کد خبر: 4511 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸

با هدف تدوین نقشه راه تمدن اسلامی؛

مرکز مطالعات علم و دین در دانشگاه محقق راه اندازی شد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه مرکز مطالعات علم و دین در دو بخش اساتید و دانشجویی راه اندازی شده است، گفت: هدف از این مجموعه تدوین نقشه تمدن اسلامی - ایرانی است.

مرکز مطالعات علم و دین در دانشگاه محقق راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، مرکز پژوهشی مطالعات علم و دین با هدف تدوین نقشه راه تمدن اسلامی طی مراسمی با حضور اساتید دانشگاه های اردبیل در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی فعالیت خود را بصورت رسمی اغاز کرد.

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه رشد علمی مدیون آزادی در مراکز علمی مانند مدارس و دانشگاه ها است، گفت: باید این مساله بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مرکز مطالعات علم و دین اردبیل به همت حجت الاسلام سیف اله مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی راه اندازی شده است، گفت: ما هم برای ایجاد و کمک به رشد و توسعه این مرکز  تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت.

صادقی با بیان اینکه مرکز مطالعات علم و دین می تواند نقش محوری در توسعه دینی منطقه داشته باشد،گفت: این مساله می تواند به همت مسئولین مرکز و اساتید دانشگاه ها محقق شود.

 

تدوین نقشه تمدن اسلامی -ایرانی مهمترین هدف مرکز مطالعات علم و دین است

حجت الاسلام سیف اله مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این  مراسم گفت: مرکز مطالعات علم و دین در دو بخش اساتید و دانشجویی برای اولین بار در دانشگاه محقق اردبیلی در سطح کشور راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه هدف کلی راه اندازی مرکز مطالعات علم و دین، تدوین نقشه تمدن اسلامی -ایرانی است، افزود: این مرکز در چهار گروه آموزشی علوم پایه، کشاورزی و محیط زیست، علوم انسانی و گروه معماری فعالیت می کند.

مدبر با بیان اینکه علم،نور است، گفت: این مساله تنها شامل علم دین نمی شود بلک تمام علم های دینی را به شرط اینکه انسان را به خدا نزدیک کند،شامل می شود

انتهای پیام/