کد خبر: 4495 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶

در دانشگاه محقق برگزار شد؛

دومین همایش ملی تازه های پژوهش در علوم ورزشی

دومین همایش ملی تازه های پژوهش در علوم ورزشی ویژه مسابقات قهرمانی والیبال امیدهای آسیا به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

دومین همایش ملی تازه های پژوهش در علوم ورزشی

به گزارش ابصارخبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه مردم استان اردبیل در هوش حرکتی از سردمداران کشور هستند، گفت: به همین دلیل برای گسترش رشته های علوم ورزشی برنامه ریزی کرده و این رشته ها را گسترش دادیم.

وی با اشاره به اهمیت رشته های علوم ورزشی در دانشگاه محقق اردبیلی و توجه به آن رشته ها ادامه داد: سه سال پیش در رشته های علوم ورزشی تنها پنج استادیار و دانشیار عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی بودند اما با توجه به سیاست مدیریتی ما برای اولویت دار کردن این رشته ها، امروز 17 نفر عضو هیات علمی در رشته های علوم ورزشی داریم که سه نفر آنها دارای مرتبه علمی استاد تمام و پنج نفر از آنها نیز خانم هستند.

صادقی با بیان اینکه چند سال پیش دختران ورزش دوست استان اردبیل برای تحصیل در رشته های علوم ورزشی مجبور بودند که در استان های دیگر یا در مراکز غیر دولتی با کیفیت پایین مشغول تحصیل شوند، ادامه داد: امروز با جذب اعضای هیات علمی خانم، دیگر دختران ورزشکار و ورزش دوست استان اجباری به تحصیل در استان های دیگر یا مراکز غیردولتی ندارند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: ما به تربیت بدنی به عنوان یک مزیت نسبی نگاه می کنیم چرا که استان اردبیل، استان علی دایی ها، فرزین ها، انوشیروانی ها، رضازاده ها و غیره است که در آینده نزدیک دو نفر از این چهره های ورزشی که دانشجوی دکتری هستند، به عضویت هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی در می آیند تا تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه در رشته های علوم ورزشی به 19 نفر برسد.

دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان گفت: استان اردبیل برای دریافت میزبانی مسابقات والیبال امیدهای آسیا زحمات زیادی کشید و تلاش های همه جانبه مسئولان استان و هماهنگی مدیریتی برای دریافت این میزبانی قابل تقدیر بود.

وی با بیان اینکه این همایش فرصتی برای هم اندیشی در رابطه با پژوهش در علوم ورزشی است، ادامه داد: این همایش فرصتی برای استفاده از نظرات و یافته های علمی دانشمندان و پژوهشگران ایجاد می کند.

احمدی با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته با نگاه عقلانی و مدبرانه، بسترسازی هایی برای گسترش ورزش در جامعه انجام شده است، افزود: در حوزه ورزش های همگانی توجه به زیرساخت ها و ایجاد آنها سبب رشد کمی بسیار بالایی نسبت به دوره های قبل شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی های کوتاه و میان مدت و با آگاهی بخشی و فرهنگسازی بتوان زمینه مشارکت 50 درصدی مردم در ورزش های همگانی را فراهم کرد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: در رابطه با ورزش بانوان هم دولت تدبیر و امید راه های جدیدی باز کرد و گشایش در این مورد سبب شد که امروز بانوان برای اولین بار در تاریخ مدال المپیک کسب کرده و برای بانوان و کشور افتخارآفرینی کنند.

احمدی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید به دنبال رسیدن به قهرمانی های پایدار در ورزش است، افزود: قهرمانی ها نباید نوسانی باشد بلکه باید با برنامه ریزی، ورزشکاران جدید را جایگزین قهرمانی کرد که از میادین خداحافظی کرده اند.

مهندس ناصر نصیری معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه اهمیت ورزش برای عادی ترین افراد جامعه هم ملموس است، تصریح کرد: انسان نیازمند حرکت در مسیر سعادت و سعادتمندی است و ورزش کردن انسان را در این مسیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه وضعیت جسمی مناسب موجب تقویت و تعالی روحی افراد می شود، ادامه داد: ورزش موجب ایجاد نشاط در فرد می شود و انسان با نشاط هم می تواند برنامه ریز خوبی برای خود و جامعه باشد.

نصیری با بیان اینکه انسان برای غمگینی، عبوسی و افسردگی خلق نشده است، ادامه داد: افسردگی بر جامعه تحمیل شده است و باید برای مقابله با این افسردگی برنامه ریزی کرد چرا که جامعه به نشاط و شادی هم نیاز دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه فعالیت های ورزشی در روابط بین المللی کشورها تاثیرگذار است، اظهار کرد: قهرمانان ورزشی، سفیران فرهنگی کشور در دنیا هستند.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید به دنبال تقویت نشاط در جامعه است، گفت: دولت به دنبال گسترش روابط بین المللی و احیای اخلاق است.

دکتر مسعود درخشنده نماینده کنفدراسیون والیبال آسیا با بیان اینکه عدم حضور بانوان در ورزشگاه ها نمره منفی در دریافت میزبانی مسابقات ورزشی بین المللی محسوب می شود، ابراز امیدواری کرد: ورود و حضور بانوان در مسابقات ورزشی فراهم شود تا ایران در زمان دریافت میزبانی مسابقات بین المللی دچار مشکل نشود.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته ایران بعد از کشورهای ژاپن، کره جنوبی و چین به دنبال مقام چهارم در والیبال بود، افزود: امروز والیبال ایران نه تنها در آسیا بلکه در دنیا حرف های زیادی برای گفتن دارد.

درخشنده با اشاره به اینکه فدراسیون والیبال به دنبال استقلال مالی است، ادامه داد: به همین خاطر فدراسیون والیبال به دنبال جذب اسپانسر بود و بعد از موفقیت های سال های اخیر توانسته است اسپانسرهای قوی جذب کند.

یادآور می شود در پایان این مراسم با اهدای تندیس و لوح از دکتر عبدالحمید احمدی، دکتر مسعود درخشنده، دکتر ایوب بهتاج، پروفسور فرهاد رحمانی نیا، پروفسور مهرداد محرم زاده، خوان سیچلو سرمربی تیم ملی والیبال امید ایران، مسعود هوشمندی، سید محمد رضا هاشمی، کریم حاجی زاده و مدیر مجتمع قهوه سویی به خاطر تلاش در گسترش ورزش و از سه مقاله برتر تجلیل شد.

 

انتهای پیام/