در مقابل حق هایی را که بغضی افراد به ناحق صاحب ان شده اند باید از انها بازستاند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال ایران نتیجه عدم توجه به برپایی قسط و عدالت در جواعه را حاکم شدن سیستم ظلم و جور دانست و گفت: ظالم کسی است که از دادن حق مردم به آنها خود داری می کند.

وی به معنی دوم واژه قسط نیز اشاره کرد و گفت: هر واژه مفدسی که در قران کریم آمده است ابلیس جهت گمراه کردن مردم به شبیه سازی آن پرداخته است.

عباسی معنی دیگر قسط را پرداخت بدهی مرم به بانک ها عنوان کرد و گفت:این قسط از ابداعات ابلیس است.

پژوهشگر حوزه سیاست با بیان اینکه قسط از عدالت بالاتر است گفت: امروز جامعه بشری از فقدان قسط رنج می برد.

وی تصریح کرد: برپایی قسط در جامعه برعهده خواص آن جامعه است، چونکه خواص جامعه قوام بالقسط هستند

 

ویژگی های دولت تراز اسلامی

تحلیلگر مسائل سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان ویژگی های دولت تراز اسلامی پرداخت و گفت:دولت تراز اسلامی که مد نظر اسلام بود و پیامبر اکرم(ص) به ایجاد آن همت گذاشت، مبتنی بر مسئله قسط و عدالت بود.

عباسی دغدغه حکومت اسلامی در جوامع اسلام را برپایی عدل و قسط عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و یا انسان های ساکن در جوامع اسلامی مشکل ندارند بلکه مسئله اصلی مدیران رده بالا از وکیل گرفته تا رئیس جمهور است که کار اجرائیات را بر عهده گرفته اند ولی دغدغه دین در جوامع را ندارند.

وی تصریح کرد: در جوامع اسلامی هرکس که به هر نحوی بر صندلی اداره کشور تکیه زد ولی به اقامه قسط در آن جامعه نپرداخت علاوه بر اشغال کردن آن جایگاه مقدس دچار فعل حرام نیز شده است.

رئیس اندیشکده یقین جهاد کبیر را از لازمه های تشکیل دولت تراز اسلامی عنوان کرد و گفت: اطاعت نکردن از کفار نیز جزو جهاد کبیر است.

 

در حکومت دینی،مسئولین کشور مجاهدان کبیر هستند

وی با بیان اینکه در حکومت دینی وظیفه مسئولین مجاهد کبیر بودن است،گفت: طی سال های اخیر مراجع تقلید 61 بار به سیستم ربوی موجود در بانک ها اعتراض کردند ولب متاسفانه تاکنون رسیدگی نشده است.

عباسی علت برکت نداشتن درامد های مردم را  نظام مالی موجود در بانک ها عنوان کرد و گفت: ایا تاکنون فکر کرده اید که چرا با اینکه شبانه روز می دوید کار می کنبد ولی از ثروت برخوردار نیستید

وی افزایش سن ازدواج و بی کاری روز افزون را مبتنی بر مبانی غلط سیستم مدیریت مالی بانک ها دانست و گفت:در این سیستم موجود، مردم هرچه بیشتر بدوند بیشتر فقیرتر خواهند شد.

دولت تراز انقلاب قائل به جهاد کبیر است

رئیس اندیشکده یقین در ادامه سخنان خود به تشریح ابعاد اقتصاد شکست خورده غرب پرداخت و گفت: شالوده و مبنای علم اقتصلاد غرب اقتصاد بازار مبتنی بر ربا است.

وی اختلاس,ارتشاء و بروز پدیده هایی چون شهرام جزایری و بابک زنجانی را خروجی های نظام اقتصادی مدل غربی عنوان کرد و گفت: معیار اسلام در اقتصاد نیز برایی قسط و عدل است.

عباسی وظایف قرارگاه اقتصاد مقاومتی را یادآور شد و گفت: سیستم مالی مبتنی برتئوری های غرب که حتی در خود غرب نیز رد شده است جایی در بین اقتصاد مقاومتی ندارد.

وی مفهوم دولت تراز اسلامی را یاداور شد و گفت: امروز مردم مبهوت دولتمردانی هستند که ریش و تسبیح به دست اند  اما از انجام احکام الهی عاجزند.

