پربازدیدترین ها

کد خبر: 4537 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱

در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد؛

اولین همایش ملی آسیب های اجتماعی در اردبیل

اولین همایش ملی آسیب های اجتماعی با مشارکت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، نیروی انتظامی و اداره کل بهزیستی استان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

اولین همایش ملی آسیب های اجتماعی در اردبیل

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، اولین همایش ملی آسیب های اجتماعی با هدف بررسی عوامل مؤثر در کاهش آسیب های اجتماعی و با حضور محمد باقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، حبیب اله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی بهزیستی کل کشور در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

محمد نریمانی قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای این همایش ضمن عرض خیر مقدم و تبریک اعیاد شعبانیه به تشریح ابعاد این همایش ملی پرداخت و گفت:در مجموع 604 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارسال شده است که در مجموع 500 مقاله در همایش پذیرفته شدند.

وی با بیان اینکه از مجموع مقالات پذیرش شده 20 مقاله در این همایش ارائه خواهد شد،اظهار داشت:خروجی همایش فوق بصورت طرح های کاربردی درآمده و در اختیار مراکز ذیربط جهت عملیاتی شده قرار خواهد گرفت.

 

دنیای امروز دانش محور و مشارکت جو است

رحیم سروری جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان نیز در این همایش به نقش علم و دانش در دنیای کنونی اشاره کرد و گفت: دنیای امروز دانش محور و مشارکت جو است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان در ادامه سخنان خود اهمیت جلب مشارکت های عمومی در خصوص حل مشکلات اجتماعی را مذکر شد و افزود: نیروی انتظامی در این راستا گام های بلندی برداشته است بطوریکه با راه اندازی واحدی به نام معاونت اجتماعی زمینه های مشارکت همه جانبه مردم را در حل مسائل اجتماعی جامعه فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه ایجاد و حفظ امنیت  کار یکی دو سازمان نیست،گفت: همه افراد جامعه در حفظ امنیت اجتماعی جامعه مسئول هستند  و در این ارتباط نیز باید نقش خود ر بصورت سازنده ای ایفا کنند.

سروری از ایجاد دفتر تحقیقات در این معاونت خبرداد و گفت: در تلاش هستیم تا با دست یابی به آخرین دستاوردهای مراکز علمی استان مأموریت های خود را به نحو احن اجرا کنیم.

وی در ادامه سخنان خود دستاوردهای همایش امنیت ملی عشایر در سال 94 را یاداور شد و گفت: با حمایت از پایان نامه های دانشجویی در خصوص راهکارهای پیشگری از اسیب های اجتماعی می توان قدم های مثمر ثمرتری جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در کشور  و استان برداشت.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان در پایان سخنان خود به بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) در خصوص اهمیت کارهای فرهنگی دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی و خصوصی  اشاره کرد و گفت: صدا  و سیما بزرگ ترین دانشگاهی است که می تواند نقش محوری در خصوص ریشه کن کردن آسیب های در جامعه ایفا کند.

وی از مسئولین همایش نیز خواست تا با انجام کار کارشناسی و تبدیل ایده ها به طرح های عملیاتی، دستگاه های مرتبط با کنترل آسیب هلای اجتماعی در جامعه را در رسیدن به اهداف خود که همان تعالی جامعه است کمک کنند.

در ادامه این همایش  کارشناسان مربوطه به ارائه دیدگاه های خود در خصوص کنترل و کاهش اسیب های اجتماعی پرداختند.

در پایان این همایش از صاحبان ایده های برتر تجلیل شد.

انتهای پیام/