پربازدیدترین ها

کد خبر: 4476 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳

مقام معلم در دانشگاه محقق اردبیلی گرامی داشته شد

همایش گرامیداشت مقام معلم با حضور اساتید دانشگاه محقق اردبیلی در سالن بصیرت این دانشگاه برگزار شد.

مقام معلم در دانشگاه محقق اردبیلی گرامی داشته شد

به گزارش ابصارخبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی،  گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم بزرگداشت مقام معلم در این دانشگاه گفت: در هیات رئیسه دانشگاه تصویب شده است که هر سال یک نخبه از استان اردبیل شناسایی و از طرف دانشگاه به او نشان نخبگی اهدا شود.

 

وی با اشاره به اینکه این افراد باید در حوزه های علمی یا اجرایی یا فرهنگی یا غیره باشد، تصریح کرد: طبق مصوبه این فرد باید دارای سه ویژگی نخبگی، متولد استان و خادم کشور بوده باشد.

صادقی با اشاره به روند رو به رشد دانشگاه محقق اردبیلی گفت: سال 2013 تعداد مقالات ISI چاپ شده توسط اساتید دانشگاه 144 مقاله بود که این تعداد در سال 2016 به 299 مقاله افزایش یافته که رشد 1077 درصدی نشان می دهد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: تعداد مقالات چاپ شده در سال 2016 توسط اساتید دانشگاه محقق اردبیلی نسبت به سال 2015 تقریبا 52 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به طرح های بین سازمانی منعقد شده بین دانشگاه محقق اردبیلی و ادارات گفت: سال 89 حدود 128 میلیون تومان طرح بین سازمانی توسط دانشگاه محقق اردبیلی منعقد شده بوده است که این مبلغ در سال 95 به 900 میلیون تومان افزایش یافته است.

صادقی با بیان اینکه پروفسور توکلی منشا خدمات بسیاری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه تربیت مدرس بوده است، اظهار کرد: قدردانی از اساتید جزو وظائف ما محسوب می شود و باید این کار را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

حجت الاسلام سیف اله مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: از امام حسین(ع) می توان استکبارستیزی آموخت چرا که امام همیشه در مسیر استکبارستیزی حرکت کرد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) زمان را می شناخت و متناسب با زمان حرکت می کرد، اظهار کرد: اساتید باید برای بصیرت افزایی دانشجویان تلاش کنند.

مدبر با اشاره به اینکه از حضرت ابوالفضل(ع) می توان درس ولایت مداری گرفت، ادامه داد: حضرت ابوالفضل(ع) در دو راهی مال و منال دنیوی و سخت ترین شرایط زندگی بود اما در این دو راهی از مسیر ولایت مداری خارج نشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: از امام سجاد(ع) عطوفت و مهربانی را می توان درس گرفت چرا که حضرت با انسان های چموش و نادان با نرمش و ملایمت برخورد کرد.

یادآور می شود دکتر تیمور توکلی متولد 1316 در هشتجین بوده و لیسانس ماشین های کشاورزی از دانشگاه تهران، فوق لیسانس مکانیک کاربردی و دکتری انتشار حرارت در موتورهای درونسوز از دانشکده علوم پاریس ششم فرانسه و استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس است.

در این مراسم با اهدای لوح و جوایزی از پروفسور توکلی به عنوان نخبه علمی و بهزاد قربانی به عنوان پژوهشگر برتر حوزه حقوقی مالی فصلنامه تخصصی ذیحساب تجلیل شد.

انتهای پیام/