فعال عرصه سیاست با بیان اینکه حکومت هستی خود را از دین مردم دارند،گفت: ایا تاکنون مدیران بالادستی توانسته اند جامعه را دینی کنند.

عباسی به ساختار نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران از 141 زیر نظام تشکیل شده است.

وی با انتقاد از عملکرد مدیران در خصوص ساز و کار اقتصادی کشور گفت: چرا امروز مدیران اجرایی کشور بعد از 38 سال تجربه علوم اقتصادی غرب که امروز در خود غرب نیز شکست خورذه است باز دنبال این نوع اقتصاد هستند

عباسی به بیان علت تقابل افرادی چون بازرگان،بنی صدر و آیت اله منتظری با امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) خود به منتظری فرمودند که تو بعد از من کشور به لیبرال ها خواهی داد.

 

اندیشه های لیبرالیسیتی مدیران کشور، اقتصاد ایران به چالش کشانده است

تحلیل‌گر حوزه‌ی اندیشه‌ی لیبرالیسم با بیان اینکه اسلام با لیبرالیسم در تعارض است،گفت: خود این آقایان بارها گفته اند که سلول های بدنم لیبرال است و تنها راه رسیدن کشور به توسعه را لیبرال می دانند.

تا زنده هستیم اجازه نخواهیم داد کشور به دست لیبرال ها بیافتد

عباسی سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب در خصوص لیبرال را یادآور شد و گفت : ما نیز به تبعیت از امام ان می گوییم تا زنده هستیم اجازه نخواهیم داد کشور به دست لیبرال ها بیافتد.

رئیس اندیشکده یقین مصیبت اقتصادی حاکم بر کشور را مربوط به زمانی دانست که مدیریت سیستم اقتصادی کشور بدست کسانی سپرده شد که دکتری اقتصاد ربوی داشتند.

وی به مشکلات حاکم بر بازار بورس کشور نیز اشاره کرد و گفت: تنها در 20 ماه بین سال های  92 تا 94 حدوداً 180هزار میلیارد از بورس تهران پرید و موجبات ناراحتی 4 نفر از وزیران را نیز فراهم کرد چونکه این پول ها در واقع دار و ندار وزارت خانه بود. عباسی با بیان اینکهامر.ز با پدیده هایی رو به هستیم  که با بنیان های غلط نیز پایه گذاری شده اند.

عباسی علت خرابی های موحود، فقدان قسط، بخور بخور و چپاول در کشور را در اجرا شدن اسلام بصورت ماهوی توسط مدیران دانست و گفت: متاسفانه امروز همین افراد در گوشه کنار کشور حرف می زنند که موضوع یمن و سوریه را باید با مذاکره حل کنیم و نیازی به توپ و تانک نیست.

وی این افکار پوچ را زاییده افکار افراد معلوم الحال عنوان کرد و گفت: چند سال پیش یک شخص در مصاحبه با مجله زد به صراحت اعلام کرد که لیبرال دموکرات مسلمان است و این علاوه بر اینکه با اندیشه های امام خمینی(ره) و آرمان های انقلاب اسلامی در تعارض است موجب از بین رفتن مشروعیت خود انها نیز شده است.

 

قائده فقهی دولت باید قاعده نفی سبیل باشد

تحلیلگر مسائل سیاسی قاعده فقهی دولت تراز اسلامی را قاعده نفی سبیل عنوان کرد و گفت: طبق آیات سوره مبارک نساء، مسلمانی که جهت حل مشکلاتش به کافر امیدوار باشد سخت در اشتباه است.

عباسی به سخنان وزیر خارجه اشاره کرد و گفت:وی در سخنانی گفته است که نباید از کلمه دشمن استفاده کنیم ولی متاسفانه در مذاکرات ما بسیاری از امتیازات هسته‌ای را از دست دادیم بطوریکه دولت با مذاکرات سبب شد که کشورمان در بسیاری از بخشها با تحریم و رکود بی سابقه ای مواجه شود.

رئیس اندیشکده یقین خاطر نشان کرد: امنیت و اقتدار کنونی کشورمان در سایه خون شهدای والامقام و شهدای مدافع حرم به دست آمده است و این‌که امروز ایران در دنیا حرف‌هایی برای گفتن دارد در سایه دلاورمردانی همچون سردار قاسم سلیمانی است و نه این که دولت در برجام موفق بوده است.

عباسی در ادامه سخنان خود  با استدلال بر سخنان ظریف و عراقچی مبنی بر اینکه طرف مذاکره کننده امروز حتی به ایمیل آنها هم پاسخ نمی دهند گفت: در اجلاسیه اخیرمعلوم شد که انگلیس نیز از دادن کیک زرد به ایران امتناع کرده است.

وی به دلایل کنار رفتن سایه جنگ از کشور نیز اشاره کرد و گفت: ایثار فداکاری مدافعان حرم در کنار موشک های بالستیک و سرافرازانی چون حاجی زاده، فدوی و قاسم سلیمانی، مرزداران نیروی انتظامی و ارتش سایه جنگ از سر کشور اسلامی ما برداشته شده است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی توئیت های امروزی ظریف را بازخوانی کرد و گفت: چرا امروز ظریف و یارانش مثل دلواپسان حرف می زنند و می گویند برجام کشک است،در حالی که آن زمان، ما  همین راگفتیم و این آدم ها ما را بی شناسنامه خواندند.

وی ایجاد سایه جنگ بر سر کشور را در از دست رفتن منابع ملی چون علم و دانش  و توانایی های بالقوه کشور عنوان کرد و گفت: وقتی همه چیز را دو دستی تقدیم دشمن کافر کردید و چیزی جز تح ریم های بیشتر نصیبتان نشد، سایه جنگ نیز ایجاد شد.

رئیس اندیشکده یقین گفت: برجام  بیشتر از 38 سال اعمال انواع تحریم ، جنگ نرم و سخت برای دشمنان اسلام فایده داشت چونکه به زعم خود توانستند در راه پیشرفت ایران اسلامی خلل ایجاد کنند.

دستاورد برجام،واردات مربا از 11 کشور بود

عباسی امنیت کنونی کشور را مدیون حضور ملت ایران در همه صحنه ها بخصوص در راهپیمایی ها و پای صندوق های آراء دانست و گفت: برجام با آن همه تعریف و تمجید دستاوردی جز وارد کردن مربا از 11 کشور به جای پول های فروش محصولاتی چون نفت چیزی برای کشور نداشت.

وی تصریح کرد:برجام بدتر از عهدنامه گلستان  و ترکمنچای برای نسل ما بود

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه دانشجویان و مردم می‌دانند در انتخابات اردیبهشت ماه چه کسی را انتخاب کنند، افزود: مردم فهیم ایران همیشه آگاه بوده و با بصیرت خود فردی کاردان را به عنوان رئیس‌جمهور آینده انتخاب خواهند کرد.

 

 پروژه هایی که امروز به دست رئیس جمهور افتتاح می شود همگی  به دست سپاه ساخته شده اند

عباسی با اشاره به این‌که پروژه‌هایی که هم‌اکنون دولت روحانی هر روز در آستانه انتخابات آن را افتتاح می‌کند خود راه‌اندازی نکرده بلکه این پروژه‌ها توسط نیروهای مسلح به بهره‌برداری رسیده که دولت روحانی با افتتاح این پروژه‌ها مانور تبلیغاتی می‌دهد.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه امروز دولت 23هزار میلیارد به قرارگاه خاتم بدهکاراند،گفت: بسیاری از پروژه‌ها توسط قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه به بهره‌برداری رسیده که در این زمینه دولت روحانی با مانور بر روی این موضوع، این پروژه‌ها را به اسم خود می‌زند.

عباسی با بیان این‌که دولت روحانی نتوانست گره اقتصادی کشور را باز کند،گفت: این که دستان روحانی در مناظره می‌لرزد به خاطر این است که با وجود وعده‌های خود در برجام، نتوانست مشکلات مردم را برطرف کند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان این‌که بسیاری از پروژه‌های بزرگی که در سه سال گذشته در کشور به بهره‌برداری رسیده توسط قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه انجام گرفته است، گفت: در این زمینه دولت با مانور بر این پروژه‌ها در صدد است تا در آستانه انتخابات، جو انتخاباتی راه بیندازد.

عباسی افزود: ناکارآمدی و بی‌تدبیری مسئولان هیچ ربطی به دولت اسلامی ندارد، چونکه تراز اسلام در کشور مبنای کار قرار نگرفته است و در حال حاضر  نیز دولت فعلی هیچ ویژگی مربوط به دولت تراز اسلام را رعایت نکرده است.

وی جسارت اخیر یکی از مدیران دولت روحانی هنگام افتتاح ستاد انتخاباتی در ایام به امام معصوممان حضرت ثامن الحجج را متذکر شد و گفت: چرا دولت محترم در قبال این حرکت پلید و کفرآلود سکوت کرده است.

 

شاه و اربابش آمریکا بدست همین مردم و بر اساس فقه شیعی بیرون رانده شدند

رئیس مرکز پژوهش های دکترینال بیرون کردن شاه و اربابش آمریکا توسط فقه شیعی را یادآور شد و گفت: مردم ما امروز هم همه کسانی را که در راه اعتلای کشور و رسدن به آرمان های انقلاب خلل ایجاد کرده  و خیانت می کنند  با نظر همین فقه شیعی به امید خداوند بیرون خواهند کرد.

وی در ادامه سخنان خود به بحث علوم انسانی پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب 13 تیرماه سال 93 گفتند،مبنای علوم انسانی ما با غرب متفاوت است و تصریح کردند مبنای علوم انسامی اسلام توحیدی است در حالیکه مینای علوم شرق و غرب غیر توحیدی و تثلیثی است و تثلیث  نیز شرک است.

عباسی افزود: امروز 120 رشته علوم انسانی که در دانشگاه های ما تدریس می شود از تثلیث گرفته شده و مبنای غیر توحیدی دارد، پوسته دین است ولی مغز و محتوا لیبرالیسم است.

قاعده نفی سبیل، امروز باید بر سر در وزارت علوم نصب شود

این فعال سیاسی با بیان اینکه امروز باید بر سر در وزارت علوم قاعده نفی سبیل نوشته شود و همه علما و دانشمندان ما در اسلامی کردن علوم انسانی برگرفته از شرق و غرب بکوشند،گفت:سکوت در برابر این تهدید بزرگ که اینده کشور را به خطر می اندازد جایز نیست چونکه ملت برای احیای احکام الهی در کشور قیام کرد و تنها راه نجات بشریت را نیز در عمل به قرآن کریم می داند.

 

سیاست درهای باز سریع القلم، شکست خورده است

رئیس اندیشکده یقین در پایان سخنان خود به انتقاد از سیاست های درهای باز دولت کنونی پرداخت و گفت:چرا طرحی را که سالهاست در جهان شکست خورده و موجب ازدیاد بی کاری و فقر نیز شده است را در کشور اجرا می کنید.

وی تصریح کرد: امروز کشورهایی چون آمریکا و انگلیس سیاست درهای بسته را پیش گرفته اند چون درک کرده اند که با تولید محصولات در کشور خود و مصرف آن می توانند علاوه بر ایجاد اشتغال به روتق اقتصادی در کشور خود نیز کمک کنند.

 

جنگ امروز جهان، جنگ ارزی و پولی است

عباسی با بیان اینکه امروز مهمترین مسئله در جهات اشتغال است،گفت: امروز در جهان جنگب به نام جنگ پول ها شروع شده است و عدم توجه به این مقوله موجب ایجاد سایه جنگ در کشور می شود.

وی در پایان سخنان خود از دولت مردان خواست تا با مهار مرزها و توجه به تولید داخلی این سایه شوم را از سر کشور دور کنند.

دانلود فایل صوتی سخنرانی حسن عباسی در دانشگاه محقق اردبیلی

انتهای پیام/

 

 

 

 

 


نظرات بازدیدکنندگان

سجاد
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳

به لطف خداوند متعال باید هرچه در توان داریم بر طبق اخلاص گذاشته و افرادی که باعث سرافکندگی ایران اسلامی هستند با افکار و اعتقادات و عملکردمان نابود کرده و با هدایت و رهبری امام خامنه ای ایران اسلامی در اوج قله های افتخار قرار خواهیم کرده و پرچم انقلاب با دست رهبر عزیزمان به دست امام زمانمان امام مهدی موعود نحویل خواهیم داد ان شاءاله *صلوات*